springen, hoger als 2.20!!!!..is dit niet TE!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

springen, hoger als 2.20!!!!..is dit niet TE!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 09:04

... ik zat afgelopen vrijdagavond Eurosport de kijken en er was springen ...er werd een barrage gereden...met 1 hindernis die steeds hoger werd...bij nog een stuk of 4/5 deelnemers stond ie op 2.20!!!!(meter wel te verstaan)...je ziet het paard nog geen eens op de hindernis afkomen...er bleven er twee over...meneer John Withacker(hoe schrijfjehet??).en nog een duitse meneer(toen ging de muur op 2.30!!)...gelukkig hebben zij gezegt dat ze er mee stopte en de prijzenpot deelde...
maar ik vond het echt "rot'om te zien...de vraag!...is dit ook rot???..of spreek hier nu echt een dressuurwijffie die er geen verstand van heeft!

Groetjes!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:11

Ik denk dat zeker de familie Whitaker al zolang in de springsport zit dat ze wel weten wat een paard aankan.
Dus als ze stoppen bij 2.30 is dat te.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:17

Ik vind 2.20 al te. Ik heb altijd begrepen dat een paard zijn eigen schofthoogte kon springen en als het hoger werd, het voor het paard heel moeilijk was. Nou hebben ze met deze wedstrijden altijd wel grote paarden, maar 2,20 vind ik te.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 09:22

..maar het ging hier wel om een knoert van een prijzenpot...en je merkte gewoon..dat ze het er ergens niet mee eens waren....naar wat schijnt mogen er 4 barrage's gereden worden?(als ik het verkeerd heb, zeg het gerust)...ze mochten er nog 1 keer overheen

ze zij er dus dan al 3 overheen gegaan!..dat is niet nix!...ik kan niet geloven dat ze voor de volle 100% denken aan het welzijn van het paard..tuurlijk meneer Whitaker = een levende legende!..maar dat overtuigd me er toch niet van...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:24

het iljkt me ook dat de paarden dan puur op het vertrouwen moeten springen omdat ze bij god niet over die muur kunnen kijken en dus niet weten hoe ze neer komen en wat zich er achter bevindt

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:50

De meningen over het "Puissence" springen zijn al net zo lang verdeeld. als dat de paardensport bestaat.

Vroeger had ieder concouers van een beetje caliber, een dergelijke rubriek.

Echter, voor dit soort rubrieken, heb je een bepaald soort paarden nodig.
Grote krachtpatsers, met een nog groter hart en een ijzeren gestel.

Dit soort paarden is echter meestal niet geschikt, voor de snelle en zeer technische wedstrijden van tegewoordig, waar alles draait om de mm's en seconden.

Gezien de kosten die tegenwoordig gemaakt moeten worden om paarden op dat niveau te trainen, ze daarna over de hele wereld te sjouwen om de beste en meest betalende wedstrijden te kunnen rijden, zien de meeste ruiters er geen brood meer in, om alleen voor deze steeds meer uitstervende rubriek, nog een paard extra te moeten trainen, verzorgen en uitbrengen.

De wedstrijd in de Royal Albert Hall, die jij gezien hebt, is er een die van
jarenlange traditie's aan elkaar hangt, en die als een van de nu zeer weinige, deze rubriek nog laat verrijden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:50

hoger dan 2.20....

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:03

op mijn televisie kwam de muur niet hoger dan 2.08 m Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:10

supersambo schreef:
op mijn televisie kwam de muur niet hoger dan 2.08 m Haha!

Op de mijne ook.. En op de mijne werd volgens mij ook verteld dat er niet zo'n hoge prijs aan vast zat, want anders hadden alle ruiters wel een ander paard mee genomen..

Maar jha... Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet weten hoe ver je kan gaan met springen..En die ruiters weten wel wat ze doen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:14

dat heb ik dus ook gezien, zo hoog stond ie niet, en ik geloof ook bijna niet dat ze dat ooit zouden doen. Ze willen zelf ook graag dat hun paarden nog langer meegaan hoor!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:15

tja ik vind het ook erg hoog, maar ben ook een echte dressuurmuts. Maar goed ik denk dat de meeste ruiters niet iets doen waar hun paard schade van zal oplopen. Het is toch hun bron van inkomsten en die dieren zijn zoveel geld waard dat ze het risico neem ik aan niet willen lopen

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:15

..die hoge prijs werd wel verteld...en de hoogte werd omgerekend..kan dat ik het verkeerd verstaan heb...maar ik neem aan dat het verschil dan van 12 cm ook niet meer uitmaakt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:24

het is wel hoog, maar toch niet onmogelijk? Het hoogste ooit gesprongen staat ook een eindje boven de 2 meter dacht ik Verward Natuurlijk wel pech als het paard iets heeft, want dan zijn ze toch mooi hun miljoenenpaardjes kwijt... Zal hun leren om te overdrijven Scheve mond maar waarom die beestjes er dan aan moeten geloven? De wereld zit toch raar in elkaar hoor...

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:30

Ik vind 2.20 een beetje TE hoog hoor..., Maar ze zullen ook wel weten wat, hun paard aan kan en wat niet.
Verder ben ik ook meer een dressuurmuts, dan een springmuts..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:32

daffodil:...als er mannen bijstaan die flink hun armen moeten strekken om er blokken op te krijgen en er wordt zelfs nog bij gezegd"straks moeten ze nog een trappetje erbij pakken"...staat ie niet rond de 2 meter..maar dat maakt niet uit, wilde alleen jullie mening weten

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:34

chipeike: van die hoogte had ik ook begrepen, de commentatoor..legde iid uit dat eigenlijk alleen nog maar zo hoog wordt gesprongen, door die prijzenpot..voor de rest ben ik het helemala met je eens!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:41

Het wereldrecord staat nog steeds op een schimmel die in 1949 geloof ik iets van 2m50 sprong.
De ruiters weten echt wel of hun paard dat aankan. Toen ik nog bij Voorn werkte, was er een puissence tussen hem en Gabriel Couwmans. Beide ruiters hadden een jong paard bij en stopte eigenlijk op hetzelfde moment om de prijzenpot te delen. Dat heet "rekening houden met je paard"

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:57

ah man kom op!
dit gaat over niets
maja ze zullen vast wel weten tot hoever ze kunnen gaan

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:59

ik vind 50 cm al een hele klim Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:01

Niet ieder paard is geschikt voor de Puissance, de ruiters hebben er speciale paarden voor (het is iig niet het paard waar ze wereldbekerwedstrijden mee rijden) en naar mijn idee (lijkt me logisch) gaan ze met deze dieren niet elke week op concours. Knipoog
Bovendien krijg ik de indruk dat het meer een shownummer in de Christmas Show van Londen is dan dat het echt een wedstrijd is (ondanks die leuke prijzenpot).

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 11:22

..moet wel zeggen dat de dressuurmutsen(als ik het zo mag zeggen)..waaronder ik! toch sneller zeggen, wat zielig!.. toch apart!..als je er vanuit gaat dat we allemaal het beste willen voor onze paardjes!..is daar toch een groot verschil!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:24

Iedereen wil het beste voor zijn paard. Die mensen hebben hier echt wel opgetraint hoor.
En het lijkt mij al genoeg te zeggen dat ze stopte zonder dat er 1 iemand had gewonnen, dat zegt toch ook al wat over de relatie ruiter-paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:48

Kitten dan ben ik blij dat het uitstervend is.

In de brabanthallen ook dergelijke barrages gezien. Ook daar werd de prijzenpot verdeeld en hebben enkelen zich van te voren al teruggetrokken.

Ik zat achter de muur en zag de paarden niet aankomen, sommige paarden waren wat groter en zag je de puntjes van de oren aankomen. De wat kleinere paarden die ook mee mochten springen werden door de ruiters teruggetrokken. Te gevaarlijk. Lijkt mij ook. Eentje viel nl bijna van zijn paard en kukelde bijna over de muur naar beneden. Wat moet er bij dat dier in zijn kopie om zijn gegaan, als ik van mijn peerd stuiter en hij heeft mij niet afgegooid, is hij echt over de flos.

Stel je laat je paard dit springen en het gaat fout, stel je zit dan met een talentvol paard dat ineens bang is geworden en niet meer springt, of kan dat niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:57

Ik vond het zelf wel erg grappig dat iedereen altijd roept dat ze voor dit werk en master-rubrieken speciale paarden meenemen. De meeste waren gisteravond in de grote prijs(?) namelijk met hetzelfde paard te zien *LOL*

De muur stond niet op 2.30m, maar op 2.08m en aangezien die dieren het niet iedere week hoeven te doen vind ik het niet zo'n probleem.
Het was trouwens geen Duitser, maar een Deen Tong uitsteken Michael Aabo, of hoe je het ook schrijft.

Russel dat risico loop je niet alleen met dit werk hoor. Als ik zag hoe Robert Whitaker gister zijn paard door de triple heen liet vallen word ik ook niet vrolijk
Dan loopt zo'n dier net zoveel risico op een blessure en kan het ook best gebeuren dat hij daarna een beetje huiverig wordt om te springen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:10

Ik ben er een beetje dubbel in. Aan de ene kant denk ik, moet je horen zo´n paard van 600 kg, als die iets niet wil, krijg je het echt niet voor elkaar. Aan de andere kant is het wel enorm misbruik van het vertrouwen van zo´n paard en als het misgaat, kan het goed misgaan. Er zijn wat ruiters jaren uit de sport geweest door een val op de muur , ik weet trouwens niet van geblesseerde paarden door een val op de muur...Maar het zit nu eenmaal in de mens om uitdagingen aan te gaan en de beslissing om het niet te doen ligt dan ook bij de springruiters. En die denken meestal wel om hun paarden. Je kunt ook gewoon geen kaartje kopen voor de puissance, dan is het ook snel over...