Ben benieuwd naar jullie reakties, nu zit ik een beetje in het onzekere!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GeJe schreef:Ik kreeg geen cent van de verzekering van de tegenpartij: ze noemen dat "opzicht". Vraag maar eens na bij je eigen verzekering maar ik zie het somber in ....
Fioon schreef:Handig voor jullie om te weten: een maal ander maal......... de trailer valt onder de auto verzekering van de auto waar hij aanhangt. In dit geval klopt het dus dat we de verzekering van mijn stalgenoot aansprakelijk hebben gesteld.
Percy schreef:Voor schade aan de trailer heb je een aparte trailerverzekering nodig en hoe en of die uitkeert bij uitlenen durf ik niet te zeggen maar daar zal LDRD ook wel iets van weten.
MoniqueT schreef:Schade aan goederen die je van anderen in bruikleen hebt, wordt niet vergoed door je Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren (AVP). Met andere woorden: jij kan je stalgenootje aansprakelijk stellen, maar haar verzekering zal de schade aan de trailer niet uitkeren. Dit noemt men inderdaad opzichtschade.

Citaat:art 4 Wat is uitgesloten
Naast de uitsluitingen in deze bijzondere voorwaarden gelden
onverkort de uitsluitingen die zijn opgenomen in artikel 4 van de
algemene voorwaarden. Elke bepaling van dit artikel heeft een
zelfstandige betekenis en stelt andere bepalingen van deze voorwaarden
en de algemene voorwaarden niet terzijde, behalve als
dat er uitdrukkelijk bij staat.
............
2 Opzicht
a Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade:
1 aan zaken die een verzekerde of iemand namens hem
onder zich heeft:
- uit hoofde van een huur-, huurkoop-, lease-, pacht-,
erfpacht-, pandovereenkomst of vruchtgebruik. Onder
vruchtgebruik valt ook het recht van gebruik en
bewoning.
- uit hoofde van de uitoefening van een (neven)bedrijf
of (neven)beroep of het verrichten van betaalde
handenarbeid.
2 aan zaken die een verzekerde onrechtmatig onder zich
heeft;
3 aan motorrijtuigen, (sta)caravans, vouwwagens, paardentrailersof andere aanhangers, motorvaartuigen, zeilvaartuigen,
zeilplanken en luchtvaartuigen, die een verzekerde
- of iemand namens hem - onder zich heeft;
4 die bestaat uit en/of het gevolg is van verlies, diefstal of
vermissing van geld, geldswaardige papieren, bankpassen,
giropassen, betaalpassen of creditcards, die een
verzekerde - of iemand namens hem - onder zich heeft.
Citaat:Een stalgenootje heeft afgelopen vrijdag onze trailer geleend en heeft er een ongeluk mee gehad. Gelukkig geen gewonden, maar de trailer is total-loss.