met eigen paard naar het strand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kirstentje

met eigen paard naar het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 13:30

Mijn wens is om met m'n eigen paard eens naar het strand te gaan. Haha! Op zich niet zo'n probleem zou je zeggen, je pakt de trailer en rijden maar. Ik weet alleen niet hoe mijn paard op de zee reageert. Verward Heeft er iemand tips hoe ik het het beste aan kan pakken? En naar welk strand kan ik dan het beste heengaan?

Misschien weet iemand ook waar ik dan evt. kan overnachten. 2 dagen is natuurlijk altijd leuker

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:36

ik was met nero ook voor het eerst narh et strand gegaan en hij was best druk
maar heb gewoon gereden als je ook naar buiten ga
het maakt niet uit naar welke strand je gaat
maar als ik jou was zou ik gewoon een paard mee nemen die redelijk rustig is als je op het strand gaat rijden voor het eerst Haha!altijd handig Lachen

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:57

En goed uitvogelen waar je en wanneer je precies mag rijden.

Bij eb of juist bij vloed mag je niet rijden.. Ik ga weleens met mijn schoonvader het strand op met paarden van hem. Die zijn dit gewend en het is toch wel aan te raden...

Met Lame zou het me niet lukken denk ik.. Ben jij in volle galop wordt je ingehaald door een mannetje in een karretje die aan een vlieger hangt.. het klappert, maakt lawaai en het ziet er nog eens heel raar uit.. Lame was allang in de ankers gegaan.. de paarden van mijn schoonvader keken niet op of om...

En zo kan ik nog een heleboel voorbeelden noemen waarom ik Lame niet mee neem naar het strand.. Ik wil graag ook zelf genieten van de rit zonder dat ik in angst wil zitten of het wel goed zou gaan..

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:01

ik wil wel met je mee
ik heb helaas geen slaap plaatsje voor je
je paard wel als ie buiten kan blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:02

Handell wandelde zo het strand op en was makkelijk de zee in te rijden.
Lisa kreeg ik de eerste dag niet eens de duinen uit en na 4 dagen ben ik maar naar huis gegaan omdat ze het totaal niet leuk vond Haha!
Ik ben met haar niet eens bij de zee in de buurt geweet, ze wilde met heel veel pijn en moeite strak langs de duinen over het strand en daar hield het echt mee op.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:12

de eerste keer zeker meegaan met een ervaren paard!!

ken een paard dat aan de kletter is gegaan omdat het water bewoog... is ook handig, leert hij mee het water ingaan zonder bang te zijn van die schuimlijn enzo... en een verlaten plaatsje idd, hier in Belgie mag je van oktober tot mei op het strand geloof ik...

veel plezier!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:14

Er komen regelmatig Bokkers bij mij langs om dan met mij (en mijn hele brave paard) naar het strand te gaan.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:14

Meestal kun je ook wel een begeleider krijgen van een manege uit de buurt, misschien is dat wat?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:15

Ik denk dat ieder paard anders zal reageren. De ene is misschien hartstikke nuchter, maar de ander zou misschien niet weten wat ie met al die ruimte moet.

Een ervaren paard is altijd handig! Zo heeft je paard steun!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:16

Ga in ieder geval doordeweeks, als je de minste kans hebt op wandelaars met loslopende honden, vliegers etc... Dus zoek een beetje een onbekend strand, als het mogelijk is!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:18

Mijn ervaring is dat meeste paarden erg braaf zijn op het strand. Gewoon gaan als het Eb is (of Eb aan het worden). In het begin gewoon midden op het strand rijden, lekker stuk draven en galopperen. Als dat prima gaat misschien even kennis maken met de golven Lachen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:33

je kan het beste misschien wel een paard meenemen die al wel vetrouwd is met het strand. met zijn tweeen rijden gaat altijd beter!
ze kan de een de ander ook overhalen om het water in te gaan.
Paarden zijn vreemde wezens en je weet nooit hoe ze reageren.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 15:15

Met een vertrouwd paard erbij is i.d.d. wel verstandig denk ik. Ik ga sowieso liever met z'n 2en naar buiten.
Misschien zijn er vrijwillige bokkers met een vertrouwd paard die met me meewillen? Je kunt me gerust PB en. Ik zat te denken aan een dag tussen kerst en oud en nieuw.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:20

Hmm dan ben ik helaas aan het werk, maar zowel ik als mijn paard zijn echte strandjutters.............Je kan altijd Apple nog proberen zij heeft ook een superbraaf paard.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:32

wij zijn een jaar of 3 geleden voor het eerst naar het strand geweest. we waren met 12 ofzo. want iedereen van de manege wou natuurlijk wel mee (wie een eigen paard had dan wel).

ik had geluk dat ik men pony nog had toen want op strand reageren ze helemaal anders. mijn expony nu Tong uitsteken moest je echt geen moeite doen om tegen te houden normaal maar op het strand heb ik toch wel eens mogen trekken voor men leven Haha! ze vinden het er wss zo leuk dat ze echt wel blij zijn. we waren ook wel met 6 in een groep en wanneer je dan allemaal galoppeert Scheve mond

zou met men paardje die ik nu heb ook graag eens gaan maar dan wel met max 3 ofzo want ik denk dat ze meteen begint te flippen als ze het strand ziet Haha!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:59

tussen kerst en oud en nieuw lijkt me niet zo verstandig i.v.m. vuurwerk

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:01

Ben ook pas voor het eerst naar het strand geweest. Mijn knollie vond de zee op afstand helemaal niet interessant. Alleen erin gaan ging iets minder spontaan. Eeenmaal erin ontdekte hij de schuimpjes op de golven en kreeg bijna een hartaanval. Heb nog nooit zo'n belachelijk dansje meegemaakt. Denk dat we als we meer tijd hadden gehad ook nog wel echt in het water hadden kunnen rijden.
Ga gewoon met een groep van een plaatselijke manege mee. Daar zitten altijd wel een aantal strand-proof pony's bij.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:02

ik ging voor het eerst alleen naar het strand, joep bleef bovenop het duin stilstaan en stond stokstijf naar de zee te kijken..
na ongeveer 5 minuten kon ik de afdaling naar het strand inzetten Knipoog
hij vond het prachtig! gelijk de zee in, is ook goed voor de beentjes dat zoute water en de witte sokjes worden er erg schoon van!

ik vind het persoonlijk fijner op een strand te rijden waar niet van die palen staan van het strand naar het duin (soort golfbrekers ofzo Verward ), dan kan hij nooit lekker uitrennen. Wij gaan vaak naar Zeeland (Ellemeet, Noordwelle, Burgh Haamstede--> daar staan wel van die palen..) is echt super strand daar! succes!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:21

Friendly moest altijd eerst rennen daarna was alles weer goed.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:35

Ik ga binnekort ook naar het strand met mijn nieuwe paard.
Ga wel alleen, van andere paarden word hij alleen nog maar drukker.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:41

Gewoon gaan Lachen Ieder paard reageert er anders op.
Mijn pony is normaal super druk en die kwam op het strand en snapte er niets meer van. Hij wou echt niet harder als een handgalopje, hij vond die ruimte om hem heen allemaal maar vreemd. Maar de tweede keer snapte hij het al dat hij mocht crossen Haha!

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 16:49

Had er niet aan gedacht, maar tussen kerst en oud en nieuw is dan misschien niet zo verstandig idd met vuurwerk.
Het lijkt me echt supergaaf trouwens als ik jullie berichtjes lees. Haha!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:57

Volgens mij valt de reactie van de meeste paarden op het strand wel mee.
Mijn toch wel drukke dravertje durfde ook slechts in een handgalopje de eerste keer en dan het liefst zo dicht mogelijk langs de duinen. Verder was ze ook zieknat van het zweten (stress).
Nu ga ik iedere week wel een keertje en is ze dus niet echt meer onder de indruk. Alleen de zee in gaan dat lukt nog niet maar ze houd ook niet van water dus... Zeewater is overigens wel goed voor de hoeven en tegen mok enzo!
Verder kan ik aan raden om met eb te gaan rijden dan is het strand lekker breed en niet zo mul.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:59

wij waren met 12 en daarvan durfden er bij ons ook maar 2 het water in hoor Tong uitsteken
mijn pony tot aan zen buikje (mijn schoenen onder water) en het paardje van men vriendin de andere keken ernaar en sprongen altijd weg.
denk dat het best raar moet lijken hoor voor paarden

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:59

Ga met een ervaren paard en op een tijdstip dat het rustig op het strand is.
Ook de braafste paarden kunnen heftig reageren op het strand (spreek uit ervaring), laat de zweep dus ook maar thuis Knipoog
Bovendien heb je dan ook meer kans dat je paardje achter het brave paard aan de zee in loopt.