Ook erg lastig als ik ze alletwee op de trailer heb staan. Dan staan ze dus allebei met hun hoofden te duwen.
Doen die van jullie dat ook? En kennen jullie maatregelen om ze wat rustiger te houden?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kjoetie schreef:hmm ik blijf erbij dat als een paard bang is, dat hem er naartoe rijden en laten kijken nog altijd beter is dan hem erlangs te meppen..dan heeftie namelijk echt een reden om er bang voor te zijn... (het is wat anders alsie aan het miepen is.. maar alsie bang is) .. lijkt me eerlijk gezegd niet de beste oplossing hoor.. Ik rijd een ontzettend schijthuis, als ik zo met hem om zou gaan zou hij helemaal bloeddnerveus worden...waarom meteen meppen als het ook met rust en geduld opgelost kan worden??
overigens ga ik wel net zolang met hem door tot hij erlangs is hoor...maar hem erlangs meppen " omdat ik het zeg" vind ik niet echt paardvriendelijk.

Neonlight schreef:Dus letten ze niet op, onverwachts tikje dat ze er van schrikken. Maakt niet uit op welke plaats. En dan erbij roepen "opletten!" Helpt bij onze merrie goed. (Niet dat het al echt verholpen is, iedere wedstrijd moet ze toch nog even een tikje krijgen, hardleers, maar het is al een heel verschil!)