En het ging goed, het rijden. En het klikte wel alleen heeft hij me uitgetest op wat ik allemaal durf maar vandaag was dat niet
Maar ontopic, 's woensdags krijg ik les van een externe persoon. Twee weken geleden was het een Duitser en vorige week een goeie lesgever
En vandaag weer die Duitser. Ik kan echt niet meer volgen hoor
Ik moet vanalles doen wat ik nooit geleerd heb. Het enige wat ik kan begrijpen is dat ik mijn benen stil moet houden en mijn knieën moet loslaten. Dat kan ik nog accepteren. Maar ik heb altijd geleerd om mijn handen boven de schoft te houden, met de duimen naar voor. Nu moet ik van hem mijn handen 90 graden houden en mijn handen bijna aan mijn buik
Een uitspraak: "je moet spanning hebben op die teugels, er mag géééén moment zijn dat de teugel loskomt!!" Ik heb toch geleerd dat je je binnenhand soms een keer moet lossen om je paard wat vrijheid te geven
Wat ik het ergste vond dat hij zei is dat ik TE mooi rijd en onopvallend rij...Ik heb geleerd dat de ruiter onafhankelijk moet zijn en de hulpen onopvallend moet geven en dat het paard precies automatisch moet lopen
Maar hij zei dus dat ik TE MOOI rijd en dat ziet hij niet graag... Wat vinden jullie hier nou van
Je moet toch je handen boven de schoft houden en alles onopvallend doen eh
Hij bedoelt het niet anders
Maar ja, andere lesgevers, andere wetten zeker