kieffer op passier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beste kwaliteit

kieffer
11 (24%)
passier
34 (75%)

Totaal aantal stemmen: 45

Ramsesje

kieffer op passier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 21:06

Ik ben vandaag gaan kijken voor een nieuw zadel, en heb op 2 zadels gezetne die enorm goed zaten, het nieuwste model van passier en een kieffer, nu zou ik graag weten wat volgens jullie de beste kwaliteit is, de prijs van beide is ong. dezelfde
(springzadels)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:10

Zelf ben ik HELEMAAL weg van Kieffer, heb zelf de Lusitano en een merkloze van Kieffer. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nog nooit op Passier gereden heb.....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:12

Ik hoor van Kieffer betere verhalen.....

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:13

beide zijn goed. kieffer (verkleurd) maar zit lekker en passier vind ik ook fijn zitten beide goede kwaliteit leer, gaat lang mee.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 21:15

ik zou hem wel in naturel nemen niet zwart, 'k moet morgen nog es bellen of de nieuwe passier wel in naturel bestaat want dat wisten ze nog niet.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:18

ik ben helemaal verliefd op passier,
maar dat zijn de dressuurzadels,
kwaliteit is ook goed,
kieffer is bekender natuurlijk
maar ik kan neit echt zitten op die zadel,s heb het idee dat ik zwem en vind ze vaak te hard.
er is tot nu toe 1 kieffer waar ik op kan zitten
Laatst bijgewerkt door xx_Irisje op 22-12-04 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:23

Ik vind Kieffer bagger zadels! De boom is van heel hard kunststof... hoe verzinnen ze het.. Passier heeft een houten boom, dat is wat flexibeler, alleen is een boom van passier niet verstelbaar (van Kieffer trouwens ook niet)
Als ik zou moeten kiezen zou ik zekerweten voor Passier gaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:41

Nou, dat is makkelijk Haha!
Kieffer is in mijn ogen waardeloos (heb er ook ervaring mee) en Passier is een van de meest gerenomeerde merken in de paardensport.
Ik zelf heb 2 zadels en wat klein spul van Passier en die zijn helemaal top!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:42

En btw,
toevallig heb ik vorige week vrijdag een aantal springzadels op mijn paarden laten passen, en eigenwijs als mijn zadelmaker is, hij had ook 2 Kieffers meegenomen...
Wat een lelijke slagschepen zeg, geen pan vergeleken bij de elegante Stubbens, PAssiers en Prestiges

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:43

MissSisa"]
Ik hoor van Kieffer betere verhalen.....
[/quote]

[quote="Sjuimpje schreef:
Nou, dat is makkelijk Haha!
Kieffer is in mijn ogen waardeloos (heb er ook ervaring mee) en Passier is een van de meest gerenomeerde merken in de paardensport.
Ik zelf heb 2 zadels en wat klein spul van Passier en die zijn helemaal top!

Gelukkig dat smaken verschillen Haha!

Al ben ik wel meer weg van de 'oudere' Kieffermodellen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:49

Ieder zijn eigen mening, ik persoonlijk zet sowieso vaak vraagtekens bij de posts van MissSisa Knipoog

Overigens zal elke zadelmaker moeten toegeven dat Passier zadels van een hogere kwaliteit zijn dan Kieffer zadels,
welke je lekkerder vind rijden of mooier vind is heel persoonlijk. Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:53

Ik heb op Passier gestemd omdat die gruwelijk goede kwaliteit heeft. Daarbij vergeleken valt álles in het niet en Kieffer zeker. Qua rijcomfort kies ik persoonlijk niet voor Passier, ik kan er niet fijn in zitten. Ik geef de voorkeur voor KN voor dressuur en Stübben voor springzadels.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:15

kieffer is niet zon geweldige kwaliteit.. vooral als je de kieffer met de verende boom hebt dan komt er snel een streep over het zadel. en kieffers passen op maar heel weinig paarden.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:23

eefjuh112 schreef:
kieffer is niet zon geweldige kwaliteit.. vooral als je de kieffer met de verende boom hebt dan komt er snel een streep over het zadel. en kieffers passen op maar heel weinig paarden.

das het tegenovergestelde wat ik altijd van kieffer gehoord heb.. ze schijnen juist op heel veel paarden te passen..
heb zelf ook een kieffer springzadel prima ding... vind zelf de stubben echt VRESELIJK
passier is kwalitatief perfect maar heb er geen ervaring mee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:28

Op mijn paard passen maar heel weinig zadels. Ik had toendertijd de keuze tussen Kieffer vzh en Passier vzh. De Passier vond ik niet zo mooi, en bovendien had ik er geen fijne zit in. Dus is het de kieffer geworden. Ik heb er zelfs best een fijne dressuurzit in. Kieffers passen inderdaad op heel veel paarden. Over de kwaliteit tov de Passier kan ik dus niks zeggen, omdat ik Passier niet ken op die ene keer passen na.

Pas geleden heb ik wel een dressuur KN gekocht. Een Kieffer dressuur past niet zo goed op mijn paard. Bovendien krijg ik geen grip in dat zadel. Als je paard dan eens vervelend doet, heb je meer kans om ernaast te liggen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:08

Jullie denken natuurlijk: komt ze weer Knipoog
Maar ik heb een jaar teurg een zadel van Dan Kroetch aangeschaft. Een verschrikkelijk bedrag, maar heb er nooit geen spijt van gehad.
Ik heb hele lange benen, en ben verder erg smal. Mijn paard heeft ook geen makkelijke rug. Daar is hier op de markt gewoon geen zadel voor te vinden. Dit zadel is helemaal voor mij opgemeten, maar ook voor mijn paard.
Het heeft een hele andere boom dan in alle andere zadels te vinden is, en ook het leer is heel anders.
Ik ben uiteindelijk overstag gegaan omdat mijn paard gewoon totaal veranderde (in ositieve zin) onder dit zadel.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:09

Hmm ik zou eerder gaan voor Prestige! Dat is pas comfort Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:28

ik heb op passier gestemd vind het veel fijnere zadels en de kwaliteid is naar mijn mening veel beter

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:52

Kieffer is WAARDELOOS, dat mag gelijk gedegradeerd worden naar B-merk. Wat een slechte pasvorm, slechte kwaliteit kussens, waardeloze boom (moet-ie breder? O, dan smelten we 'm wel ff om voor je!).

Dat iemand Kieffer en Passier ook maar DURFT te vergelijken zeg.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:12

Ik vind Kieffer ook waardeloos zitten.

Mijn Passier maakt daarentegen overuren met diverse paarden

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:17

Passionato schreef:
Ik vind Kieffer bagger zadels! De boom is van heel hard kunststof... hoe verzinnen ze het.. Passier heeft een houten boom, dat is wat flexibeler, alleen is een boom van passier niet verstelbaar (van Kieffer trouwens ook niet)

de boom van kieffer is wel vestelbaar, in zoverre dat de zadelmaker dat moet doen, die verhit hem en zet heb een nacht in een mal en voila een passend zadel op een paard met een moeilijke/hoge schoft!

heb echt alles geprobeerd, niets lag goed genoeg, tot ik de kieffer lech profi probeerde, die lag bijna goed en met een aanpassing van de boom ligt ie perfect!

heb 4 kieffers en over alle4 super tevreden! moet alleen wel zeggen dat de 2 oudste de beste kwaliteit zijn, vekleuren ook niet, de 2 nieuwere (lech profi en lech profi excellent, met gelzitting dus) hadden eerder slijtage plekken, en die van een vriendin werd wat bruin verkleurd, maar opgestuurd en nieuw stuk leer opgezet, op een nette manier overigens.

passier (geloof de grand gilbert) zit echt superfijn, ook hele mooie kwaliteit, maar helaas die paste niet goed op mn paard.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:35

De passier is voor mij ook duidelijk de betere van de twee.
Ik vind ze mooier, maar ik vind hem ook vooral lekker zitten. De kieffers vind ik echt niet lekker zitten. Maar ja, dat is puur persoonlijk. Of je dat met me eens bent weet je alleen door er zelf op te rijden. Ik heb ik ieder geval geen 'kiefferkont', maar moet eerlijk zeggen dat ik maar op 3 van hun ontelbare modellen heb gezeten.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:53

Passionato schreef:

Ik ben het met je eens wat betreft het Passier zadel (heb er immers zelf ook een), maar vind dat je de kunstof bomen toch echt wat te kort doet. Weet je wat er in de Lennox zit van Passier? Precies, een kunststof boom. Ook in zadels als Lemetex en Prestige zitten een kunststof boom. Natuurlijk mag je een duidelijke voorkeur hebben naareen zadel met een houten boom, maar om te zeggen dat zadels met een kunstof boom bagger is.....dat gaat wat te ver.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 08:24

Renske,
bij Passier kan je een zadel net zo krijgen als je wil.
Triumph is ook de makkelijkste niet, die heeft een heel best ontwikkelde schoft en schouderpartij waardoor een zadel snel achterover kiept, omdat hij ook nog eens behoorlijk bergopwaarts gebouwd is kwam ik uiteindelijk helemaal op de lepel te zitten.
Mijn zadelmaker heeft een speciale boommaat besteld, de zadelkussen aan de achterzijde 2 cm dikker besteld als standaard en zo nog wat aanpassingen. Mijn Passier zit nu echt als gegoten, ligt minstens zo goed als de op maat gemaakte Daaleman op/van Ozep.

Missouri,
Kieffer balanceert wat zadels en hoofdstellen betreft bij mij op het randje van een B / C merk. Naast de boom (waar ik veel breukverhalen over heb gehoord) en de kwaliteit kussens, vind ik de leerkwaliteit echt bar slecht.
Beugelriemen slijten bijv. in no-time de zweetbladen kaal.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 08:46

Iedereen heeft het wel over hoe mooi die zadels zijn en hoe ze zitten, maar het belangrijkste is toch dat het super past op je paard??? Ik zou gaan voor het zadel wat het beste past, of waar je het minste aan moet doen om het echt passend te krijgen. Met een zadel dat niet helemaal past kan je paard nooit echt z'n top bereiken. Ik heb zelf een heel simpel JC veelzijdigheidszadeltje, maar die past super op mn pony, dat vind ik het belangrijkste! De kwaliteit van Passier is wel beter als die van Kieffer, maar ze zijn vaak ook best wat duurder (in jou geval scheelt het misschien niet zo veel, maar toch). Zelf zou ik nog liever een ouderwetse platte stubben zien als springzadel.
Maar het belangrijkste blijft: Kies het zadel dat past op jou paard. Jij bent al wel op die zadels gaan zitten, maar ik lees niets over of ze op je paard passen.