Voor de bijrijdsters een vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Voor de bijrijdsters een vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 20:57

Ja, ik weet het, dit is waarschijnlijk het zoveelste topic hierover, maar ik kan niet goed overweg met de zoekmachine Schijnheilig Dan krijg ik 1000 voorbeelden die helemaal niets met het onderwerp dat ik zoek te maken hebben Verward Nou, hier dan mijn vraag:
Wat betalen jullie per maand voor jullie verzorgpaard/ pony? En hoe vaak rijden jullie dan?

Ik krijg waarschijnlijk een heel leuk verzorgpaard, daar moet ik 40 euro per maand voor betalen, 3 keer per week rijden en ook uitmesten, vegen, buiten zetten, binnen zetten, tuig schoonmaken ect. Het paard staat op een eenvoudige pensionstal met alleen stallen en een (kleine)buitenbak. Wat vinden jullie een reele prijs? De eigenaresse heeft momenteel weinig tijd voor het dier ivm haar studie. Ik mag er verder wel veel mee, lessen en wedstrijden (op eigen kosten natuurlijk) en af en toe een buitenritje. Wat zouden jullie hiervoor betalen en wat betalen jullie voor je huidige verzorgpaard/ pony?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:03

Ik heb een verzorgpony die ik nu bijna iedere dag berijd omdat de eigenaresse haar been heeft gebroken. Normaal gesproken rijd is zo'n 2 tot 4 keer in de week.
Ik heb aangeboden om mee te betalen maar dat wil ze absoluut niet hebben. In ruil daarvoor koop ik maar steeds een zak voer, vet ik het tuig in, koop zo af en toe wat leuks etc. Hij staat sinds kort bij een andere staleigenaar, en hier hoef ik eigenlijk niets te doen, behalve de mest opruimen uit de rijbak, want een stal heeft ie niet.

voor hetgeen jij verteld vind ik eigenlijk niet dat je hoort te betalen, je doet tenslotte al de taken die je gevraagd worden! En zonder jou zou ze waarschijnlijk toch met een probleem zitten omdat ze zelf geen tijd heeft!

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:11

Ik betaal 30 euro in de maand voor 1 x per week rijden. De prijzen gaan per 1 januari omhoog, want deze maand betaalde ik nog 25 euro per maand. De pony waar ik op rijd is dan de hele dag van mij. Dus het maakt dan niks uit of ik een lange buitenrit maak of een 2 x op de dag zelf een goed uur ga rijden. Als ik soms wat extra help met bijvoorbeeld stallen uitmesten mag ik wel een keer gratis op zondag. Verder vind ik dat van jou helemaal niet duur als je dat vergelijkt met mij...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:12

ik heb een verzorgpaard en betaal helemaal niks.. rij zon 3 keer in de week soms vaker.. en mag alles met het paard doen(toileteren enzz..)
meestal maak ik de stal schoon maar soms doet ze dat zelf.. tuig schoon maken doen we samen of ik zelf of zij zelf.. euhmm ze zet ze buiten en binnen en voert enz..
ik les met paard.. betalen we zelf.. en wedstrijden worden eventueel de kosten gedeeld.. (voor mij het ideale verzorgpaard) Knipoog

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:30

Ik heb 3 bijrijd paarden en betaal voor alle 3 nix Haha!

1 rijd ik zovaak als ik kan (is vaak 3x inde week)
1 rijd ik 3x in de week
1 rijd ik 1x in de week

Ik moet dan zorgen dat ze beweging krijgen. Uitmesten etc hoeft niet. Tuig poesten en dingetjes kopen etc doe ik uit mezelf wel Lachen

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:36

Ik heb 3 verzorgpaardjes samen met een vriendin, 1 shet, 1 ijslander, 1 kwpn
Op de ijslander en KWPN rijd ik zo vaak mogelijk, 3 á 4x in de week, en de shet longeren we.
We mogen eigenlijk alles met ze doen, springen, buitenrijden, dressur enz. Wel moeten we mesten, maar dat is nooit zo veel omdat ze vooral buiten staan, en af en toe voeren. Ze staan achter een verbouwde boerderij van de eigenaar zelf.
We hoeven niks te betalen, ik heb het aangeboden maar ze wilden het niet hebben, ze wilden alleen goede verzorging voor de paarden en dat we ons aan afspraken hielden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:57

Ik betaal niets, heb nu ze op stal staat wel gezegd dat ik het niet erg zou vinden om mee te betalen, maar dat willen ze niet hebben.. en rij 3x in de week op Angel, straks misschien 4x Haha!
Maar ik vind 40 euro per maand, voor 3x in de week rijden niet super veel. Dan rij je (ongeveer) 12 keer per maand.. voor maar 3 euro per keer rijden.. dat is niet veel.. Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:01

Voor mijn eerste verzorgpaardje betaalde ik €75 per maand voor 3 keer per week.
Voor mijn volgende verzorgpaardje betaalde ik niets, maar ik zou dan wel rijlessen nemen en die zelf betalen.
Het paardje van mijn schoonzusje betaalde ik niets.
En nu betaal ik € 20 per maand voor 3-4 keer per week.

Bij alle paarden moest ik ook wel stallen uitmesten en voeren enzo.

Een normale prijs is tegenwoordig toch wel vanaf € 50 per maand voor 2-3 keer per week rijden. Dat is hier in de buurt in ieder geval.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:42

Ik betaal 75€ per maand, en in theorie rijd ik dan 2x per week.
Maar het kan al eens voorvallen dat ik hem wat vaker rijdt, omdat de eigenaresse dan niet kan.
Zo rijd ik hem dit weekend bijvoorbeeld heel het weekend *LOL*.

30€ per maand vind ik een heel schappelijke prijs. Is zeker niet overdreven.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:48

Ik vind het gek dat er geld betaald moet worden om voor een pony te mogen zorgen. Onze pony wordt 1 dag in de week door iemand verzorgd en ik ben heel blij daarmee! Daar ga ik haar dan toch geen geld voor laten betalen!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:49

Ik rij 3 keer in de week meestal. Soms wat meer, omdat dan de eigenaresse niet kan. Ik betaal niks.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:55

J0sef1entje schreef:
Ik vind het gek dat er geld betaald moet worden om voor een pony te mogen zorgen. Onze pony wordt 1 dag in de week door iemand verzorgd en ik ben heel blij daarmee! Daar ga ik haar dan toch geen geld voor laten betalen!

Het is niet enkel verzorgen, het is ook rijden.
In de manege betaal je toch ook om op iemand anders paard te rijden Knipoog ?
Zelf heb ik alleszins geen probleem om ervoor te betalen.
Zo heb je als bijrijder trouwens ook wat meer 'in de pap te brokken', en wordt er meer met je rekeing gehouden .

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:50

Ik betaal niets voor Niels en mag hem als eigen beschouwen. Heb ook het grootste deel van de zorg overgenomen van de eigenaar. Hij voert en betaald verder alle grote kosten zoals smid, stalling, veearts. De rest doe ik, rij ook wedstrijden en krijg 2 keer per week priveles, wat ik overigens wel zelf bekostig. Ook zijn hele ´uitzet´ heb ik zelf aangeschaft. Regelmatig koop ik een zak voer, een partij hooi oid. omdat ik vindt dat ik ook wel met dingen bij mag springen gezien ik haast een eigen paard tot mijn beschikking heb.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:09

ik betaalde 100 euro per maand en dan had ik het paard helemaal tot mijn beschikking. Ik hoefde niks extra's te doen, zoals mesten, maar dat deed ik toch omdat de stal dan schoner was als dat de eigenaar het deed. Hihi.

Ik had wel mijn eigen tuig en zo. Dus ik vind 40 euro best wel redelijk eigenlijk. Reken maar eens uit als je zovaak wilt rijden op een manege wat je dat zou kosten!!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:27

Zo vreemd is het niet om voor bijrijden te moeten betalen.

Ik ben nu zelf bezig met een bijrijdster en ik vraag daar 50 euro per maand voor.
Daarvoor mag ze minimaal 3x per week rijden, zowel thuis, buiten als op de club en mag ze lessen (op eigen kosten).
Waar ik het geld vooral voor vraag is voor de smid, mijn paard staat nl. op vrij duur, aangepast beslag, voer en verbruikskosten (slijtage aan zadel, hoofdstel, dekjes etc).

Als zij 50 euro per maand betaald, ben ik bijna uit de smidkosten (110 euro per 2 maanden) en dan vind ik het nog niet eens zo heel belachelijk veel.

Ook vind ik het wel iets extra's aan verantwoording geven. Als je ervoor moet betalen, ben je er over het algemeen ook zuiniger op.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:32

Ik vind tot 50 euro per maand acceptabel.
Vanmiddag ga ik weer rijden op een paardje, ik weet nog niet 100% zeker of het doorgaat, maar dat zou gratis zijn voor 3x in de week, alleen wel verplicht privelessen om de week.
Daarvoor heb ik een paard 3-4x per week bijgereden, daarvoor hoefde ik ook niets te betalen. Mocht 1x per week privelessen en hoefde verder geen klusjes te doen (deed ik natuurlijk wel).
Die daarvoor reed ik 1x per week en longeerde ik 1x per week. Daar moest ik 35 euro voor betalen, best veel achteraf, maar toen het rijden nog goed ging, vond ik het het absoluut waard.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:35

Ik heb een verzorgpaard, mag komen wanneer ik wil, en mag er alles mee.
Ik moet dan wel uitmesten, en in ruil daarvoor mag ik hem verzorgen. Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:40

Mijn bijrijders (een stelletje, zien we dus maar eventje als '1' Haha! ) betalen 75 euro p/m... Voor dat bedrag mogen ze 3 x p/w rijden en hebben ze 3 binnenbakken, 2 buitenbakken, 3 longeerkralen, 1 losgooibak, ruiterpad naar het bos etc.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:42

vikki schreef:
Mijn bijrijders (een stelletje, zien we dus maar eventje als '1' Haha! ) betalen 75 euro p/m... Voor dat bedrag mogen ze 3 x p/w rijden en hebben ze 3 binnenbakken, 2 buitenbakken, 3 longeerkralen, 1 losgooibak, ruiterpad naar het bos etc.

Ja, als de accomodatie helemaal in orde is, dan is het logisch dat je wat meer moet betalen.

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:44

Oeh wat ben ik dan verwend met mijn bijrijdknollie... ik mag alles met Tjody doen, doe 'r altijd 2x per week en soms meer. Hier hoef ik helemaal niets voor te betalen... Echt, ik heb het super getroffen Tong uitsteken.

Ik heb btw al meerdere bijrijdknollies gehad en daar heb ik nooit wat voor moeten betalen...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:45

Bij mij staat mijn paard aan huis, dat vind ik ook een reden om een bijdrage te vragen. Ze komen toch aan huis en daar ligt wel AL je spul opgeslagen. Thuis heb ik genoeg weide om je te pletter op te rijden en 5 minuten met auto en trailer en we staan bij de rijvereniging, waar 2 binnenbakken en 3 buitenringen zijn. Er zijn voldoende uitrijmogelijkheden en ik doe verder ook niet moeilijk of ze nu 2 of 5 x per week wil komen.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:52

Ik betaal ook helemaal niets en rij 2x per week.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:11

Ik betaal helemaal niks verplicht mee aan Duvel of Jip, of wie dan ook.
Wel betaal ik mijn eigen lessen en wedstrijden, maar dat lijkt me logisch.
Verder heb ik zelf een aantal dingen gekocht, die de eigenaar ook gebruikt nu, zoals pijpkousen en dekjes enzo. En omdat hij bij mij wat harder moet werken, heb ik zelf granenmix gekocht, om hem wat bij te voeren na les of intensieve training.
Ik rijd meestal 4-5 keer per week op Duvel, Jip varieert. Ik mag met beide alles doen wat ik wqil, dressuur, springen, wedstrijden, les, naar buiten, maakt niet uit. Ik les tegenwoordig ergens anders en daarvoor gaat de eigenaar met mij mee met de trailer!
Ik houd wel Duvel zijn stal bij, daar doet de eigenaar niks aan, omdat ik hem bijhoudt.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:38

Ik heb een verzorgpaard, En ik betaal er niks voor..
Ze is volgens mij allang blij dat ik het doe... naast mijn eigen paard.
Ik verzorg haar zoizo 1 x per week, en als zij smst verzorg ik haar ook.
Ik rij er gewoon op of ik zet haar in de bak, verder hoef ik eigenlijk niks te doen, Alleen poetsen, en zorgen dat ze beweging krijg. Ik mag zelf weten waar ik ga rijden buiten of binnen
Uitmesten hoef ik niet te doen, want ze staan op een pensionstal en die doen dat

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:44

Voor mijn vorige verzorgpaard betaalde ik 50 euro per maand en mijn lessen. Ik kon dan maximaal 5 keer per week rijden. Er was daar een binnen- en buitenbak en ik hoefde niet te mesten.
Bij mijn huidige verzorgpaard betaal ik niets. De eigenaresse is zwanger en rijdt nu niet meer. Na haar zwangerschap is het wel de bedoeling dat ik minder ga rijden. Verder mest ik nu 5 dagen per week de stal uit en houd ik het tuig etc. bij.