Leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:30

Ik ben van plan leren rijlaarzen te kopen maar heb totaal nog geen idee welke. Dus wilde ik van jullie weten welke jullie nou echt fijn vinden en nog een redelijke prijs hebben? (€200/€350)
Dus laat maar eens wat horen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:31

het maakt het makkelijker om je laarzen aan te raden, als we weten wat je ermee gaat doen... dressuur, springen, recreatief, all round...

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:37

Heb echt super heerlijke laarzen van mountain horse, makkelijk in onderhoud en met een handige rits aan de achterzijde

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:03

Ik heb petrie perfect, ze waren 200 euro, Ik vind het lekker laarzen om mee te rijden en ze zien er mooi uit.

Groetejs stephanie

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:41

ik heb van het merk cavallo
model weet ik ff niet
ze waren 260 euro
ben er erg blij mee
super kwaliteit Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:42

steffie schreef:
Ik heb petrie perfect, ze waren 200 euro, Ik vind het lekker laarzen om mee te rijden en ze zien er mooi uit.

Groetejs stephanie

Nu in de aanbieding voor 149,95 bij het Drunens Ruiterhuis!
Ik heb ze ook en ben er na 2 jaar nog steeds blij mee.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:47

Ik heb die van Cavallo weltmeister mooie laars voor een degelijk prijsje +- 300,-

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:38

welke zijn dat van petrie. ik ben er ook opzoek naar. Heb je er misschien een foto van. 200 euro vind ik een mooie prijs. Kan ik hard gaan sparen

Sandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:17

Ik heb Petrie standaard, die waren 289 euro. Dat is volnerf rundleer en kalfsleer gevoerd met hoog opgesneden zijkant.

Ze hadden ook de Petrie Perfect voor 199, maar die hebben een coating en ik had van veel mensen gehoord dat dat na verloop van tijd lelijk wordt (weet niet of dat waar is) dat is een soort waterafstotende finish.
Je kan ook even op de site van Divoza kijken, daar staan volgens mij wel meerdere modellen.
Laatst bijgewerkt door Sandra84 op 23-12-04 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:25

petrie perfect en ze blijven ook heel mooi....
en heb geen last van die coating... je moet er alleen niet met ledervet op gaan, maar met dat poetsspul dat ze daar verkopen,
en ik heb wel eens gehoord van kiwi schoenpoets,, zou anky ook gebruiken en moet heel goed zijn....

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:44

Dyyy schreef:
Ik ben van plan leren rijlaarzen te kopen maar heb totaal nog geen idee welke. Dus wilde ik van jullie weten welke jullie nou echt fijn vinden en nog een redelijke prijs hebben? (€200/€350)
Dus laat maar eens wat horen.

Als ik je een tip mag geven... www.rijlaarzen.nl
Deze meneer geeft echt supergoede adviezen, is erg zorgvuldig en meet alles perfect op. Hij heeft ook veel soorten en maten laarzen en kan ze ook voor je op maar maken. En als ze eens moeten worden opgerekt, is dat geen probleem (en het kost je niks).
Dus!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:59

Laarzen vind ik heel erg persoonlijk, wat de 1 fijn vind vind de ander juist weer niet. Ik heb de Petrie Perfect en doe er vanalles mee, dressuur, buitenrijden, heb er eens mee gesprongen! Gaat allemaal prima, heeerlijke laarzen!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:27

Ik heb Könings, heel erg fijn!!! En Cavallo's ook heel fijn maar nog niet helemaal ingereden dus daar kan ik weinig over zeggen. Ze hebben beide 'n hoge dressuurboog, de Könings hebben rits en daar spring ik ook gewoon mee, gaat perfect. Daarbij vind ik de Petrie's ook fijn zitten.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:10

Ik heb laarzen van Van Huet. Dat zijn super dingen. Ze zijn lekker soepel (ik haat de stugge petrie dressuurlaarzen) en met elastiek en rits. Je moet alleen wel naar Houten om ze te kunnen passen. Rijlaarzen.nl dat is van die meneer waar ik dus de laarzen van heb. Ik heb de Epsom. Alleen is de foto die op de site staat niet helemaal goed. De rits loopt tot onderaan de zool door bij mij. Ik heb het allereerste paar, ze waren recht uit de fabriek! Ze hebben een hoge zijkant, maar omdat ze aan de achterkant diep zijn en super flexibel, kan ik er zelfs mee crossen. Ik heb echt een hekel aan van die harde dingen waar je je paard niet mee kan voelen, maar deze zijn ideaal!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 23:22

Ik zie dat er al flink wat reactie's zijn en ik kan er al wat mee.. Mijn ook was idd ook al gevallen op de Petrie Perfect maar omdat, ze van veneto lederen waren had ik gehoord dat ze sneller kapot gingen?! Heeft iemand ervaring met de Anky Petrie?

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 23:27

Ohja, is het mogelijk om de goede maat via internet te bestellen of moet je dan echt naar de winkel toe gaan om het op te laten meten? Of weet iemand precies hoe je moet meten? Weet iemand waar in Zuid-Limburg deze laars te krijgen is?

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:12

Ik zou toch gewoon naar een winkel gaan waar ze het opmeten, doen ze het daar namelijk fout, dan moeten ze het ook weer herstellen.. Knipoog
En in Limburg ben ik niet zo bekend... Haha!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 17:18

Sanet schreef:
Ik zou toch gewoon naar een winkel gaan waar ze het opmeten, doen ze het daar namelijk fout, dan moeten ze het ook weer herstellen.. Knipoog
En in Limburg ben ik niet zo bekend... Haha!

oke.. Ja, lijkt mij ook wel beter om gewoon naar de winkel toe te gaan. Weet alleen niet waar.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:32

petrie perfect is nog redelijk betaalbaar. Heeft iemand daar een foto van

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 23:40

miekelover schreef:
petrie perfect is nog redelijk betaalbaar. Heeft iemand daar een foto van

Hier is er een: Afbeelding

Petrie Perfect
Lederen rijlaars met een luxe uitstraling. Voorzien van kalfslederen voering voor optimaal comfort. Uitgevoerd met dressuurboog en een hoog contrefort. Leverbaar in een ruim maatschema. De Petrie Perfekt hebben wij op voorraad in vrijwel alle maten, kom dus snel kijken en passen!

Prijs: € 195,00

www.ooteman.nl

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 22:46

Als je in de winkel gaat passen, is het dat raadzaam je rijbroek aan te doen of hoeft dat niet?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:49

ja zeker je rijbroek aan doen en aan het einde van de dag gaan ... dan heb je iets wat dikkere benen en weet je zeker dat je er altijd in kan komen ...

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:51

Ik woon ook in Zuid-Limburg en ik raad je aan naar Jo Viehoff te gaan. Deze zitten in Landgraaf (www.ruitersportjoviehoff.nl) en hebben ontzetten veel verstand van rijlaarzen. Ze verkopen Konigs, Petrie en nog n paar merken, Konigs schijnen echt hele goede laarzen te zijn, ze kunnen ze ook helemaal op maat maken en repareren als dat nodig is. Succes!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:59

BeNGeL schreef:
ja zeker je rijbroek aan doen en aan het einde van de dag gaan ... dan heb je iets wat dikkere benen en weet je zeker dat je er altijd in kan komen ...

Ah oke! Bedankt!

@ Lottew: Bedankt voor de tip!

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:02

in kaatsheuvel worden ze met de hand gemaakt, ik heb ze zelf niet(mag ze niet :S ) maar een kennis heeft ze en ze zitten echt super! helemaal naar je voet gemaakt, en ongeveer even duur als een gemiddelde rijlaarz uit de winkel