Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yvvv schreef:Zielig is het niet...
Maar een paard is en blijft een kuddedier... Dus om nou een paard in zn
uppie in de garage onder je huis neer te zetten...?
Ik zou het niet doen...
Zo en zo... de geur? Nodig je iemand uit in je huis, denkt diegene dat hij of
zij in een paardenstal terrecht is gekomen...
Hmm, niks voor mij.
zal even kijken of ik dat topic nog kan vinden
Cayenne schreef:over dit topic: het ligt er volgens mij inderdaad aan, en is een paard niet nog steeds een soort huisdier hier in Nederland?
Miko schreef:Ok ik zal even heel ambtelijk doen... Volgens mij hebben huizen in een bestemmingsplan de bestemming 'wonen'. Voor het houden van 'vee' zoals paarden en koeien moet een gebied de bestemming agrarisch hebben.
dank voor de uitleg
maar hij bleef het er maar op gooien dat volgens de wetten het paard nog steeds onder de huisdieren valt
Paard heeft er zelfs nog jaren gestaan. 
Miko schreef:Volgens mij mag het officieel niet (van de gemeente), je mag je huis/garage niet zomaar als paardenstal gebruiken.
mriekie schreef:ik ken iemand (persoon X)
Dhr. X woonde aan de rand van de woonwijk en had een weiland (wat volgens mij had dat land ook de bestemming Agrarisch) daar had hij een aantal pony's lopen! hij had ook een merrie die drachtig was en had in zijn garage een kraambox gemaakt. omdat hij al wat op leeftijd is en dan 's nachts niet meer naar het weiland wou.
dit was dan wel tijdelijk maar vond het wel een goede oplossing. vooral omdat het er allemaal heel netjes uit zag en de merrie overdag gewoon naar buiten werd gebracht.

ellepel schreef:manege paard, 23 uur in de stal en 1 uur in de binnenbak rijden.
paard in de garage, kan naar buiten kijken en bij de buurman BUITEN in de bak rijden...
dan zet ik de mijne dus liever in de garage.