wie helpt prijs verhoging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen verhoging

nee
4 (30%)
ja ... euro voor 1x per 2 maanden een w. spuit.
5 (38%)
ja ... euro voor 1x per 2 maanden w. spuit en 1x p/j enten.
4 (30%)

Totaal aantal stemmen: 13

lailapri

wie helpt prijs verhoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 20:45

Aangezien ik als advies van de da gekregen heb alle paarden tegelijk te ontwormen en er 6 in pension staan vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan doen. Een x bedrag per maand extra of iedereen verplichten die dag te ontwormen, en maar hopen dat het ook gebeurd.
Is het misschien ook een goed idee het enten bij het stalgeld te rekenen? Zodat de eigenaren hier minder van merken en ik weet dat tenminste ieder paard geënt wordt....

Het ontwormen is voornamelijk zodat mijn pony's niet weer herbesmed worden als ik ze heb ontwormt.

Willen jullie graag ook neerzetten wat jullie redelijke meer prijs vinden zegmaar indien ja gekozen....

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:48

wij doen het opstal zo : alle paardne aan het begin van het jara enten ( spreek af en deel de kosten )
maar wormenkuur kan je bij het stal geld doen dat zal niet meer dan 5-7,50 euro per maand meer worde dan neem ik aan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:48

Op de stal waar mijn paard staat worden alle paarden tegelijkertijd ontwormt. Die wormspuit wordt bij de eerstvolgende maand stalgeld opgeteld. Balen vind ik wel dat mijn paardje van 350 kg dezelfde wormspuit krijgt als een groot paard. Ik kon voordat ik hier op stal stond 2 keer met een wormspuit en nu dus maar 1 keer.
Het gezamenlijk enten zou ik niet doen. Er zijn te veel verschillen in data wanneer de paarden worden geent. En dat levert volgens mij veel problemen op met de klanten.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:50

nee , bij osn zeggen we gewoon de veearts kom enten , en dan nemen heel veel mensen ook gelijk , dan deel je de voorrij kosten ook meteen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 20:55

hier op nu 2 na allemaal zon beetje gelijk april/mei ongeveer 1 van de 2 mocht dan geloof ik er ook bij, die andere moet ik nog even mee spreken. Ik dacht zelf 5 euro voor wormenspuit extra, is voldoende kan ik ook af en toe hele dure doen omdat de meeste pony's zijn. enten 2,50 p/m extra, dan heb je niet alle kosten in een, het is een idee, maar ik weet niet of het gaat werken vandaar dat ik jullie vraag.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:57

ik dnek dat ze met zo'n kleine verhoging het heus wel eens zijn vooral als je uitlegt waarom...
wil je ze dan oo echt zelf gaan ontwormen of moet de eigenaresse/eigenaar dat zelf doen ?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 21:06

mogen ze zelf kiezen kan me indenken dat sommige zeggen ik wil het zelf doen, straks verpest je hem of wil jij het doen ik ben erniet zo handig in, ieder mens is anders en er is best veel mogelijk bij mij op stal zegmaar als ik het maar weet.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:08

ja goede oplossing !!!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:09

Bij ons wordt het aangegeven.. spuiten worden gehaald en eventueel gegeven door pensionhoudster.. Nadeel als pensionhoudster is dat je achter je geld aan moet.. Op zich is een kleine stalverhoging een prima oplossing ! En jij geeft dan gewoon aan waneer ze ontwormt worden etc.
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 17-12-04 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:13

MirandaB schreef:
Bij ons wordt het aangegeven.. spuiten worden gehaald en eventueel gegeven door penisonhoudster.. Nadeel als pensionhoudster is dat je achter je geld aan moet.. Op zich is een kleine stalverhoging een prima oplossing ! En jij geeft dan gewoon aan waneer ze ontwormt worden etc.

wat is een penisonhoudster ??? Schijnheilig
die onthoud penisjes *LOL*

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:14

LPtjuh schreef:
wat is een penisonhoudster ??? Schijnheilig
die onthoud penisjes *LOL*

Ga jij nooit te snel Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 21:15

hahahaahahahahahah ohh wat een taal dat probleem met achter geld aangaan heb ik nu al Boos!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:15

hahah jawel hoor maak heel veel typfoutjes Haha!, maar vond dit wel een mooie Haha! Haha!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:17

hoebedoel je lailapri?? moet je nu al achter het stalgeld aan ??
ik ben altijd superstrikt met betalen altijd de eesrte van de maand en kom ik de eerste niet dan de 2de en maar ik het erg boont dan krijgt hij het de derde...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 21:22

naja einde van de maand
mensen zijn van stal verhuisd krijg nogsateeds geld

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:24

Lptjuh jij misschien wel.. maar je moet ze de kost geven..
Op mijn vorige stal haalde ik ook wel eens.. Dan duurde het soms 2 weken voordat je je geld had. Dus ik ben blij dat het nu zo geregeld is.
Ik betaal braaf voor wat ik krijg.. En in princiepe nooit te laat. Lachen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:24

oeiii dat is wel minder ....
gebeurt wel vaker er zijn ook mensen die hun paard laten staan en niet meer terug komen :s begrijp dat echt niet maar ok

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:27

idd die verhalen ken ik ook maar dat is weer een ander onderwerp Knipoog

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:40

ja, jammer hoor ej doet iets voorde lol , mischien 'iets 'mee te kunnen verdienen, maar vooral omdat je het leuk vind ... en dan gaan mensen zo met je oom , terwijl JIJ als stal eigenaar in principe altijd op het paard let ....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 21:44

Nouja om even op een op jullie in te gaan er zijn genoeg mensen die paarden hebben om stoer te zijn, om op te vallen, omdat ze de manege lessen zo leuk vinden of omdat ze die van hun ouders hebben gekregen, maar er niet heel vaak naar omkijken ik ken zelfs mensen die in de familie een soorts strijd hebben wie de mooiste beste en duurste pony hebben, oke opich niet heel erg, alleen maar 2 familie leden ofzo kunnen echt met paarden omgaan. En die waar ik dus komt doet de raarste en ruigste dingen ermee Boos!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:46

Boos! kan dat niet begrijpen.......... maakt me boos een dier kopen om op te scheppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:50

Bij ons op stal betalen we dus nooit maandelijks voor de te geven wormspuiten. Alleen de wormspuiten die gegeven worden worden de volgende maand bij het stalgeld opgeteld. En dat is best simpel, hoef je mijn inziens ook nooit achter je geld aan. Onze stalhouder heeft bepaald dat je iedere eerste week van de maand betaald voor die maand. Stallingsgeld december wordt betaald in de eerste week van december.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 22:13

jamoeten ze het wel doen. Maarja zelfde als dat ze een zak voer kopen end at dus eerstkomende maand erbij zullen betalen zegmaar, stalgeld krijg je extra's duren weer even langer

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:53

Kosten van de wormenkuren en inentingen doorberekenen op de stalnota. Doordat jij ze in 1x koopt, zijn ze goedkoper uit dan normaal. En je weet zeker dat alle paarden op tijd gedaan worden! Zo werkt het bij ons ook en dat gaat prima. Evt. kan je je maandbedrag stalgeld verhogen door er de kosten van bijv. 6 wormenkuren/2 entingen gedeeld door 12 met een kleine marge erbij op te tellen. Tegenwoordig is het voor wedstrijdruiters verplicht om2x per jaar te enten. Zou dit bij alle paarden aanhouden, omdat de entstof sowieso maar een maand of 8 echt goed werkt.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:00

Vanaf januari zit bij mij op stal ook de wormenkuur en 2 entingen per jaar bij de stalling inbegrepen. Dit heeft natuurlijk voor verhoging van het stalgeld gezorgd, maar ik vind het prima. Alle paarden op stal (en dat zijn er veel) krijgen het nu tegelijk en ik maak elke maand het zelfde bedrag over. Geen geklooi met de ene maand dit betalen maar de andere maand een ander bedrag.