wie verkoopt zijn paard nooit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shana

wie verkoopt zijn paard nooit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 12:38

hello

ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die hun paard nooit zullen verkopen ?

ik vind dat als je de verantwoordelijkheid neemt om een paard te kopen je dan ook voor het dier moet blijven zorgen ! er zijn natuurlijk extreme situaties zoals plots totaal zonder geld zitten door de een of andere reden of door ziekte , dan vind ik dat je voor je paard een zeer goede nieuwe thuis moet zoeken !
veel mensen verkopen hun paarden omdat ze niet voldoen , het paard een ziekte heeft of te oud is of gewoon omdat ze nieuwsgezind zijn en eens een ander kleur van paard willen !
mensen die paarden fokken is weer iets anders , deze mensen leven hiervan en je bent vind ik een goede fokker als je ervoor probeert te zorgen dat de persoon waaraan je een paard verkoopt er ook goed voor zal zorgen en verstand heeft van paarden !

hoe denken jullie hierover ?

ik heb nog nooit een paard verkocht omdat ik het gewoonweg niet over mijn hart krijg ! ik weet ook wel dat er nog mensen zijn die goed voor hun paarden zorgen maar eens ze verkocht zijn heb je er niets meer over te zeggen en het gebeurt meer dan 1 keer dat een paard verkocht wordt aan iemand die er goed voor ging zorgen en door bv een scheiding moet dan uiteindelijk toch het paard verkocht worden en je weet niet meer wat er met je paard gebeurt ! als ik ooit een paard zou moeten verkopen zou ik het paard verkopen met een contract , dat er goed voor gezorgd moet worden en als het paard verkocht wordt ik het terug koop !

zo dat moest ik effe kwijt want ik erger me verschrikkelijk aan mensen die een paard zien als een gebruiksvoorwerp en verkopen zodra het niet meer aan hun verwachtingen voldoet !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:41

t is niet mijn bedoeling om mijn pony ooit te verkopen, maar je weet nooit hoe de dingen in het leven zullen gaan....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:42

Het ligt er maar net aan met wat voor doel je je paard koopt. Als jij als doel hebt om hoog de wedstrijdsport in te gaan, en het paard voldoet niet, snap ik dat je het verkoopt. Maar als jij het paard als maatje ziet, dan verkoop je het niet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:45

Het paard wat ik nu heb zou ik niet graag willen verkopen maar ik heb er wel verkocht omdat ze niet aan mijn verwachtingen voldeden. Waarom niet? Als ik niet prettig rij ga ik er niet elke dag met tegenzin opzitten. Daarvoor kost het me veel te veel tijd en geld. Paard is dan ook beter af bij een ander.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:48

je hebt ook mensen die gaat studeren en die geen tijd meer hebben voor hun paard/pony...dan staat t maar stil op stal en krijgt nauwelijks aandacht...op zo'n moment kun je het best overwegen denk k of jehem
echt wel wilt houden
Ik neem daarom nui ook nog geen paard want als k ga studeren krijgt die veel te weinig aandacht...als k klaar ben met studeren wil k een eigen paard en die zou k niet graag willen verkopen..

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:49

Mijn Carin wordt nooit verkocht, het zou nu ook niet kunnen, want ze heeft atrose en sesambeenkreupelheid, dus je kan er niet op rijden.
Ik heb Carin al 11 jaar en ik heb altijd al gezegd dat ik haar nooit zal verkopen. Nu heb ik wel de luxe dat Carin bij een boer staat waar het me erg weinig geld kost om te stallen. Ik verzorg haar zelf en ik heb op die manier nog steeds heel veel plezier van haar.
Ik heb ook wel eens gebaald dat ik geen wp's haalde en dat dat met een draver niet zo makkelijk gaat op wedstrijden, maar verkopen is nooit een optie geweest. En nu rijd ik een leuke KWPN-er van een fokker, zo kan ik en wedstrijden rijden en genieten van mijn eigen dravertje.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:50

Ik heb mijn merrie gekocht met de intensie haar nooit te verkopen, of dit ook het geval zal zijn is afwachten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:55

Evita heb ik nu al 5 jaar, het is niet de bedoeling om haar weg te doen. Daarvoor ben ik er te gehecht aan. Maar ik zeg nooit nooit, misschien gebeurt er volgend jaar iets waardoor ik het toch moet doen. Hoewel bij haar zeker liefst niet, omdat ze al wat ouder is en niet echt super gebouwd of veel aanleg voor iets, denk ik dat haar verkopen toch niet zo gemakkelijk is.

Prima wil ik ook niet weg. Omdat het eigenlijk super klikt. Maar als ik ooit een paard heb waar het gewoon niet mee wil klikken, dan zal ik hem/haar wel verkopen Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:55

In principe is mijn paard bij ons tot de dood. Ons vorige paard is met 19 helaas ingeslapen en de pony daarvoor heeft zelfs 33 mogen worden. Maar zeg nooit ik verkoop nooit. Mocht er ooit een belachelijk hoog bedrag voor mijn paard worden geboden dan is het niet meer reeel om te zeggen ik hou m omdat ie zo lief is. Als mensen heel veel geld betalen krijgt ie het op zeker goed en natuurlijk sta ik dan ook een potje te janken als ik m dan weg moet doen. Maar ik mijn geval kan ik het tegenover mijn gezinnetje niet maken om dan te zeggen sorry mama vind ons paard veel te lief om te verkopen. Begrijp me goed ik heb t dan wel over veel meer dan ik er voor heb betaald he..... dat je echt hele leuke dingen er voor terug kunt kopen ( zou dan een hele rijke amerikaan moeten zijn of zo!!!). Oke in de praktijk zal dit vast nooit gebeuren maar je weet nooit wat de teokomst brengt.Nu krijg ik waarschijnlijk half bokt op mijn nek door dit te schrijven maar ik denk als het er op aankomt dat meer mensen over stag zouden gaan als het om veel geld gaat. En je weet nooit in wat voor situaties je ook terecht komt dat het niet meer mogelijk is om je paard te houden en dan moet je wel verkopen. Lachen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:57

Je weet nooit hoe het in het leven gaat lopen, je eigen gezondheid bijvoorbeeld is ook nog een factor. De dagelijkse verzorging zal toch moeten gebeuren ....

Maar in principe hebben wij hier samen al afgesproken dat Janssen hier een oude dag mag krijgen, zolang wij het kunnen opbrengen. Voor hem zou eventueel zelfs bijvoorbeeld nog wel iemand betaald kunnen worden om te mesten bijvoorbeeld. Whisper is een ander verhaal, die is nog maar 1 jaartje jong ... als ik daar zo'n 35 jaar bij optel, pff, ik hoop dat we dan nog zo fit zijn dat dat allemaal lukt. Daar zweer ik dus niet op dat hij ooit een ander baasje zou krijgen.

We hebben eerder wel ponies verkocht, onze shetjes, maar wel zeer selectief gezocht naar een goed tehuis!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:57

Ik heb mijn paard alweer 12 jaar, ik heb heel wat meegemaakt, en ja, ook aardig wat tijden dat ik er eigenlijk geen tijd voor had, geen geld omdat ik werkloos was. e.d.
Maar verkopen?
Nee, alleen in uiterste, uiterste nood, maar er is altijd wel een uitweg; een verzorgstertje zoeken, goedkoper stallen, voor mijn part droog brood eten enz.
Mijn paard is mijn maatje, mijn vriendje en daar kocht ik hem ook voor.
Als ie nou nog plezier had gehad in bijv. dressuur of wedstrijden had het mooier geweest maar dat is niet zo. Dan doen we toch wat anders?

[edit] Mocht mij lichamelijk wat overkomen dat ik nooit meer kan lopen, rijden of wat dan ook, is het wat anders, maar ik vraag me nu af of ik wel zo wil leven....
Laatst bijgewerkt door Nic op 21-12-04 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:58

Mijn B'elanna gaat nooit meer weg. Ik ben vergroeid met dat paard. Ik heb het zo geregeld dat als mij wat overkomt, ze dan naar een zeer goede vriendin gaat, die haar blijft verzorgen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:00

Ik verkoop Omar ook nooit Ik zou er als ik ooit eens geld te veel heb nog wel 1 bij willen hebben maar Omar doe ik nooit weg.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:01

Mijn paard gaat nooit meer weg, ik heb er zoveel mee meegemaakt waardoor we zo een emotionele band hebben die ik niet kan verbreken...Ik heb haar in wat we dan meegemaakt hebben zoveel steun gegeven dat ze zich echt volledig aan mij gaf en ik voor haar moest zorgen...Ze gaat nooit weg!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:02

Imker gaat nooit meer weg. Dat is niet alleen omdat ik gehecht aan hem ben, maar ook omdat hij een medische aandoening heeft waardoor ik hem bijna niet zou kunnen verkopen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:06

Banjer en ik zijn een team dat nooit meer uit elkaar gaat... Lachen
zelfs niet als er een belachelijk hoog bedrag (met heeeel veel nullen) wordt geboden.. je verkoopt je kind toch ook niet zomaar? Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:10

Bloos! het valt me op dat tot nu toe voornamelijk ouwe 'mutsen' (no offence, ik ook) reageren van 25+ of zie ik dat verkeerd en trek ik te snel een conclusie?

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:11

ik ben ontzettend blij om te lezen dat zoveel mensen hun paard nooit verkopen !

wat nicolletje zegt geldt ook voor mij , ik eet nog liever droog brood voor een tijdje tot ik er terug financieel bovenop ben ipv mijn paard te verkopen ! en als ik een ziekte zou krijgen zou ik mijn paarden bijhouden maar een verzorgster zoeken !

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:13

tja in principe zal ik Ian niet verkopen. Maar je weet nooit wat er gebeurd. Ik zal altijd naar het beste voor Ian kijken. Ik handel in zijn voordeel.

Owja ikke ben 19 dus geen ouwe muts Knipoog

vilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:15

wij zijn van plan om onze paardjes nooit te verkopen!

wij hebben nu een merrie van 15 jaar die artrose heeft en waar je niet meer op kan rijden. Verdrietig Ze is veel te lief en we hebben heel veel leuke dingen meegemaakt. we doen haar nooit weg (hebben toch wei genoeg), tenzij ze veel te veel last krijgt van haar been, en dan zouden we haar wel in slaap laten doen. maar ze heeft er in de wei nog geen last van!

we hebben ook nog een pony van 18 en daar rij ik afentoe nog op. (ze is juist nog een jong veulen *LOL* zo hevig) en ik ben er zeker van dat zij ook nooit weg zal gaan!

groetjes

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:17

Curly85 schreef:
Owja ikke ben 19 dus geen ouwe muts Knipoog

Het viel me op dat de "ouwe mutsen" stelliger waren met hun "NEE" Lachen

Ik héb droog brood gegeten voor Charro... Bloos
En het is niet in zijn nadeel geweest. denk ik.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:18

Ik, als ouwe muts Haha!, heb inmiddels wel geleerd dat je in het leven nooit nooit kan zeggen ... Sommige omstandigheden kunnen je er toe dwingen. Natuurlijk kan je er alles aan doen om het dan op te lossen, maar zeg nooit nooit.

De intentie is in elk geval hier om het niet te doen!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:20

Melody gaat ook nooit meer weg!
Ik heb haar geboren zien worden en heb 7 jaar op haar moeder gereden die toen ineens werd verkocht.Dus ik heb en een deel van mn oude paardje en een maatje voor het leven.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:22

Ik zou nooit mijn paard of pony verkopen nooit!!! Al moet ik droog brood eten of extra werken.. Mn paard gaat niet de deur uit! Never! Ik weet hoe het is om paarden te moeten verliezen..En daarom weet ik zeker dat ik mn paarden nooit weg zou doen!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:23

ik ben ook een " oude " muts van 33 jaar