Balen jullie ook wel eens van je stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pientje4

Balen jullie ook wel eens van je stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 15:57

Soms baal ik ontzettend van onze stal. Vooral in de winter....we hebben alleen een buitenbak. Voorheen liep het water super goed weg en hadden we eigenlijk nooit een erge natte bak. Nu raakt die bak langzaam verzadigd en blijft ie steeds langer nat. En als het vriest is het helemaal balen omdat je dan niks kunt. In een natte bak kun je je paard nog zetten maar als de bodem zo hard is kun je niks.

Of als er soms onverwachte lessen zijn....kom je speciaal buiten lestijd omdat je denkt dat er geen lessen zijn, is er een kinderfeestje of proefles.

Het is gewoon jammer dat er bij ons zo weinig regels zijn. Dit komt waarschijnlijk omdat het ooit begonnen is als boerderij en er nu steeds meer paarden komen. Er staan er ondertussen bijna 30!!
Heb er wel eens over gedacht andere stalling te zoeken maar als het goed weer is is het er heeeerlijk, en daarbij komt dat ik student ben en niet altijd auto heb en het de dichtsbijzijnde stalling is waar ik in een kwartier met fiets naartoe kan.

Alleen soms baal ik behoorlijk.... (kan gelukkig goed relativeren Bloos )

Hebben jullie dat ook wel eens?! Dat je echt baalt van de stal waar je staat?

PS. Ik vraag niet naar oplossingen, ben een grote meid *LOL* en zit er achteraan (tot vervelends toe?? Bloos! ) ben tenslotte klant! maar ben gewoon benieuwd of jullie ook wel eens van dit soort dingen hebben.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:10

Ja zeker dat heb ik vrij regelmatig zou dan ook willen dat ik een stal bij huis had maar ja het beste ervan maken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:14

Ik baal ook vaak hoor (eigelijk elke dag wel). Er is wel een binnenbak, maar daar zijn altijd lessen en de buitenbakken zijn gewoon slecht. Of te zwaar, of te nat of het is bevroren. Van de week was hij ook heel zwaar, toen is het gaan regenen en vervolgens gaan vriezen en toen gingen ze de bak pas slepen toen hij al bevroren was Verward Gevolg: Een keiharde bobbelige bak. En verder is de stal altijd nat (kan er ook niks van zeggen) en krijgt hij af en toe geen voer Verward

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:15

Nee... dat heb ik eigenlijk niet... Haha! Maar de voorzieningen zijn dan ook imo geweldig... ruime loopstal... privelandje dat ik ook 's winters kan gebruiken... 3 binennbakken... 2 buitenbakken, een springtuin, een losgooibak, 3 longeerkralen, een overdekte trainingsmolen, ruiterpad naar het bos, een grote kantine... nee, ik zal niet gauw klagen denk ik... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:20

Ik heb dat voorheen ook vaak gehad en droomde van de paarden aan huis.

Maar op de laatste stal had ik dat niet, die was echt toppie
Paarden elke dag buiten, met vorst elke dag los in de binnenbak.
Zuivere stallen, goed eten en een gezellige sfeer.
Geen manege, dus geen lessen als die van de pensionklanten zelf.

En dan kom je het huis van je dromen tegen
En staan de paardjes heerlijk aan huis.
En dat is ook geweldig.
Alleen nog geen bak, dus nu ook niet rijden.
Maar dat is niet erg, paardjes vanuit de raam zien is veel leuker Haha!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:26

ik had het op mijn vorige stal heel vaak, maar nu echt niet meer.
ben dan ook van alle luxe voorzien en ik werk er full time Haha! dus ziemijn paarden ook de hele dag, zorg zelf dat ze er schoon bij staan, weet dat er goed voer is en goedkuil.. wel een plus punt als je op een stal werkt Haha!

ben dik tevreden over alles..

op mijn vorige stal was de buitenbak en longeercirkel ook 3 kwart van het jaar te nat of bevroren.. dus kon k ook nix doene n de binnebak was vol van manegelessen. die van 4 tot 9 duurden.. als je gewoon werkt kan je al nix

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:28

pientje4 schreef:
ben tenslotte klant!

Goh :| daar stond ik trouwens niet eens bij stil. Je betaalt dan misschien weinig, maar je betaalt wel! Dus je mag ook wel íets eisen.. En hebben jullie trouwens maar 1 bak, met 30 paarden?

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:31

Anouar15, jouw stal is wel heel extreem, kan je niks anders vinden?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:37

vikki schreef:
Nee... dat heb ik eigenlijk niet... Haha! Maar de voorzieningen zijn dan ook imo geweldig... ruime loopstal... privelandje dat ik ook 's winters kan gebruiken... 3 binennbakken... 2 buitenbakken, een springtuin, een losgooibak, 3 longeerkralen, een overdekte trainingsmolen, ruiterpad naar het bos, een grote kantine... nee, ik zal niet gauw klagen denk ik... Haha!

damm ik ga maar eens verhuizen denk..waar ligt dat ergens ?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:40

Gelukkig heb ik alles aan huis.
Maar baal er goed van dat er geen ruimte is voor een grotere buitebak en al helemaal dat we geen binnenbak hebben. Maarja, allemaal luxe.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 16:41

monteaura schreef:
Goh :| daar stond ik trouwens niet eens bij stil. Je betaalt dan misschien weinig, maar je betaalt wel! Dus je mag ook wel íets eisen.. En hebben jullie trouwens maar 1 bak, met 30 paarden?

Klopt, maar een deel maakt niet of nauwelijks gebruik van de bak (gelukkig) En er staan een stuk of 10 'manege' pony's, die rijden alleen in de lessen.
Ik betaal ook niet weinig....ze willen er nog 3 boxen bij gaan bouwen, zijn meisjes die er rijden mogen paard kopen en eigenaresse kan moeilijk 'nee' zeggen. Dan zou er idd eigenlijk ook een bak/longeerring of losgooiplaats bij moeten komen....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:04

monteaura schreef:
Anouar15, jouw stal is wel heel extreem, kan je niks anders vinden?

Heb ik al gevonden. Alleen m'n vader wil niet ergens anders heen. M'n moeder wel, dus het komt wel goed (hoop ik)

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:10

ik baal wel eens dat je bij ons op stal zo weing uitrijmogelijkheden hebt ja wel een klijn bos van max 9 km maar omdat ik endurance train moet ik dan altijd de trailer pakken
verder vind ik het bij ons op stal wel leuk!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:19

ja vandaag baalde ik weer verschrikkelijk, alles bevroren, dus ook de wei... paarden konden nergens naar buiten en mochten ook niet op de wei, terwijl ze niks kapot kunnen lopen... en zo ist wel vaker van die dingen...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:23

soms wel,mijn pensionstal heeft ook een dierenwinkel/voergroothandel op het terrein en fokt met veel eigen paarden..soms schiet het pensiongedeelteservice er dan bij in in hun drukte.

vergeten te voeren of veel te laat voeren of te veel of te weinig voeren,op dit moment slecht hooi en stro(schimmel of zeer stoffig),mankementen aan de bak,of te weinig slepen.

verder heb ik het zo naar mijn zin!!
maar het lijkt wel of ik de enige zeikert dan ben op stal die het allemaal ziet?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:25

Ik was op mijn vorige stal ook niet tevreden.. In de winter was het een drama...
Nu sta ik op een manege, met grote binnenbak, 2 buitenbakken (waarvan er 1 altijd goed is) longeerbak en trainingsmolen.
Bij ons zijn er tussen de lessen door uren vrij, zodat je de binnenbak kan gebruiken.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:30

Op mijn vorige stal balde ik van heeeeel veel.
Maar de bak was top!
Op de huidige stal baal ik alleen van de bak..
Hij was opgeknapt, maar er werden na de drainagebuizen 'geoon' zand op gegooid.
Dus loopt het water hier op de kleibodem NOG niet weg.
En dat.. is heel jammer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:33

Ik heb het prima naar mijn zin, mijn pony's staan thuis Lachen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:00

Nee gelukkig niet Lachen
Paarden staan de hele dag buiten. Er staat 2 ander paard en een shet.
En dat andere paard is van mijn beste vriendin.
Ze worden gevoerd en buiten gezet, wat wil ik nog meer?
Alleen de bak is niet helemaal toppie, maar dat zit ik niet echt mee Lachen
Of te wel ik heb het super naar mn zin, en ik zou voor mij en mijn paard niets anders willen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:01

geeek schreef:
ik baal wel eens dat je bij ons op stal zo weing uitrijmogelijkheden hebt ja wel een klijn bos van max 9 km maar omdat ik endurance train moet ik dan altijd de trailer pakken
verder vind ik het bij ons op stal wel leuk!

9 km Wow! Wij hebben 200 meter ruiterpad en verder alleen maar fietspaden waar je eigelijk niet mag komen met een paard. Ook daarom zou ik heel graag ergens anders heen willen. Vind buitenrijden echt het leukste wat er is.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:14

Ach wij hebben een uber mooi bos en mogen nergens er in Clown.
Geef mij dan maar die 200 meter hoor Knipoog Dat is het enige waar ik afentoe van baal Lachen

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:16

De waterbakken die we in de winter elke dag met de verfbrander moeten ontdooien Clown

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:20

we hebben onze pony's bij een boer staan die echt zijn best doet om ze goed te verzorgen. Wij voeren ze 's avonds en zetten dan voer klaar voor de volgende ochtend en hij voert ze tussen de middag nog een keer kuilvoer.
er zijn toevallig 2 bakken maar beide eigenlijk altijd te nat om te mennen. Er zijn wel voldoende uitrijmogelijkheden(kunnen de hele veluwe over)
alleen omdat ze zo hun best willen doen is het wel eens vervelend (lees: Ik wil me nergens mee bemoeien maar toch zeg ik het wel even blablabla.... dus is het meestal ja knikken en toch je eigen zin doen.)

het is wel eens moeilijk maar door even tot 10 te tellen en weer door te gaan bedenken we dat we op een hele unieke plek zitten.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:20

Er zijn zoveel dingen waar ik van baal. Op zich doen ze allemaal een poging om het goed te houden. We hebben leuke kantine, binnenbak, 2 buitenbakken, longeerring, 25 manegepaarden, en nog heel veel pensionklanten, stuk of 30 denk ik. Maar s avonds zijn er manegelessen, dus geen bak, buitenbakken slecht, hard en bevroren, evenals de longeerbak. Regels dat je bijvoorbeeld onder 18 met begeleiding moet springen, oke op zich wel goed. Maar ik mag dus niet met eigen pony springen.. Tsjaa.. Nog meer van die grapjes. Zoals op de een boos worden die een keer een regel overtreed, maar op anderen niet.. Verder heb ik t prima naar mn zin Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:21

tja bij elke stal is wel weer wat, de ene is erug duur, de andere heeft geen binnen bak, en de andere heeft weer dat je niet kunt rijden omdat er lessen zijn.
Ik sta momenteel (zins zaterdag) op een supper luxe stal, binnen bak etc.
dus heb even nix te zeuren Haha!
maar bij mijn vorige stalling, tja daar was wel wat te zeuren, t was supper goedkoop, maar je had ook bijna nix... tja dat is net wat je wil en wat je kunt perminteren.

maar ik denk dat iedereen wel eens even een baaldag heeft op stal Haha! maar dat gaat wel weer over toch?