Stap jij overal op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Stap jij overal op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 00:46

Als er nu iemand met een willekeurig paard naar je toekomt van, wil je er even op? Of als je ziet dat iemand ergens niet uit komt en vraagt of jij hem er even door wilt rijden? Of weet ik veel met wat voor rede?

Ik absoluut niet. Ik wil alles voor iedereen doen, zet ze buiten, longeer ze, poets ze, het maakt me niet uit. Maar er is maar een klein groepje waar ik op stap.
Ik hou zowiezo niet van grote paarden, maar ook pony's die ik niet ken, ben ik niet happig op, echt tenzij ik weet (maarja, dan ken ik ze dus) dat ze braaf zijn.

Heb een tijdje terug wel de draver van mijn vriendin uitgestapt (ca 160cm) maar wel met de duidelijke vermelding dat ze hem vast moest houden!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:47

Ligt eraan wat voor paard het is (en dat zie je al aan z'n hoofd en ogen), wat voor mens het is die het vraagt en het liefst een cap in de buurt. Maar ik stap vrij snel op vreemde paarden.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:52

Neee, mij krijg je niet zomaar op een ander paard. Dat paard moet ik dan gezien hebben met rijden, hem al een beetje kennen in de omgang. En dan is er nog een enkel paard waar ik op stap naast mijn eigen zo betrouwbare Pablo.... Denk wel dat het in mijn geval duidelijk te maken heeft met gebrek aan ervaring. Ben pas laat rond 30) begonnen met rijden en heb de pony tijd gemist. Denk namelijk wel dat je veel leert door op andere paarden te rijden. Maar dan wel goede en betrouwbare...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:54

Vonnie84 schreef:
Ligt eraan wat voor paard het is (en dat zie je al aan z'n hoofd en ogen), wat voor mens het is die het vraagt en het liefst een cap in de buurt. Maar ik stap vrij snel op vreemde paarden.

Dat is ook mijn antwoord. Ik ben niet bang, wel voorzichtig en neem geen onnodige risico's. Lachen

Overigens heb ik een voorkeur voor wat kleinere paarden. Daar voel ik me eerder bij op mijn gemak dan bij de wat grotere exemplaren. Maar ook dat is relatief, want als iemand me een kasteel van 1.80 aanbiedt, dan wil ik daar best even een rondje mee rijden. Knipoog

[Edit] typen lukt niet meer op dit uur van de nacht Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-12-04 00:55, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:54

Nee, stap niet eens op mijn eigen paarden, laat staan op die van anderen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:55

Het hangt er een beetje vanaf.

Heel veel paarden wil je niet eens opzitten, is gewoon niet leuk.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:59

Ik rijd op een manege, dus ik zal wel moeten
Nou zijn er natuurlijk ook niet veel gevaarlijke paarden ofzo Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:04

in principe stap ik overal op, alleen als ik weet dat ze levensgevaarlijk doen, dus bv echt verreden gemene knollen die op een africhtingsstal binnen komen, nee daar bedank ik voor

heb een hele tijd voor mn instructeur wat van de paarden gereden die hij had voor de handel/training en wat jonkies en ook 2 paarden die daar stondne die de eigearen niet aan konden, maar dat waren gewoon jonge frisse/onopgevoedde paarden, en geen gestoorde beesten

alleen paarden die echt leip doen, dus bv heel gevaarlijk steigeren daar stap ik niet op, 1x omgeklapt met Q met steigeren, en heb erg veel geluk gehad, dus nee echt gemeen steigerende paarden daar bedank ik voor.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:06

Ik ben niet snel bang ofzo. Maar wil wel graag weten op wat voor paard ik stap, dus vantevoren hoor ik graag wel wat de do's en de don't 's zjn.
Uitstappen ofzo vind ik geen probleem, neem aan dat ze dan al moe zijn, en dan heb ik het paardje ook al even zien lopen.
Ik stap liever niet op te jonge paarden, vind ik beetje eng.. Schijnheilig

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:28

Karin schreef:
Dat is ook mijn antwoord. Ik ben niet bang, wel voorzichtig en neem geen onnodige risico's. Lachen

Overigens heb ik een voorkeur voor wat kleinere paarden. Daar voel ik me eerder bij op mijn gemak dan bij de wat grotere exemplaren. Maar ook dat is relatief, want als iemand me een kasteel van 1.80 aanbiedt, dan wil ik daar best even een rondje mee rijden. Knipoog

[Edit] typen lukt niet meer op dit uur van de nacht Haha!

ja ik kan me daar ook wel in vinden hoor
geen onnodige risico's
maar als ik al weet dat het wel goed is nou graag hoor
is zelfs goed eens op een ander paard/pony te rijden
want je eigen kan je op het gegeven omment door en door Knipoog

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 07:57

Ik vraag wel eerst even waarom. Als het is omdat het paard echt heel vervelend is doe ik het niet. Anders wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 08:00

Ik stap vrij makkelijk op andere paarden tenzij ik weet dat het een echte rotzak is.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 08:02

Ik wel Schijnheilig Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik dnek dat het komt omdat ik eigenlijk nooit iets echt heb zeer gedaan tijdens het vallen. Hoogstens wat blauwe pekken ofzo, maar niets ernstigs. Een keer moet de eerste keer zijn he Schijnheilig
Nee, ik vind het wel leuk om eens op een ander paard te zitten. Ik heb zelf al de keuze tussen twee en op het moment zelfs drie. Ik denk dat het ook wel goed is om regelmatig op een ander paard te zitten, anders roest je zo vast op je eigen Knipoog

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 08:24

Ik stap zoiezo nergen op omdat ik niet kan rijden, maar als ik het wel kon zou ik het denk ik wel snel doen (moet toch eens een paar rij lesjes nemen, begin het toch wel te missen). Dan zou ik alleen wel eerst wat grond werk willen doen om te zien wat voor paard het is en ik zou de eigenaar moeten vertrouwen in wat die zegt over het paard.
Ik zou dus niet op een heel vreemd paard stappen, maar eerst het een en ander over hem of haar willwn weten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 08:27

Ik ga met Ilindra mee, echte klerelijers mogen ze houden, voor de rest stap ik overal wel op.

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 08:52

Vroeger (ja, ik ben al oud!), stapte ik overal op, hoe gekker hoe beter. Heb vroeger dan ook aardig wat jonge paarden ingereden. Ik ben hiermee ook wel eens in het ziekenhuis beland. Sinds ik kinderen heb merk ik dat ik veel voorzichtiger ben geworden en eigenlijk vooral alleen mijn eigen paardje vertrouw. Nu is dat ook wel een supermuts, die na vier weken niet gereden te zijn i.v.m. blessure, eigenlijk wel een bokje wil geven maar gewoon niet weet hoe het moet. Mijn vorige paard was echt een draak die bijna alleen maar op zijn acherbenen stond. Ik heb dat een jaar geprobeerd en toen was voor mij toch echt de maat vol. Ik merkte dat ik te voorzichtig werd en dat vond ik gevaarlijk worden. Dan vind ik mijn kinderen en mijn gezondheid toch net iets belangrijker. Hoe ouder, hoe wijzer?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 08:55

Stap ook altijd overal wel op, alleen vraag van te voren wel hoe het
paard beetje is en wat ik kan verwachten.. Lachen

Mocht het dan een heel vervelend paard zijn,
dan mogen ze er lekker zelf op.. Clown

noekie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:08

Een jaar of 2 terug had ik echt NEE gezegd.
Op ieder paard dat ik opstapte was ik al bang.. of kreeg ik énorme zenuwen. Wat niet vertrouwd was, was niks voor mij.
Maar daarna ben ik er verschillende gaan rijden, heb meer ervaring gekregen en aardig bokbestendig geworden Bloos
En nu vind ik het niet eng meer en zou er in principe wel opstappen, zonder erbij na te denken..ohjee..

Maar inderdaad wel altijd met mijn cap op.
Ik kruip nooit zonder cap op een paard, dat vind ik weer wel akelig Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:12

Bijna alle paarden stap ik op.
Als ze levensgevaarlijk zijn, ja sorry maar dan probeer ik het ook niet, verder maakt het me niet uit.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:15

Vroeger wel, tegenwoordig beperk ik me tot alle dravers Haha!. Ik hoef niet meer zo nodig de held uit te hangen. Normale paarden geen probleem, maar de echte probleemjongens heb ik geen behoefte meer aan.

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:17

Ik stap ook overal op, zoals Vinia al zei, hoe gekker hoe beter Haha!

Wel doe ik op paarden die ik niet ken / vertrouw een cap op Schijnheilig

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:19

Zoals een paar anderen zeiden; ik ben niet echt bang, maar voorzichtig. Ik wil toch eerst een beetje weten hoe het paard in elkaar zit. Maar over het algemeen doe ik het wel.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:22

Ja, en lig er soms ook snel weer naast........

Ask Alikesflame Haha!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:22

Ik stap sneller op pony's dan op paarden. Geen directe aanleiding daarvoor, maar bij pony's voel ik me toch wat fijner.
Wel kijk hoe het beestje loopt en is bij de eigenaar, dan ben ik pas aan de beurt.

Zowiezo ben ik al heel voorzichtig, aangezien mijn school uit 50% praktijk bestaat en ik me niet kan veroorloven om alles boven mijn tenen te breken Knipoog

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:23

Ik stap haast overal af. ik heb een paard van een vriendin gereden die net haar pols had gekneusd, ik stap er zo op. ik ben totaal niet bang en er zijn maar een paar paarden waar ik echt niet op ga. ik moet ze eerst wel een keer hebben zien lopen, maar dan stap ik er zo op.