MeiaLuna schreef:Ik krijg bij het lezen van jouw topic wel het gevoel dat je er zo snel mogelijk vanaf wilt(weg met die knol...)Ook al staat je paard op de wei,dan moet je er nog elke dag heen om te voeren,te kijken of het water niet bevroren is,zijn deken niet nat is ed.En bovendien geniet een paard die kreupel of ziek is nog extra van de aandacht die zijn baasje hem geeft en als jij hem min of meer "in de steek" gaat laten,vind ik het sneu voor je paard en dat terwijl hij zolang voor jou gewerkt heeft en zijn best gedaan heeft.Ik ben absoluut voorstander van dag en nacht weidegang,maar hoe jij het brengt("ik ben het eigenlijk zat...")...Sorry maar ik kan zo weinig symphatie voor jou opbrengen...
Ik kan het me juist wel voorstellen dat ze het zat is en ik kan me ook goed voorstellen dat ze hem 24/7 op het land wil hebben. Natuurlijk moeten paarden op het land ook dagelijks (liever nog meerdere keren per dag) gecontroleerd worden.
Als ik in de schoenen van TS zou staan, dan zou ik ook niet zonodig elke dag naar mijn paard willen. Wat moet je immers iedere dag met een kreupel paard doen? Gedag zeggen, een wortel geven en weer naar huis
Beweging geven hoeft niet, want hij staat op het land. Dagelijks poetsen is slecht voor paarden die 24/7 buiten staan...
Ik zou kiezen voor weidegang met toezicht. Dus op een plek waar de paarden goed in de gaten houden worden, zodat je dit zelf niet hoeft te doen. Op die manier doe je je paard niet tekort en heb je zelf weer tijd vrij voor andere dingen (een ander paard, dat wel gereden kan worden misschien?).