Vakantie bij De VeluweRanch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Vakantie bij De VeluweRanch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:16

Wie is er wel eens op vakantie of doortrektocht geweest bij de VeluweRanch? (met eigen paard)

Wat vond je vd faciliteiten voor de paarden en jezelf, van het eten en de omgeving?
Dat soort dingen....... Haha!

Alvast bedankt!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:17

Eten was er afgelopen zomer nog niet, maar heb het er erg leuk gehad. Zou er zo weer heengaan om te zien wat ze er nu al van gemaakt hebben.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:19

Ik had een aantal jaren (jaar of 4) geleden daar een weekend geboekt. Toen bleek ineens de advertentie niet juist te zijn toen we daar aankwamen en werden we weggestuurd naar de oude eigenaar of iets dergelijks, die met een stel halfzadelmakke 3jarige Arabieren op de hei zat.

We hebben met gevaar voor eigen leven een rit gemaakt en zijn toen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel naar huis gegaan. Dagdag geld en dagdag leuk weekend. Boos!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:21

Geen eten Verward >;)

Volgens hun site gelukkig wel, maar misschien ben ik wat onduidelijk, ik bedoel de kwaliteit van het eten vd paarden en voor jezelf als je daar bv op vakantie gaat of moest jij verleden zelf voor eten van je paarden zorgen? (niet dat ik dat gek zou vinden Knipoog ).

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:23

Bij ons werd omdat we zeurden iets van de shoarmaboer gehaald....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:24

imker schreef:
Ik had een aantal jaren (jaar of 4) geleden daar een weekend geboekt. Toen bleek ineens de advertentie niet juist te zijn toen we daar aankwamen en werden we weggestuurd naar de oude eigenaar of iets dergelijks, die met een stel halfzadelmakke 3jarige Arabieren op de hei zat.

We hebben met gevaar voor eigen leven een rit gemaakt en zijn toen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel naar huis gegaan. Dagdag geld en dagdag leuk weekend. Boos!

Jeetje zeg dat is ook wat

Klein voordeeltje misschien dat wij met onze eigen paarden gaan en we van te voren gaan kijken daaro Schijnheilig .
Ben er maar 1 keertje geweest toen ik westernlesje heb gehad maar kan me de helft niet meer herinneren en ben toen alleen aan de manegekant geweest.

het gaat om deze tent www.veluweranch.nl Knipoog
Laatst bijgewerkt door cissie op 23-12-04 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:24

Het voer en de stallen voor de paarden zijn top hoor!
Maar ik doelde meer op eetfaciliteiten voor onszelf. Gelukkig zit het dorp vlakbij Lachen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:26

Wij wilden echt gaan westernrijden, en op onze eigen paarden ging dat niet. We dachten daar rustig buiten te kunnen rijden, maar die gevallen waar we op moesten, waren pas net zadelmak en zo gek als een deur...

1x en noooooit weer voor mij!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:27

Daar dachten wij ook gereserveerd te hebben, maar de oude eigenaar was vertrokken met een stel paarden en maakte nog wel reclame met de Veluwe ranch, terwijl hij daar helemaal niet meer zat.

Erge oplichting dus.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:30

imker schreef:
Wij wilden echt gaan westernrijden, en op onze eigen paarden ging dat niet. We dachten daar rustig buiten te kunnen rijden, maar die gevallen waar we op moesten, waren pas net zadelmak en zo gek als een deur...

1x en noooooit weer voor mij!

Hmmm.......nee dat kan ik me voorstellen na zo'n ervaring daar

Maar het gaat mij meer om de bv de stallen/ de kwaliteit van het voer/de omgeving/ de verzorging doe ik toch zelf dus daar zadel ik ze niet mee op!

Ik hoef verder niks met de lui te maken te hebben ik wil alleen een goede plek voor mn paard en mezelf om te slapen de rest vd dag zijn we toch op pad, ja een wasplek ofzo zou fijn zijn maar zelfs dat hoeft niet perse.
En als we na en rit terug komen moet de stal schoon zijn en het voer klaar liggen bij wijze an spreken dan, daar betaal je immers voor.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:43

Da's bij de nieuwe eigenaren dik in orde hoor .

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:03

Ik heb er vorig jaar een paar dagen gestaan. Ik had Marlou in de wei, ze kreeg een wei apart, er werd gevraagd of ze vaker in de wei liep, zodat ze konden zien of ze in een vette wei kon, of liever een wat scharelere wei ( voor paarden die normaal niet of weinig in de wei komen). Dat vond ik heel goed. De wei is een stukje lopen van de camping, maar wel te zien vanaf de camping.
De stallen zijn in mijn ogen redelijk eenvoudig, maar wel prima verzorgd, ik heb geen idee of zij uitmesten, of dat je dat zelf doet. Er is buiten een plaats om je paard vast te zetten, ik weet niet of ze daar ook aafgespoten kunnen worden, maar ik dacht van wel.
Je kan ook kiezen voor overdag in de wei en 's nachts op stal als je dat wilt.
Ik stond er zelf met een caravan, ik heb dus zelf gerommeld met eten. Hoe dat er is voor jezelf zou ik niet weten.
Volgens mij waren er toen meer van bokt, dus wie weet krijg je nog meer reacties.
Voor mijn paard vond ik het er prima, voor mezelf een klein minpuntje: Er zaat iets van een varkensstal of kippenstal in de buurt en dat vond ik nog al stinken en daardoor waren er ook veel vliegen op de camping. Niet bij de paarden, maar bij de caravan. Maar dat was in juli, misschien is dat in een andere tijd wel minder hinderlijk.
Ik heb er niet gereden, want ik ging zondag een endurancerit rijden en was zaterdag de hele dag bezig met verkassen van paard en caravan en maandag ook weer, dus ook daar kan ik niets over zeggen.

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:25

ik heb er 1 keertje een westernlesje gehad en da vond ik wel goed geregelt maa een trektocht of zow nog nooit

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:46

Ik heb er een tijdje gelest en 2x een nachtje geslapen. Beide naar volle tevredenheid; ze zijn er erg zorgvuldig met de paarden. Enige minpuntje vond ik dat de kamers boven de stallen liggen en dat is wat gehorig - oordopjes meenemen is aan te raden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 10:12

ArwenLune schreef:
Ik heb er een tijdje gelest en 2x een nachtje geslapen. Beide naar volle tevredenheid; ze zijn er erg zorgvuldig met de paarden. Enige minpuntje vond ik dat de kamers boven de stallen liggen en dat is wat gehorig - oordopjes meenemen is aan te raden.

oww okee haha handig om te weten Nagelbijten / Gniffelen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 10:13

Jet schreef:
Ik heb er vorig jaar een paar dagen gestaan. Ik had Marlou in de wei, ze kreeg een wei apart, er werd gevraagd of ze vaker in de wei liep, zodat ze konden zien of ze in een vette wei kon, of liever een wat scharelere wei ( voor paarden die normaal niet of weinig in de wei komen). Dat vond ik heel goed. De wei is een stukje lopen van de camping, maar wel te zien vanaf de camping.
De stallen zijn in mijn ogen redelijk eenvoudig, maar wel prima verzorgd, ik heb geen idee of zij uitmesten, of dat je dat zelf doet. Er is buiten een plaats om je paard vast te zetten, ik weet niet of ze daar ook aafgespoten kunnen worden, maar ik dacht van wel.
Je kan ook kiezen voor overdag in de wei en 's nachts op stal als je dat wilt.
Ik stond er zelf met een caravan, ik heb dus zelf gerommeld met eten. Hoe dat er is voor jezelf zou ik niet weten.
Volgens mij waren er toen meer van bokt, dus wie weet krijg je nog meer reacties.
Voor mijn paard vond ik het er prima, voor mezelf een klein minpuntje: Er zaat iets van een varkensstal of kippenstal in de buurt en dat vond ik nog al stinken en daardoor waren er ook veel vliegen op de camping. Niet bij de paarden, maar bij de caravan. Maar dat was in juli, misschien is dat in een andere tijd wel minder hinderlijk.
Ik heb er niet gereden, want ik ging zondag een endurancerit rijden en was zaterdag de hele dag bezig met verkassen van paard en caravan en maandag ook weer, dus ook daar kan ik niets over zeggen.

Wel fijn dat er dan ook de mogelijkheid is om je paard in de weide te zetten, ik ga niet op de camping staan maar huur en kamer ( Verward ), dat zullen die kamers vermoedelijk zijn die arwenlune bedoeld, naja een beetje herrie vind ik niet erg Haha!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:10

Ik ben er in mei dit jaar geweest.
De nieuwe eigenaren waren toen net begonnen en wij waren de 1e overnachters met paarden. We zijn er 4 of 5 dagen geweest.

De stallen zijn ruim. Onze paarden stonden in de stalletjes met bijbehorende paddock. Normaal zetten ze daar twee paarden in per stal/paddock. Maar onze paardjes mochten er ieder 1.
Wij dachten dat ze niet samen konden Knipoog

We mochten per stal 1 grote baal stro er in gooien, maar we hebben maar 1 baal gedeeld want het was veel te veel.

Hooi mochten we pakken zo veel als we wilden.
Het was redelijk karig hooi, dus de hele dag hadden ze wat te eten.

Krachtvoer konden ze ook verzorgen, maar de eigenaar vond dat je eigenlijk je eigen voer mee moest nemen.
Ik ben het daar geheel mee eens. Je kunt voor die paar dagen niet van voer wisselen (die van ons krijgen niet de algemene Pavo oid).

Voeren deden we zelf, omdat we regelmatig 's ochtends vroeg wilden rijden en ik dan eerder mijn bed uitging.
We zijn het ook zo gewend, dus vonden het wel fijn om zelf te voeren.

Later die week kwamen wat meer paarden en voerde de eigenaar deze.

Onze paarden konden niet op de echte wei, want die was net ingezaaid. Maar dit jaar kunnen ze wel, dat vertelde de eigenaresse in ieder geval.
Onze paarden mochten een paar uur op 1 van de oude weiden, maar dan wel onder toezicht.

Wij hebben alleen ontbeten, maar de andere gasten hebben ook 's avonds gegeten.

Alleen de laatste avond hadden wij paarden onder onze kamer (alle stallen waren eerst gewoon leeg) en dat was wel even wennen. Je hoort ze letterlijk hun hooi kauwen.

Toch heeft het wel wat.

Zoals ik zei waren wij 1 van de eerste gasten voor de huidige eigenaren en was nog niet alles optimaal geregeld. Maar wat dat betreft zijn wij zeer self-supporting en zijn we wel wat gewend Knipoog

Hoe het nu is, weet ik niet.
Maar ze waren van plan in ieder geval de weides gereed te hebben dit jaar en een goed buitenbak aan te leggen.

De stal wordt ook een meer engelse/klassieke stal ipv een westernstal

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:52

Ik was dus helemaal fout, ik ben helemaal niet op de Veluwe Ranch geweest, maar op de Woody Ranch, ook op de Veluwe, maar op een heel andere plek. http://home.hetnet.nl/~einderweg3/ . Dit is de site van de Woody Ranch. Sorry voor de verwarring, ik hoorde nu zo andere berichten, dat ik maar eens even goed ben gaan kijken Verward Bloos! ! Lekker suf.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 22:45

Nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik jou suffe Tong uitsteken actie helemaal niet erg vind hoor *LOL* , in tegendeel ik ben best enthousiast over de site en hun mogelijkheden zeker de moeite waard denk ik om ook langs te gaan Haha!

Vooral het overnachten in een blokhut vind ik leuk en de stallen zien er mooi uit vooral om dat ze met het hoofd naar buiten kunnen, dat is voor mijn paard beter dan een binnenstal niet dat ie daar nu van die paar nachten van zou krijgen Bloos maar deze stallen zijn voor hem wel beter!

Bedankt, Knipoog

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:10

Gelukkig maar, het zag er ook heel gezellig uit op het kampeergedeelte! Er was een soort van saloon, met een overdekt buitengedeelte waar je ook kon zitten en toen ik er was, werd er voor de vaste gasten een barbeque georganiseerd. Het viel nogal in het water, doordat er een heftig onweer kwam, maar het zag erg gezellig en ze zijn binnen verder gaan feesten.
Bij het kampeergedeelte staan dus ook die blokhutten, als je paard op stal staat, is het echt 10/20 meter lopen!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:50

Jet schreef:
Ik was dus helemaal fout, ik ben helemaal niet op de Veluwe Ranch geweest, maar op de Woody Ranch, ook op de Veluwe, maar op een heel andere plek. http://home.hetnet.nl/~einderweg3/ . Dit is de site van de Woody Ranch. Sorry voor de verwarring, ik hoorde nu zo andere berichten, dat ik maar eens even goed ben gaan kijken Verward Bloos! ! Lekker suf.

Je moet wel vroeg boeken dan bij de Woody Ranch, want er zijn maar 3 buitenboxen.
Wij zijn er wezen kijken toen we bij de Veluweranch waren. Helaas vond ik de binnenstallen erg benauwd en ik vond het jammer dat het land toch best wel een stukje lopen was, wat ik me kon herinneren.
Verder vond ik het er ook erg gezellig uitzien, zeker de blokhutten zijn mooi!
De eigenaar was ook heel vriendelijk en heeft ons toen gelijk een rondleiding gegeven.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:56

Ik ben twee keer op vakantie geweest naar de Veluwe Ranch toen het nog van Jan Slijkhuis was. Naar volle tevredenheid. Fijne paarden mee naar buiten, toppie omgeving, aardig mensen die ook nog eens super met hun dieren omgaan. Fijne schone stallen. Perfect eigenlijk. Daarom ook nog eens teruggegaan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 18:40

Bedankt voor alle reacties, heb er zeker wat aan!

Aangezien mijn topic in eerste instantie bedoeld was voor info en ervaringen omtrent de Veluwe Ranch ga we woensdag toch kijken bij Woody Ranch, omdat de buiten stallen en een aantal andere dingen me een voordeel lijken in vergelijking met het andere adres, ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door cissie op 27-12-04 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:50

*LOL* ja ik ben ook benieuwd!!!!!!!!!!!!!cissie Tong uitsteken

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:15

Zou altijd eerst gaan kijken, zelf wilde we ook een weekend met onze eigenpaarden naar de veluwe gaan.
Ik heb dan ook de ruitergids aangeschaft met alle mogelijkheden wat betreft stal, overnachting mogelijkheden.
Het viel allemaal een beetje tegen, misschien hadden we dan ook wel hoge verwachtingen, maar wat wil je voor een stal voor 20 euro per nacht, moet je voor de gein eens uitrekenen wat dat per maand is.
Dan moet je toch wel heel erg luxe staan.
Het is ook helemaal niet erg om extra te moeten betalen voor een weekend maar het mag naar mijn inziens niet echter uit gaan met wat we nu gewend zijn.
Mijn eigenslaap plaats vind ik nog niet eens zo belangrijk, als mijn Johnny er maar goed bij staat.
Wij zijn zelf helemaal wild geworden van Hotel de Mallejan in Vierhouten. Dit is echt super relax mooie ruime openstallen en midden in het bos.

Als je iets van plan bent, Ga eerst langs, niet dat je daar met je trailer staat en het is niets!!!