Ik heb altijd een springzadel en een dressuur zadel gehad en reed toen bijna nooit op het dressuur zadel, ik was voornamelijk met springen bezig (springpony) en reed ook weing dressuur wedstrijden.
Breit is een onwijs fijn dressuur paard en ik heb aan mijzelf gemerkt dat ik ook verder wil in de dressuuur nu het zo lekker gaat
breit pakt het heel erg goed op en ik heb eigenlijk nog nooit zo fijn dressuur gereden als nu met hem. Ik begin nu op mijn zit te letten (zit vaak te ver voorover en trok mijn benen op bij het doorzitten) ik rij nu zo ontspannen op breit dat ik mijn benen netjes lang maak en ik meer let op het recht opzitten, ik heb het idee dat ik dat met een dressuurzadel nog meer kan verbeteren en ik fijner dressuur kan rijden.maar aan de andere kant ik wil breit ook leren springen en ook met hem gaan springen en heb ik dus een springzadel nodig
Ik weet nu dus niet zeker of ik mijn springzadel in wil ruilen voor een dressuur zadel, ik ben bang dat ik er spijt van krijg
Een zadel er bij kopen is geen optie
zijn er meer mensen die hier tussen hebben zitten twijfelen en waar heb je toen voor gekozen?
En als ik een dressuur zadel zou nemen en mijn zadel verkoop welk zadel moet ik dan nemen? Ik wil er graag 1 met een diepe zit vooral omdat ik bezig ben met mijn houding, recht op zitten en goed kunnen doorzitten.
wie helpt mij uit mijn twijfel
Ik zat trouwens ook na te denken om te vragen of ik een dressuurzadel mag lenen van iemand bij mij op stal om een keertje mee te rijden

) is toch wel wat moeilijker, zeker met een jong paard/paard met weinig springervaring...
.
mischien is er wel iemand op stal waarvan je zo afentoe zijn zadel mag lenen...
), je hoeft helemaal niet in de goedkope afgereden dingen uit te komen.