Hoé overtuig ik mn ouders dat ik een paard wil!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loveloeky

Hoé overtuig ik mn ouders dat ik een paard wil!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:42

Beste allemaal!
Al twee jaar wil ik heel graag een eigen paard of pony, nu heb ik de perfecte stalling en het perfecte paard gevonden. Maar mag het nog steeds niet!!

Hebben jullie nog een paar tips om mijn ouders over te halen?

Alvast bedankt!!!!

Groetjes Arlet OK dan!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:45

Hoi, welkom op bokt! Lachen
Ga je je paard zelf betalen? Of moeten je ouders dat doen? Als je het niet zelf gaat doen kan ik het enigzins begrijpen, een paard kost een hoop geld.
Maargoed, misschien kan je een verzorgpony zoeken om hen te bewijzen dat je echt vreselijkveel van paarden houdt en er ook in weer en wind naartoe gaat .
succes!

Loveloeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:47

ik ga mn paard zelf betalen en heb al meer dan 1,5 jaar een shet, maar ik denk dat ik daaar snel ben uitgegroeid. (of tot hoe lang en hoe oud kan je op een shetje rijden?)

Loveloeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:48

p.s gefeli met je tinker!!!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:50

tja ik denk dat je minderjarig bent zoals ik dit allemaal lees en een paard kost veel geld, zou er eerst maar goed over nadenken. je ouders weigeren echt niet alleen om jou dwars te zitten

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:57

omdat je, zoals ik kan uitmaken in jou tekst, zou ik zeggen: zoek een bijrijdpaard
ik wil ook al heel lang (5 jaar) een eigen paard. maar dat mag gewoon niet waarom weet ik ook niet
en mag je geen paard huren?
Laatst bijgewerkt door Leonie op 14-12-04 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:01

Je erbij neerleggen en niet zeiken? Doe ik ook al 8 jaar.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:03

Gewoon je ouders paardengek maken... Vork

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:06

Ik wou vroeger ook altijd een eigen paard, nu snap ik waarom ik hem nooit kreeg Knipoog Het is een supergrote verantwoording. Ondertussen ben ik nu 14 en klaar voor een paard, maar houd er ook rekening mee dat je toch ooit moet studeren en het huis uit moet.

Ik betwijfel trouwens dat je alles zelf kan betalen, hoe oud ben je?
Maargoed je kunt altijd overwegen een paard te delen.

Loveloeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 18:21

ik ben 14
En bedankt voor de reacties!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:42

Loveloeky schreef:
ik ga mn paard zelf betalen en heb al meer dan 1,5 jaar een shet, maar ik denk dat ik daaar snel ben uitgegroeid. (of tot hoe lang en hoe oud kan je op een shetje rijden?)

Je hebt dus een shet?Kan jedie niet verkopen dan?Misschien dat je ouders dan wel een paard willen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:51

Zet alles goed op een rijtje.
Waar en hoe veel haal je het geld vandaan, hoeveel tijd gaat er in dat baantje?
Alle kosten van het paard:
Aanschaf paard
Aanschaf spullen
Entingen
wormenkuren
stalkosten
lessen
extra kosten.
Zo laat je, je ouders zien dat je iig over de kosten goed heb nagedacht en echt serieus bent.

Wat is eigenlijk hun reden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:02

Wow... 14...
Ik kocht op mijn 17e een veulen, en kon dat niet eens betalen bleek naderhand. Ik kan me dan ook levendig voorstellen dat je ouders het niet verstandig vinden...

Misschien dat je het over een aantal jaar beter voor elkaar kan krijgen. Kan me namelijk niet voorstellen dat je nu al genoeg verdient voor het houden van een paard.

Len

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:13

je bent 14 en gaat financieel zelf een paard onderhouden Wow! hoe ga je dat aanpakken? Je zit nog op school, hebt al gauw 300 euro per maand nodig (als het niet meer is) Waar ga je dat vandaan halen? Geen 14-jarige verdient zoveel per maand. En wat als je de da nodig hebt? Die rekeningen zijn ook niet mis Scheve mond.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:20

Grapje zeker Lachen Ik kan met mijn fulltime salaris een paard onderhouden, maar dierenarts bellen als er iets is kan ik niet (tenzij ik mijn auto de deur uit doe en niks meer spaar). Ik vind het toch geweldig dat je als 14 jarige een paard kunt onderhouden.

Oftewel: bijrijdpaard zoeken, lekker genieten van de Shet die je hebt en wachten tot je 18 bent.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:06

bij mij was het gekomen doordat ik om 7 uur smorgens al op stal was(zomer) en dat vanaf mijn 6e
en tja vorig jaar 2003 had ik beauty gekregen...
ik was helemaal verliefd op beauty...en ze zag er slecht uit...
en mijn moeder vond het zielig als ze naar een manege moest gaan...
dus is beetje vanzelf gekomen Bloos

ik weet niet wat je kan helpen??zeuren misschien Schijnheilig

Tollerhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:13

Het is misschien slimmer om een rijpaard te gaan zoeken, waarnee je heel erg veel mag doen. Daar leer je veel van en je kunt dan laten zien dat je de verantwoordlijkeheid aan kunt.
Als het niet lukt kwa tijd enzo, dan kun je altijd nog stoppen, maar met een eigen paard gaat dat niet en als je dan in de problemen komt is het goed mis. Dan zul je het paard moeten verkopen en ik denk dat je hard dan helemaal is gebroken.
Dus ik raad je aan een goed rijpaard te gaan zoeken die je vaak in de week mag rijden verzorgen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:50

verkijk je niet op de kosten van een paard, een shetlander is in onderhoud een stuk goedkoper.
je bent 14, dat betekent dat je nog geen huizenhoog verdiend, ik neem aan dat je op school zit...

reken alles bij elkaar op en kijk dan nog eens.

ik betaal mijn pony sinds een tijdje ook helemaal zelf (stalgeld werd gedeeld) maar dat houd ook op... ik dacht ook: als ik dit bedrag per maand opzij zet moet ik goed uitkomen.. maar er kunnen onverwcahte dingen tussen komen, plus dat al mijn loon op gaat naar mijn pony (ik houd zelf niets meer over).. mijn uitgaven voor mijn pony zijn zelfs hoger dan mijn inkomsten!!!!!!

je bent nog maar 14 dat betekent dat je ouders verantwoordlij voor je zijn, komt het er uiteindelijk op neer dat jij het geld niet meer hebt en het dus niet meer kan betalen zijn jouw ouders verantwoordelijk..

kan me dus heel goed voorstellen dat je ouders zeggen nee!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:14

Ik zou het je ouders er niet teveel mee lastig vallen.. heb ik ook bij die van mij gedaan. Toen kwamen ze op een dag mee op de proppen dat ze eigenlijk niet eens genoeg geld hadden om elke maand behoorlijk eten te kopen etc. Dan hou je wel weer op met zeuren. Dat is niet leuk om te horen, ook toen het later financieel beter ging, heb ik het nog maar 1x gevraagd. Mijn ouders zouden het wel super leuk vinden voor mij, maar ik heb ook 2 grote broers, en voor hun hebben ze ook geen auto gekocht, en daar kunnen ze ook niet aan beginnen. Dus ik snap het wel..
Ik ben nu 18, en heb een verzorgpony. Pas als mijn vriend en ik beide een baan hebben, durf ik het aan om een paard te gaan aanschaffen. Ik wil er niet na een half jaar achterkomen, dat of ik op een houtje moet bijten of het paard. En dat het paard, dan weg moet..

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:26

tip : niet zeuren gewoon zelf sparen ....
ik hebz elf jaren gezeurd om een paard nou mooi dat ik hem niet kreeg..
heb toen een verzorgpaard gezocht, daar reed ik minstens 2 dagen per week in weer en wind ( echt snijdende pijn in heel je lichaam door de kou) drie kwartier naar toe op me scooter...
na 8 maanden en wat gezeur met eigenaresse zomaar mijn eigen paard gekregen
1. omdat mijn moeder zag dat ik het aankon
2. omdat mijn moeder het geld ervoor had
3. omdat ik verder geen dure dingen doe die de meeste mensen van mijn leeftijd wel doen ( veel uitgaan enzovoort)
enzovoorts enzovoorst

vergeet niet dat een paard opeens ziek kan worden of iets dergelijks , ik weet nog heel goed dat ik op stal kwam en mijn paard een trap had gehad toen ze buiten liepen ...
de veearts zei : meestal veroorzaakt een trap op die plek een gebroken griffelbeentje , en als dat zo is moet hij mischien geopereerd worden
(verkorte versie) , mijn wereld storte even in , maar mijn moeder heeft ( ookal gaat ze zelf nooit bij me paard kijken ) een groot hart voor dat dier ze zei : al kan ik 2 maanden alleen droog brood eten als dat paard maar geen pijn heeft, en niet iedere ouder heeft dat voor het paard van zijn/haar dochter over ( al hebben ze zelf niet zo'n goede band met het dier)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:32

Ik zou ook niet gaan zeuren. Dat heb ik in de pennytijd wel gedaan, maar ik was maar 1x per week op de manege te vinden. Nu loop ik er (als ik kan ivm school) elke dag en heb daar nu ook een paardje. Me moeder zegt wel eens ja je moet kiezen of naar je paard of naar .... en school gaat voor je paard! Begin rustig aan, ga elke dag naar de manege of zoek een verzorg/bijrijd paardje!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:12

goh, in ieder geval niet zagen of zeuren. Daarmee krijg je niks gedaan. Ik ben al vijf jaar met paarden bezig, ga drie tot vier keer in de week door de sneeuw, door de regen, door het onweer of door de verschrikkelijke hitte op mijn fietsje naar de manege zo'n 8 km verderop. En nog steeds geen paard... Hoewel het knolleke dat ik op het oog heb er maar € 1500 kost en mijn stalling ook maar € 105. Dat is niks zouden de meesten denken, maar denk eens aan wat er allemaal nog ies NAAST je paard?

veel succes!!! xxx ikke xxx

ps: aan verzorgpaarden heb je ook heel veel!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:40

Een pak zaagsel lostrekken op je slaapkamer en over de vloer verdelen.
Vervolgens een pak hooi in je boekenkast proppen
En tenslotte wat haver en biks op je nachtkastje.

Lijkt me duidelijk genoeg.... Haha!

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:29

CGJ12 schreef:
Een pak zaagsel lostrekken op je slaapkamer en over de vloer verdelen.
Vervolgens een pak hooi in je boekenkast proppen
En tenslotte wat haver en biks op je nachtkastje.

Lijkt me duidelijk genoeg.... Haha!

en je prullenbak vullen met water, anders heeft dat arme beestje nog niets te drinken ook. Haha!

Boratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:36

moest ik jou zijn, zou ik zeker geen paard kopen! zeker niet als je het zelf moet betalen (zoals iedereen hier al heeft gezegd). Ik wou ook altijd een paard en zeuren deed ik wel! Maar het is er nooit van gekomen en ik vind het niet erg. Ik heb nu twee verzorgpaarden en nu pas zie ik echt hoeveel tijd en kosten je in je paard moet steken! en dat is niet niks! het paard is er niet alleen om te rijden! je moet er zeker elke dag minstens 1 keer naar toe gaan (tenzij je een verzorgster vind die je wil helpen), da betalen, je hebt een zeer grote verantwoordelijkheid,...

dus ik sluit me aan bij de commentaar: Zoek een verzorgpaard/pony