Spoed! Rambo Turnout als onderdeken???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloes-joy

Spoed! Rambo Turnout als onderdeken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 14:12

Joy is geschoren en staat op dit moment onder 2 dekens.
ALs eerste een Anky staldeken, 360 gram, nylon voering, waterafstotend
de anky:
Afbeelding
daarover heen een Rambo original turnout 200 gram, waterdicht, nylon voering
De rambo:
Afbeelding

ik heb deze dekens beide een paar maanden geleden aangeschaft.
een rib uit mijn lijf Bloos
maar, (dacht ik) eindelijk geen schuurplekken meer OK dan!
beide dekens staan namelijk bekend om hun geweldige pasvorm en voering.
en idd de rambo is geweldig, ligt prima, en schuurt niet!
het werd kouder, Joy geschoren, en mijn gloednieuwe, beeldschone anky ging eronder.
en helaas...joy heeft dus mooi weer kale plekken Boos! Huilen
deze deken schuurt zelfs nog op haar billen ook Bloos!

ik wil liever geen andere deken erbij kopen (volgend jaar weer! Schijnheilig )
nu vraag ik me af of het heel fout is om de rambo onder te leggen en mijn anky daarboven??
de rambo is natuurlijk een turnout en niet echt gemaakt om als onderdeken te dienen...dit lijkt me niet echt optimaal ademend... Verward

kan iemand mij verder helpen?
of andere tips?

het is echt vreselijk onhandig, zo'n paard Ach gut
iemand de goeden tip?
en aub niet met een paardenbh aankopen..die heeft een heel mooi litteken achter gelaten Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:17

apart dat je van de Anky schuurplekken krijgt, dan ben je een van de eerste volgens mij.

Waar zitten de schuurplekken precies?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:19

Ik denk dat je anders een andere Rambo kunt aanschaffen (daar gaat weer een rip uit je lijf Ach gut ) die je kunt gebruiken als onderdeken?

Wat vervelend dat je ook van de anky schuurplekken krijgt zeg.
Is daaronder een fleecedekentje niks?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:27

Liever een normale onderdeken. Zo'n dikke witte. Je kunt er natuurlijk ook 2 dunne dekentjes onder leggen...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:29

Als je Anky nog zo nieuw is is die trouwens prima verkoopbaar denk ik.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:36

Citaat:
Liever een normale onderdeken. Zo'n dikke witte. Je kunt er natuurlijk ook 2 dunne dekentjes onder leggen...........
Idd...dat is ook een optie. Of een winterdekbed onder je deken, met een dekensingel vastmaken...aan de achterkant bilriemen eraan vast naaien en klaar is kees. Dekbedden heb je ook in thermostof trouwens

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:40

Jeetje, vervelend zeg...

Als je nou de schuurplekken inspuit met glans/antiklitspray zodat de deken er meer overheen glijdt, zou dat niet werken?

Ben je in ieder geval nu even geholpen...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:57

Zep schreef:
apart dat je van de Anky schuurplekken krijgt, dan ben je een van de eerste volgens mij.

Waar zitten de schuurplekken precies?

Pride begint ook heel lichte schuurplekken te krijgen. Vorig jaar had hij dat niet bij de anky deken. Ik denk dat het eerder met de overdeken te maken heeft. Die is wat ruim.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:59

elady schreef:
Idd...dat is ook een optie. Of een winterdekbed onder je deken, met een dekensingel vastmaken...aan de achterkant bilriemen eraan vast naaien en klaar is kees. Dekbedden heb je ook in thermostof trouwens

Ook een goede idee!!! Haha!

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 16:54

ik kan absoluut niet zomaar een dekentje op mijn paard leggen.
goedkope dekens schuren ALLEMAAL Boos!
fleece, wol e.d. is al helemaal geen optie
ik wil volgend jaar een rambo staldeken MET nylon voering erbij kopen, maar ik heb echt het geld nu even niet daarvoor ( heb dus pas €350 euro aan deze 2 uitgegeven!)
glanspray werkt idd niet..
de plekken zitten aan de zijkant van haar boeg, echt het gedeelte waar de deken beweegt..
hij lijkt verder wel heel netjes te liggen.

hmm iemand nog een idee?
is het mogelijk om mijn turnout eronder te doen voor nood een paar maandjes?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:01

Hey

Je kunt het altijd proberen. Als je zeker weet dat de Turnout niet schuurt...zou ik het gewoon doen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:07

Voor korte tijd niet zo n ramp maar t ademt toch minder dan hoe je de combi die je eerst deed....
Maar suc6!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:25

Probeer het eens een dagje, om te kijken hoe het bevalt...

Ik heb dit jaar ook nieuwe dekens aangeschaft omdat mijn paard overal schuurplekken van krijgt, en een hele poos ging het goed en nu gaat het bij haar ook opeens weer schuren... Verward

Misschien toch de periode dat ze tegen de rui aan komen, of bij jouw paard misschien omdat de afgeschoren wat stekelig zijn...

Ik ken trouwens ook wel iemand waarvan het paard lichte schuurplekken van de Anky-deken kreeg, je bent dus echt niet de enige...

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:38

een goedkope versie van een onder deken
een oud dekbed van jezelf gewoon een persoons eronder deken singeltje en dan je deken geen schuurplekken meer, voor schuur plekken op de borts heb je dan wel zo'n "bh tje" nodig weet f fniet hoe die dingen heten maar dat snap jhe vast wel zo'n borst houder voor onder een dek

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:12

Ik heb een deken van Weather Beata. Die felrose staldeken die in de Divoza-catalogus van vorig jaar stond. Op zich niet zo'n spectaculaire deken maar de pasvorm is bij mijn paard heel goed. Dat is denk ik al heel belangrijk voor een dek, om schuurplekken te voorkomen. Loopsplitten werken hier ook positief aan mee, is mijn ervaring.
Maar wat nu het ideale van mijn dek is, is dat de binnenkant van glad nylon is. Je kunt niet zien dat ze een dek op heeft, geen schuurplekken en ze glanst prachtig. Goed, op de plek waar 'normaliter' wel schuurplekken komen kun je wel zien dat de haren iets beschadigd zijn maar het is niet echt opvallend.
Ik heb ook gemerkt dat als het paard van de grond eet dat het handiger is om het dek iets naar voren te leggen, zodat het paard het hoofd heel makkelijk naar beneden kan brengen. Niet dat het paard het anders niet doet maar op deze manier drukt het dek niet zo op haar schoft en op haar borst. En nadien schuift het dek vanzelf weer naar achter.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 20:33

paardenbh is echt de verschrikkelijkste uitvinding ooit!!! dus nee dank je Haha!
beide dekens hebben (zoals al beschreven stond) een hele nylon voering!
de anky heeft loopsplitten de rambo niet (zoals je kan zien hierboven)
met dekbedden ga ik niet klooien , de kans is 99,9% dat dat ook schuurt.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:53

Jeetje, jij hebt altijd pech met dekens. Hoe duur je ze ook koopt. Het is niet eerlijk.

Ik zou het als ik jou was inderdaad proberen voor een dagje. Een waterafstotende deken is niet ideaal als onderdeken, maar ja een deken die schuurt ook niet. Dan is het kiezen tussen 2 kwaden. Dan is het denk ik geen slecht idee om het een keer te proberen.

Masja

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:05

thanx! ik probeer het wel even..en inderdaad denk je er goed aan te doen, zo'n dure deken..
volgend jaar wil ik een rambo staldeken met nylon voering kopen, en dan maar hopen dat die niet schuurt.. Boos!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:31

Waarom koop je niet de nieuwe Amigolijn van horseware erbij? Die hebben dezelfde snit maar zijn een stuk goedkoper (88 euro voor een heavyweight bij http://www.theequestrianstore.com ). Zie trouwens dat in die lijn ook onderdekens verkrijgbaar zijn voor redelijke prijzen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:26

En...heb je het al geprobeert?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:49

Ik heb een rambo onderdeken onder een rhino 200 grams turnout horseware, geen schuurplekken hoor!! Terwijl die van mij overal schuurplekken van krijgt. Alle dekjes schuren aan de achterkant, behalve de Anky pad dan. Ze krijgt schuurplekken van mijn been met rijden, en haar hele hoofd zit onder de schuurplekken van het hoofdstel (een dure stubben Boos! ) Maar van de dekens krijgt ze geen plekken Verward Misschien een idee, zo'n horseware onderdeken? (ik heb er nog 1 te koop, ik weet niet hoe groot je paard is, de onderdeken die ik nog heb liggen is 205cm onderlengte)

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 09:38

ik heb hiervoor een de vorige roambo gehad, ook super deken, perfect blijven liggen, super watrdicht, maar GEEN nylon voering!
en voor Joy dus ok, schuurplekken Boos!
de onderdekens hebben dezelfde binnekant, dus dat hoef ik niet te proberen,,
ik kan van de AMIGO lijn geen staldekens vinden (wel de turnouts)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:22

Hoihoi,

Je moet onder de genoemde website kijken bij 'stable blankets'. Onderaan staan Horseware underblankets. Nee, tis niet de Amigo-lijn zoals ik dacht maar wel Horseware, dus.. De goedkoopste is 48 euro.

Afbeelding

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 15:50

maar de onder dekens hebben geen nylon voering, de pollycotton voering die daarin zit schuurt ook op mijn paard..
dilemma!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:57

ik heb ook zo'n paard met schuurplekken Scheve mond
heb nu een hele mooie weather beta deken incl halsdeken en ja hoor: schuurplekken

t enige wat bij Q dan helpt is om zn 1e winterdeken, een simpele Harry's Horse deken dus, eronder te leggen, dat was een vrij dik gevoerde waterafstotende winterdeken, maar na 3x wassen is ie nu dus perfect als onderdeken, alleen schuurt die dan weer een beetje op de schoft *zucht* maarja dan gaat er 1 plukje manen 'weg' zegmaar, maar geen kale plekken ofzo, dus die gaat er bij mij weer mooi onder