Wat voor stallen omgeving Den Haag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Voenzie

Wat voor stallen omgeving Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 13:07

Hallo,
ik heb me aangemeld op Bokt om wat meer over de stallen in Den Haag en omgeving te weten te komen.
Ik ben zelf opzoek naar een leuk paard en heb wat op het oog, maar nu de stal nog!
Welke stallen zijn er hier in de omgeving? En welke zijn leuk?
Mijn voorkeur gaat uit naar een stal met weide, maar ik heb al gehoord dat dat moeilijk wordt hier in de Randstad?
Overigens heb ik geen auto, en moet het dus wel met de brommer te doen zijn. (denk aan maximaal 30 minuten vanaf Den Haag centrum).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:11

Wat is je budget?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:19

In ypenburg zit een stal met weidegang. Zit er nu nog een beetje armoedig uit. Maar kan je vertellen het is er super. Je paard word goed verzorgt. Zomers op het land s'winters paar uurtjes in de paddock. Het is daar een grote familie. Iedereen helpt elkaar. Ze hebben een grote buitenbak met verlichting. Die nog nooit blank heeft gestaan.

Kijk anders op de site: http://websitemaker.kennisnet.nl/ypenburghoeve

Voenzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:49

Hoi, mijn budget gaat ongeveer tot de 320 euro. dat vind ik eigenlijk wel mooi zat.
Felicity bedankt voor je reactie maar Ypenburg is niet echt te doen met de brommer.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:51

Voenzie schreef:
Hoi, mijn budget gaat ongeveer tot de 320 euro. dat vind ik eigenlijk wel mooi zat.
Felicity bedankt voor je reactie maar Ypenburg is niet echt te doen met de brommer.

Ik vond het zelf wel mee vallen. Ik deed er 3 kwartier over met de tram vanaf de grote martktstraat.

Is wel een stuk goedkoper dan je aangeeft.

Voor de rest weet ik niks in Den Haag met weidegang.

Succes met zoeken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:53

Nou, voor dat budget moet er toch zeker wat te vinden zijn, maar ja, als je Ypenburg al te ver vindt... Ypenburg haal je overigens makkelijk in een half uur vanuit de stad, zelfs op de fiets zou het me wel lukken.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:56

Als Ypenburg al te ver is zal het moeilijk worden denk ik! Er zijn wel stallen dichter in de buurt van het centrum maar daar vind je geen weidegang! Als je een leuke stal wil moet je denk ik toch wat meer de kant van bijvoorbeeld Delft uit gaan. Daar kan je ook wel voor minder dan je budget een paard stallen hoor!

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:01

Manege Berestein is in Den Haag, direct naast schaatscentrum de uithof. Het ligt eraan of je met een paard of een pony komt hoe duur het is. Voor een paard is het iets meer dan 320. Moet eerlijk zeggen dat ik het even niet precies weet hoeveel. Er is geen weidegang mogelijk.
Voor meer info PB

Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:53

Even hierop inhaken....Wie weet er een leuke (pension) stal voor een westernruiter in de omgeving Westland/Den Haag???? Weidegang is niet perse noodzakelijk maar wel de mogelijkheid om ze een paar uur op een dag buiten te zetten.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:16

Vlakbij Poeldijk zit toch ook iets van Hipisch centrum westland? Tegen den haag aan. Weet er zelf verder weinig van, zal je even meten bellen.

Volgens mij zitten daar ook westernruiters...

Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:42

Hippisch Centrum ken ik wel. Daar hebben ze ook dat gebeuren waar die feesten gegeven worden. Het is daar alleen wel enorm groot en druk, ik zoek eigenlijk iets wat iets kleiner is waardoor je paard bijv. ook een paar uur in een paddock kan staan overdag.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:03

Volgens mij staan er bij Hippisch Centrum en Berestein geen westernpaarden Verward
Dat is wel een extra handicap, een westernpaard proberen te plaatsen, buiten de ge-eikte westernstal in Den Haag.

Is er niet ergens een gezellig pensionstalletje? Kleinschalig, waar ook een beetje buiten te rijden valt?

Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:14

Niemand tips?

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:30

320 euro voor een stalling!!!! Bloos! is dat normaal in jullie omgeving??
jezus wat veel geld wij zitten rond de 170 euro en waar ik nu sta
is het Eu240 maar ik ga binnenkort verhuizen!!
jeetje niet normaal zeg ik zou dat niet kunnen missen in de maand

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:40

Voor rond de 300 euro heb je er meestal een binnenbak bij of het moet in Wassenaar zijn.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:43

ja wij hebben nu 2 binnenbakken !!
jeetje wat een hoop geld is dat en ik zag
dat je dan ook nog geeneens weidegang hebt??!!bizar kom hier wonen veel goedkoper hahah

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:53

320 euro is wel normaal in deze regio.
Kijk eens bij maya de hoog op haar website, www.mayadehoog.nl
Zij heeft paddocks en weide gang. Het ligt in s-gravenzande tegen hoek van holland aan. Ik kan je geen info geven hoe het daar is. Ik heb alleen die website welleens gezien.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:20

Bij mij op stal. Het is in Naaldwijk met een buitenbak, stapmolen, weidegang. Voor meer info moet je maar even Pb'en.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:52

mistral schreef:
320 euro is wel normaal in deze regio.
Kijk eens bij maya de hoog op haar website, www.mayadehoog.nl
Zij heeft paddocks en weide gang. Het ligt in s-gravenzande tegen hoek van holland aan. Ik kan je geen info geven hoe het daar is. Ik heb alleen die website welleens gezien.

Het is inderdaad normaal voor een manege of luxe pensionstal met binnenbak, stapmolen enz enz

Er zijn veel goedkopere pensionstallen, maar het ligt er maar net aan wat je eisen zijn

Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:09

Welke stallen zijn dat dan en accepteren ze daar westernruiters?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:12

Aragorn schreef:

In ypenburg zit een hele leuke stal. Ze doen daar dressuur, western, aangespannen en het is ook mogelijk om af en toe een sprongentje te maken. Je kunt daar ook heerlijk buiten rijden.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:29

Aragorn schreef:

Er zjn hier al heel veel topics over geweest. Even de zoekfuctie gebruiken!! Succes OK dan!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:36

Cer schreef:
Volgens mij staan er bij Hippisch Centrum en Berestein geen westernpaarden Verward

Op Berestein staat wel zeker een Westernpaard, de hengst Taco.
Heb jij daar niet een tijdlang op gereden ?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:50

ElanII schreef:
Op Berestein staat wel zeker een Westernpaard, de hengst Taco.
Heb jij daar niet een tijdlang op gereden ?

Er staat er idd een... en vroeger hebben wel vaker western ruiters bij ons gestaan. Lachen

Spinnen e.d. in de bak is zelfs toegestaan Haha! als je maar geen diepe kuilen maakt, of de anderen in de weg loopt. Clown

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:46

Niet voor western, maar vlak bij Den Haag heb je ook nog de Elzenberg in Wateringen. Hebben ze een binnen-, buitenbak, longeerring en weidegang. Dat is wel een van de weinige stallen in Den haag die al die voorzieningen heeft. Qua prijs zal het ongeveer rond de 300-320 euro zitten (maar dat weet ik niet zeker) op www.vwf.nl staat een link naar de Elzenberg. Maya de Hoog is echt wel een heel stuk verder weg (maar wel mooi qua stallen etc). Verder ken ik in de buurt niet echt stallen met weidegang.