Dringende vraag over merk dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Dringende vraag over merk dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 12:39

Aangezien ik(en ook mijn paard) toch nog een beetje dressuurmutsen Schijnheilig aan het worden zijn ben ik van plan een dressuurzadeltje te kopen

Kent iemand dit merk? ===> Baseline Start Dressuur
Je kan het eventueel bekijken op de site van DIVOZA.
Het staat op de 2de pagina van de dressuurzadels

Hopelijk iemand die meer weet! *LOL*

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:45

volgens mij is dat het huismerk van divoza ofniet? verder weet ik er niet zoveel van eigenlijk maar ik ben wel van mening dat je beter een 2e hands goed merk zadel kunt kopen. Ben zelf aan het twijfelen om mijn springzadel te verkopen en een dressuur zadel te kopen en ga dan zeker weten voor een goed 2e hands merk zadel

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:48

Pagony is het huismerk van Divoza en de kwaliteit daarvan is treurig.
Dat Baseline is nog goedkoper, dus kun je nagaan...
Wil je perse een nieuw zadel van Divoza, dan zou ik voor een Rossner gaan, die zijn nog wel aardig.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:49

Je kan beter een 2e hands merkzadel kopen!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:59

Ik ga mee met het advies dat hier boven is gegeven. Kijk naar een leuk gebruikt zadel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:12

Dat baseline is echt niks. De pony's op de manege bij ons hebben zulke zadels. Het leer lijkt net karton. Als je het dubbelvoud barst de verf eraf. Dus ik raad je echt aan een tweedehands merkzadel te kopen ofzo. Ik heb een JC, dat zijn ook niet hele dure zadels, maar wel beter kwaliteit.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:19

Ja JC is echt super kwaliteit! We hebben heel lang een JC zadeltje gehad voor een C-pony, en is nu in nog super goede staat!

En over tweede hands zadels gesproken, ik heb nu een tweede hands Kieffer-zadel en ik ben er heel blij mee! Als ik jou was zou ik eerst op zoek gaan naar een tweede hands zadel van een goed merk. Dan betaal je niet veel meer dan dat goedkope Baseline zadel, en de kwaliteit is misschien wel beter.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:44

Ik heb ook een JC dressuurzadel. Echt een heerlijk zadel iid niet zo duur (die van mij heb ik 2e hands voor 100E gekocht)
En je kunt echt beter een 2e hands zadel kopen, dan een goedkope nieuwe. Met zadels geldt helaas: goedkoop is duurkoop..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:47

Ik sluit me aan bij de rest, ik zou dit zadel nooit kopen. Uiteeindelijk ben je nog duurder uit dan als je meteen een goed zadel koopt. Deze zijn zo van kwaliteit, dat je alweer redelijk snel een nieuwe moet/wil...

tweedehands is er best wat te vinden. Veel zadelmakers hebben ook zo'n zadels liggen. Rossner is inderdaad best een fijn merk. Ik heb er een vzh zadel van als tweede zadel. Zit wel lekker.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 16:40

Heeft JC een website ofzo?
Want Onze belgen-ruitersportwinkels zijn belange niet zo geavanceerd als bij jullier hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:54

Precies, die baseline is de pest voor de rug van je paard (tenzij je paard een hele...aparte pasvorm heeft) en het leer is bagger. Ik zou dan ook voor een rossner gaan, daar doe je veel langer mee.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:31

Kijk eens naar een foto van dat zadel:
Afbeelding
De kussens zijn rond opgevuld, krijg je dus gewiebel van de voorkant naar de achterkant, superslecht voor de paardenrug. Kussens moeten vlak opgevuld zijn.
Het zadel lijkt voorover te vallen
Dit zadel zou ik nooit willen hebben, hiermee verwoest je de paardenrug. Zoek een leuk merkzadeltje uit en laat dat passend maken als het niet lekker ligt. Ik heb een JC veelzijdigheid, dat is echt een superzadeltje. Ik heb ook nog een hele oude kunststoffen bates dressuur (heette toen blijkbaar nog geen wintec) Dat is ook wel een fijn zadeltje, maar de nieuwe winteczadels die zijn ook vreselijk (er zit een knik in de voorboom (kan je wel zien als je hem verwisselt), daardoor komt alle druk op een punt).

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:56

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:09

Ik heb wel eens op zo'n zadel gereden. Ik vond het verschrikkelijk. Zo plat. Ik hou van zadels die een beetje een stevige zit hebben.

Ik heb ook een rossner amerika. Geweldig zadel. Heb ook een wintec maar die Rossner vind ik veel fijner.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:09

kan iemand mij vertellen wat voor soort merk JC is?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:19

JC betekend jorge canavas en het is volgens mij een goed zadel (ik vind in ieder geval wel) voor een normale prijs, dus niet heel duur. En die van mij zit heerlijk. Ik heb de JC Saphier:

http://www.ruitershophetwittepaard.nl/images/Jorge%20Canaves%20Saphir%20dressuurzadel%20221131.JPG
Heb er even url van gemaakt omdat het en nogal grote foto was. Heb de foto van internet dus dit is een nieuw zadel.

Dit stond erbij:
Dit zadel heeft een teruggesneden kamer, extra dikke kniewrongen, een diepe zachte zit, zachte kniestukken voor een perfecte beenligging, brede kussens welke het gewicht over een zo groot mogelijk oppervlak verdelen en een uniek driepunts singel systeem met lange singelstoten.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 18:32

thx!
Nu nog een winkel vinden in de buurt die deze verkoopt.
Nu heb ik een veelzijdigheidszadel van Thorowgood uit DECATHLON (miss kent iemand dit)
Vind dit echt een super zadel! (heb er maar 250€ voor betaald, thorowgood was nog niet bekend )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:38

Ik heb mijn zadel voor 200 euro tweedehands gekocht. Die JC. Heb ook een wintec close contact, heel fijn zadel, maar de dressuurzadels van wintec vind ik minder

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:52

okay dus wat is beter, JC of Kentaur?
En wat vinden jullie dan van de veelzijdigheidszadels van wintec? ik heb er namelijk ook zo een.

nikitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:14

je kan beter een 2e hand zadel kopen heb ik ook gedaan en me merk kvan me zadel weet ik wel maar kom ik nu ff niet op die komt nog...!!!!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:27

ik heb een kentaur, vind hem wel heel fijn alleen zonde dat je zo snel plekken krijgt van je beugelriemen. ik vind dat je beter een nieuw zadel kan kopen dan een 2de hands omdat die al gevormt is naar een andere paarden rug. maar dan wel een goed

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:47

Een goed tweedehandszadel dat wel goed past op je paard (zadelmaker erbij!) en waar jij goed in zit, is vele malen beter dan een goedkoop nieuw ding zoals de Baseline van DIVOZA. Ze hebben bij DIVOZA ook tweedehandszadels en anders op allerlei paardensites, er zijn er genoeg voor een redelijke prijs. Haal er iemand bij die ervaring heeft met zadelpassen! Succes!

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 00:57

ik zou ook gaan voor de tweedehands ik rijd met een prestige fijn zadel hoor.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:57

Ik heb ook zo´n baseline zadel gehad (veelzijdigheidszadel) maar het was niet echt een geweldig zadel (heel plat en eigenlijk meer voor een wat kleinere pony), maar over de kwaliteit had ik eigenlijks niks te klagen (ik heb hem maar een jaar gehad dus erg veel kan ik daar ook niet over zeggen).

Ik heb na dat zadel een 2e hands Kieffer gekocht en dat bevalt me veel beter (hij ligt 10x beter en het rijdt ook veel lekkerder (vastere zit enz.)).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:20

Ik zou eerder voor een 2e hands merkzadel gaan... zijn genoeg goede bij divoza Knipoog
En verder zijn de pagony en vooral Rossner van veel betere kwaliteit en ook niet zo prijzig.