Is er iemand met verende beugels???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nancyimka

Is er iemand met verende beugels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 14:59

Hallo,

Is er iemand die rijdt met verende beugels om je gewrichten te ontlasten.
Ik heb zelf reuma en kan op het moment zelf eigenlijk niet meer rijden omdat dit vreselijk zeer doet aan mijn knieen. Nou zei mijn hoefsmid probeer die verende beugels, maar die zijn vreselijk duur nml 114 euro en dat is niet erg als ik zeker zou weten dat het werkt en ik weer plezier kan krijgen in het rijden.
Is er iemand met ervaring of is er iemand die ze krijt wil????

Nou dan hoor ik het graag

Groetjes Nancy

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:36

Ik heb de GPG beugels met vering. Ik heb versleten knieeen (kraakbeen is nagenoeg weg) en dat is erg pijnlijk. De beugels vangen de grootste klappen op, dus ik merk wel degelijk verschil. Tis in het begin wel even wennen met rijden, maar dat is in 3 dagen gebeurd.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:14

hoi, ik heb ook de GPG beugels. Ik heb last van reuma en scoleose en ik vind het in ieder geval een verlichting met rijden. Wel een beetje raar in het begin door de vering maar het went snel. Ik vind ze wel lastig op het strand( waar ik toch hoofdzakelijk te vinden ben ) omdat er zand tussen gaat zitten wat niet echt goed is voor de cilinder. Veel schoonmaken en smeren dus maar dat is niet anders Lachen . Succes ermee!!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:44

Misschien kan je ook even met de zoekfunctie kijken. Er is niet zo lang geleden een topic geweest waar deze beugels uitgebreid besproken zijn en ook die van Sprenger (?) - in ieder geval nog een andere soort dus....
Succes! Een vriendin van mij heeft ook de GPG en daar is ze erg tevreden over.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:26

Ik rij met de Flex Ride beugels, die veren ook

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:45

leuk topic, ik vroeg er laatst ook naar in een sgw topic,aangezien ik altijd zere knieen heb na het springen!!! maar die beugels zijn wel erggggg duur zeg!!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:55

Ik heb ook GPG-beugels en ze bevallen me super!
Een stalgenootje van mij heeft ook reuma en heeft ook deze beugels gekocht (ik heb ze eerst uitgeprobeerd van ziolette, en toen heeft zij ze ook geprobeerd). Bij haar was er laatst een kapot, en toen heeft ze een week weer met gewone beugels gereden, waarna ze erachter kwam, dat ze zonder GPG-beugels waarschijnlijk veel minder paard kon rijden dan ze nu nog kon!
Voor haar werken ze dus erg goed.
Voor mij ook, ik gebruik ze momenteel met buitenrijden en springen, heb ze voor dressuur ook gebruikt, maar aangezien ik daarbij steeds meer aan het doorzitten ben, en ik ze dan net wat te zwaar vind en ze bovendien het gewenste efeect niet meer hebben, gebruik ik voor dressuur nu weer gewone.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:27

Ik heb flexibele beugels van Sprenger, die ontlasten de kniegewrichten ook

www.galopshop.nl vind je een goedkopere versie ervan. Die zijn ook erg goed

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:30

Met gewone beugels heb ik de dag na het springen altijd rugpijn door de klap van het landen. Als ik met zo verende beugels rijd is dit veel beter. Ik heb al veel goede opmerkingen over gehoord voor mensen die last hebben van hun knieen

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:45

Misschien leuk om te weten: de galopshop komt ook naar het mega paarden evenement!

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:51

ik heb ook de sprengers

Had na een auto ongeluk gescheurde enkelbanden en na de genezing kon ik geen uur meer rijden zonder pijn . geloof me die beugels zijn een top uitvindng OK dan!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:57

Ik heb ook de Flexride beugels en kan niet meer zonder. Ik heb al jaren last van mijn rechterknie en vooral in de winter was het een drama. In perioden dat ik veel reed sliep ik gewoon slecht 's nachts van de pijn in mijn knie. Nu ik deze beugels heb, is dat helemaal over! Ik heb een tijdje terug weer een week met gewone beugels gereden en had meteen weer last, dus voor mij waren ze die 85 euro dubbel en dwars waard. Had ze veel eerder moeten kopen zelfs.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 01:33

ik heb zowel de gpg als een sprenger-variant.. ben zelf zeer te tevreden over beiden.. ik denk dat de gpg nog meer veren en nog meer ontlasten
ik denk dat het het proberen waard is..vooral bij het lichtrijden merk je de werking van de beugels goed

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 07:28

ik heb ook een meisje op stal met reuma, misschien is het ook iets voor haar

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:06

Ik heb ook de flexride beugels en wel aan mijn westernzadel. Heerlijk voor mijn gevoelige knieen. Ook lekker met springen Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:20

ik heb side steps, die veren heel erg uit en ik kan zelfs vrijwel moeiteloos rijden met kapotte kniebanden (erg onverstandig, dón't try this at home kids), alleen het opstappen en je voet draaien om in de beugel te zetten, is erg pijnlijk

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:46

Goh wat een positieve verhalen allemaal, ik denk dat bij de meeste ruiters hun knieen wel hun zwakste punt is.. bij mij dus ook.. misschien toch maar eens gaan proberen vooral als je wat langr in het zadel zit met bv een lekkere uitgebreide buitenrit Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:55

Dookie schreef:
Met gewone beugels heb ik de dag na het springen altijd rugpijn door de klap van het landen. Als ik met zo verende beugels rijd is dit veel beter. Ik heb al veel goede opmerkingen over gehoord voor mensen die last hebben van hun knieen

Kwam toevallig dit topic tegen en las het eens, ik heb geen last van mijn knieen, wel van mijn rug.. Dookie jij zegt dat hier heel goed werkt als je hebt gesprongen dat je dan geen last meer hebt van je rug. hoe zit het met het gewoon rijden als ik vragen mag ?

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 12:34

Bedankt OK dan! ,

Voor de reacties. Leuk dat er zoveel positive reakties over deze beugels is! Eindelijk weer iets positiefs wat ik kan uitproberen, zodat ik niet iederedag hoef te vragen of er iemand is die mijn paardje wil laten lopen! Daar word ik echt niet goed van. Ik hoop dat het bij mij ook zo goed werkt als bij jullie want in het ziekenhuis willen ze in ieder geval niks doen Boos! Boos! Boos! Boos! ! Het is nog niet slecht genoeg ze gaan pas wat doen als je dag en nacht sterft van de pijn. Maar ik kan nu al ruim 8 maanden niet lekker rijden Verdrietig Verdrietig Verdrietig en mischien geeft dit dan in iedergeval verlichting waardoor het toch weer fijn word om op mn paardje te zitten!

Groetjes Nancy

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:40

Ik heb de GPG beugels nog niet zo lang geleden aangeschaft en ze hebben hun geld nu al dubbel en dik opgeleverd. Zeker weten.
Ik had ook altijd heel veel last van mijn knieën tijdens het rijden. Na een uurtje rijden knakte ik gewoon door mijn knieen als ik afstapte, dat probleem is nu echt verleden tijd. Kan de hele dag op het paard zitten. Haha!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:13

ik heb de flexrides
je mag ze wel een keer bij mij uit komen proberen mijn paarden staan in voorhout

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:13

Ik ben ook erg benieuwd of deze beugels ook zouden kunnen helpen om bepaalde rugklachten te verminderen.Als ze zo schok opvangend zijn,zou dit best wel eens mogelijk kunnen zijn.Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:14

ik heb flexrides liggen, maar die helpen me dus echt niets, krijg ook nog eens erge rugpijn als ik met die beugels rijd

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:29

Cow_horse schreef:
Kwam toevallig dit topic tegen en las het eens, ik heb geen last van mijn knieen, wel van mijn rug.. Dookie jij zegt dat hier heel goed werkt als je hebt gesprongen dat je dan geen last meer hebt van je rug. hoe zit het met het gewoon rijden als ik vragen mag ?

Zelf heb ik spijtig genoeg zo geen beugels. Dit was in de periode toen ik een paard zocht en dat hing aan sommige zadels. Ik denk dat het in het gewone rijden ook veel beter zal zijn, ik wil ze dolgraag hebben maar ik heb geen ezeltje met geld helaas Verdrietig

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 16:34

vicky schreef:
ik heb de flexrides
je mag ze wel een keer bij mij uit komen proberen mijn paarden staan in voorhout

Hoi,

Dat zou heel fijn zijn als ik ze kon uitproberen, de hoefsmid zei namelijk dat ik het moest proberen met binnenbanden van een fiets maar dat werktte dus echt niet! Die flexrides wat zijn dat voor een beugels? Heb je daar een plaatje van zo dat ik kan zien hoe ze er uit zien ik zou namelijk echt niet weten hoe dat eruit ziet.

groetjes nancy

P.s plaatjes van andere merken zijn ook welkom!!!!