Tender heeft het als jonkie wel eens gedaan, dan ging 'ie met z'n kont tegen het draad (enkel draadje, om de wei in 2-en te splitsen) en dan floepte 'ie er onder door, deed 'ie als ik met Woody aan het rijden was, hij wilde niet alleen zijn, maar later eigenlijk nooit weer last van gehad.
Tot zaterdag: de paarden van de buren stonden in de wei, is naast die van ons, Ten vindt ze heel leuk (zijn merries, en hij is natuurlijk een "echte" man (denkt 'ie), dus altijd dikke pret. En zo ineens (ik was binnen, Peter zag het gebeuren) drukt 'ie met z'n borst tegen het draad (hij had 2 dekens op, dus voelde nada, noppes), de palen braken af (draad bleef heel
), hij loopt naar voren, komt met zijn poten (tja, benen zijn voor intelligente dieren , niet voor zulke UILSKUIKENS) in het draad, voelt stroom en bedacht zich toch nog maar eens even........ de SUKKEL!!!!wat moet ik daar nu mee?
Peter wil hem niet meer naar buiten hebben als wij aan het werk zijn (en dat is dus de hele dg, elke dag!), en dat snap ik wel, maar dat KAN toch niet?
Ik wil met prikpalen maar een extra richel maken (volgens Peter zal dit niet helpen, maar ik wil het toch proberen, vind niet dat ik dit mijn paard aan kan doen), hopen dat dat helpt. Nu niet meteen zeggen dat het ook dom is, een enkele richel, want dat valt wel mee, de paarden kennen elkaar, hebben eerder bij elkaar gestaan, klauwen doen ze niet maar elkaar en buiten dat: ik ha hier geen zeggenschap over (ik ben namelijk wel VOOR dubbele richels, maar de buurman had dit ineens neergezet, PRECIES op de grens, dus Peet en ik hadden zoiet: laten we het maar proberen, zonde om 2 meter van ons land af te zetten waar je niets meer mee kunt doen! toch?)
Ik heb zitten denken aan die shetties die ijzerdraad in hun manen krijgen, maar aangezien Ten het eerder met zijn kont deed en nu met zijn borst mag ik dan wel een heel harnas voor hem gaan maken

help mijn paard de winter door!
de winnende tip wordt beloond met mijn eeuwige dank!

Stro-opslag in de schuur
nee, niet meer, ben ik maar mee gestopt, dit paard is hopeloos vrees ik........