Welsh a pony, Wat kan die dragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kamaron

Welsh a pony, Wat kan die dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 20:46

Wij hebben een mooie chique welsh van onze zoon...ze meet 1.13...nu is mijn vraag wat mag zon pony nou eigenlijk dragen....(ze zijn oorspronkelijk voor volwassen bedoeld ...die ze moesten dragen in bergen) ...Ik ken nl een meisje maar ze is nogal fors voor dr lengte...en vraag me af of zijn pony wel 65 kilo mag dragen...en zij wou graag de pony af en toe eens rijden.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:50

1,13? Heb je meschien een foto.

We moeten wel weten of ze slank is, of breed gebouwd. Zo'n pony kan heus wel zo iets dragen, maar denk dat die dat toch niet prettig vind.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 20:54

Ik heb foto;s ja maar kan die hier niet geplaats krijgen.
Ze is gewoon een echte a pony...niet fors niet supersmal.
Maar wel een echte chique verschijning...daardoor lijkt ze misschien wat rank...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:04

Hey Katja.

65 kilo vind ik much to much (volgensmij kun je er dan beter zelf op klimmen, jij weegt minder als ik het zo inschat!).

Bij Pinky heb ik de grens 45 kg en bij Fellow 55 kg om af en toe te rijden maar voor intensief bij bijde nog 10 kg eraf.
Heel soms klim ik er zelf op (ik weeg zo'n 55) om wat rond te stappen maar dat vind ik eigenlijk al te veel (voor Pinks). Met Fellow wil ik misschien zelfs 1 keer in de 2 weken gaan lessen maar gekker moet het ook niet worden Schijnheilig *LOL*

Als ik jou was zou ik dus gewoon een advertentie op MP zetten en tot een bepaald gewicht vragen. Heb ik ook gedaan en ik heb nu 2 schatten van bijrijdsters (Kim en Wieke) die trouw 4 maal per week komen OK dan!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:05

PS Ik heb je titel ook iets verduidelijkt Lachen

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 21:06

ik weeg inderdaad veel minder...maar ben erg lang ervoor...en vind het maar een eng ding tussen mijn benen..zon kleintje ..hihihi Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:09

Het is erger dat je er te zwaar voor bent dan dat je er te lang voor bent. Als je paard er maat plezier in heeft.

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:14

ik vind 65 kg. inderdaad ook wat te veel.
Vooral als het over een vol uurtje rijden gaat! De gewichten die Pinky_girl nu noemt vind ik goed kunnen.
Ikzelf rijd op een Welsh B pony van rond de 1.25 en weeg 51 kg.

Hierbij was ik zelfs nog aan het denken of ik niet te zwaar zou worden Nagelbijten / Gniffelen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:20

kamaron schreef:
ik weeg inderdaad veel minder...maar ben erg lang ervoor...en vind het maar een eng ding tussen mijn benen..zon kleintje ..hihihi Haha!

Oke, het rijdt wat rot, maar je gewicht is dan wel netjes verdeeld voor de pony... Ik vind 65 iig teveel en zie dan zelf liever een lichter maar langer iemand! OK dan!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:19

65 kilo vind ik inderdaad wat te veel..
Eigenlijk de gewichten die Pinky_girl heeft gezegd daar sluit ik me bij aan

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:49

Ik heb toen ik bijna 80 kilo was zonder problemen op een welsh A hengstje gereden dat fijntjes was en misschien nog wel kleiner. Hij had er geen enkel probleem mee. Ik denk dat de kracht van een pony zwaar onderschat wordt. een ander verhaal is het als je zichtbaar de rug door ziet zakken. Dat kan nooit goed zijn voor een pony van welke maat dan ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:58

kamaron schreef:
Ik heb foto;s ja maar kan die hier niet geplaats krijgen.
Ze is gewoon een echte a pony...niet fors niet supersmal.
Maar wel een echte chique verschijning...daardoor lijkt ze misschien wat rank...

ik vindt het eerlijk gezegd ook te veel. Lachen

Als je de foto's er hier niet op krijgt kun je ze ook naar mij mailen, ik zet ze er zo voor je op Knipoog

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:42

ik vind het ook te veel
50 kilo is van mij het maximum

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:47

Lusitana schreef:
Ik heb toen ik bijna 80 kilo was zonder problemen op een welsh A hengstje gereden dat fijntjes was en misschien nog wel kleiner. Hij had er geen enkel probleem mee. Ik denk dat de kracht van een pony zwaar onderschat wordt. een ander verhaal is het als je zichtbaar de rug door ziet zakken. Dat kan nooit goed zijn voor een pony van welke maat dan ook.

Tussen even kunnen en intensief rijden zit een groot verschil. Ik (55 kg) heb ook wel eens op Pinky rondgehobbeld. |Zelfs enkele bosritjes en een sprongetje. Maar om dagelijks/wekelijks op hem te gaan rijden vind ik mezelf echt te zwaar! Mijn hengst fellow is een stuk breder en groter, en daar zou het imo nog wel op kunnen. Maar dan moet je geen prachtig setje willen zien, dan kijk ik echt puur naar gewicht! Maar 80 kg vind ik echt veeeeel te veel, sorry...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:51

Voor de mijne hanteer ik een max van 50 kilo. als er zwaarder iemand op gaat rijden loopt ze binnen no time slecht op de voorbenen.

Sorry maar 80 kilo? dat vind ik echt not done voor zo'n beessie enig idee hoeveel dat is?

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 17:00

Yuri schreef:
Voor de mijne hanteer ik een max van 50 kilo. als er zwaarder iemand op gaat rijden loopt ze binnen no time slecht op de voorbenen.

Sorry maar 80 kilo? dat vind ik echt not done voor zo'n beessie enig idee hoeveel dat is?

Wie heeft het hier over 80 kilo??????????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:08

kamaron schreef:
Wie heeft het hier over 80 kilo??????????

ik denk dat ze het tegen Lusitana had en niet tegen jou Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:16

Als je intensief rijd is het meer belasting dan dat je wat rondjes door het bod hobelt.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:24

Cayenne schreef:
ik denk dat ze het tegen Lusitana had en niet tegen jou Knipoog

klopt!! Haha!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:33

welsh pony's zijn sterker dan je denkt.. en het heeft er natuurlijk ook mee te maken wat hij gewend is, hoe hij gebauwd is.. en voor het plaatje (dat je meschien te lang bent) maakt het toch niet uit... ik rij zelf mijn welsh A ook !! (niet elke dag)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:07

ja sterker dan je denkt.,.. maar als een pony er kreupel van gaa tlopen lijkt het me toch geen goede zaak??

Welshcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:43

Hoi,
Ik heb ook een Welsh a-tje. Ik ben 1m48 en weeg 41 kilo.
We rijden nu 3 à 4 keer per week een halfuurtje. Dit gaan we wel naar een uurtje uitbreiden (ben haar aan het inrijden). Ik vind dat het dan voor mij gaat mijn gewicht en lengte. Maar 65 kilo?! Ik vind voor zo'n beestje 55 kilo toch wel het maximum hoor Bloos!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:55

Lusitana schreef:

Ik zie liever een zwaarder iemand die een goede houding heeft en rustig is dan een licht iemand die in het zadel zit te bonken. Dat laatste is in mijn ogen schadelijker voor een paard dan iemand die wat zwaarder is.

En wat jij zegt als je zichtbaar de rug belast ziet worden is het een ander verhaal.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:15

Chique en 65 kg zou ik niet doen als je de rug van het beestje wilt sparen.
Ik heb op welshjes gereden toen ik zo'n 50 kg woog, dat konden ze prima aan, maar die waren dan ook wel een stukje groter.
De echte stevige konden 55 kg ook nog prima dragen, maar zwaarder is wel een probleem.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:44

Yuri schreef:
ja sterker dan je denkt.,.. maar als een pony er kreupel van gaa tlopen lijkt het me toch geen goede zaak??

als je pony er last van krijgt.. kreupel gaat lopen.. niet wil meer lopen ect. is het toch echt wel fout ja !