Waar kun je een goede strandrit maken??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Puk25

Waar kun je een goede strandrit maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 22:26

Haha! Hallo allemaal Haha! ,
Ik wil graag een keer met mijn zusje een gave strandrit maken. Het lijkt ons leuk om in een niet al te grote groep te rijden, met goede begeleiding en natuurlijk op leuke paarden. Daarnaast is het ook wel fijn als de manege een beetje bij het strand in de buurt is, zodat je niet eerst een eind over de weg moet rijden. Wie een idee heeft die reageert maar, alles is welkom.
Thanks! Haha!
Groetjes Barbara Pling Pling

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:57

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:57

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:33

Ja of zorg ervoor dat jullie( ik weet niet hoe oud jullie zijn, dan kun je alleen, anders vraag je het jeouders) op vakantie gaan naar Terschelling Ameland of Texel. Ik heb op terschelling gereden bij de Familie Lock. Hele leuke paarden, goede begeleiding en ritten van 2 uur waarbij je door het bos, door de duinen en over het strand gaat. Dat laatste in rengalop en dan nog even door de zee stappen. Echt heel leuk. Ook als je nog geen rijervaring hebt of heel weinig. Ze hebben verschillende tochten. Kan je moeder ook als ze het leuk vind.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:25

Bij de Strandhoeve kan je een ontzettend leuke rit maken. Je hoeft niet eerst over de weg, maar je rijd eerst een stuk langs een dijk. Waarna je het strand opgaat. Het is een vrij kleine stal, niet zo veel paardjes. Maar erg gezellig! De groep is daarom ook niet zo groot!

http://www.roompotparken.nl/manege

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:43

Ik heb idd ook op terschelling een strandrit gemaakt van de zomer, was echt supergaaf!
Verder geen idee eigenlijk waar dat goed kan, vrienden van mij gaan regelmatig naar noordwijk(erhout?) bevalt hun ook wel goed

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:45

Ik heb met poelenburgh niet zulke leuke ervaringen maar ik denk dat als je wat ouder bent het wel heel leuk is Lachen. Heel mooi strand ook, zonder bebouwing enzo.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:48

Bij mij kan ook heb 2 paarden beschikbaar een e pony en een haffie, enig nadeel is idd dat je eerst een stuk over straat moet zo`n 40 minuten.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:49

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:51

2 van mijn klanten zijn ook eens bij poelenburgh mee geweest en die hebben de rit niet als leuk ervaren. Vooral de begeleiding was niet aardig en ze werden afgesnauwt wat al voor de rit begon.
Deze klanten zijn afzonderlijk op buitenrit geweest bij poelenburgh, dus het lag niet aan het humeur van die dag van de begeleider!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:01

Ik heb ook 1x bij poelenburgh een strandrit gemaakt, en ik vond het wel leuk Lachen Had een hele snelle e-pony *LOL* En de leiding was ook wel aardig. Maar ik ben op dit moment ook weer op zoek naar een goede manege voor een strandrit! Zat ook te denken om een topic te openen Knipoog Maar misschien dat iemand hier ook een leuke manege in zuid-holland weet?
Veel suc6 met het vinden van een leuke manege puk!
Laatst bijgewerkt door Shaar op 14-12-04 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:02

Terschelling is een absolute aanrader..
Bij manege de Barrage in Hoorn.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:18

Ik ben naar Noordwijk gegaan. Is daar echt heel mooi. Eerst ga je door een stukje bos, en dan de duinen en het strand. Is echt heel leuk daar

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:58

Ja mijn thuis gebied!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:04

manege krol Lachen
dat is in Zeeland, in Renesse..

Ik ben ooit met een vriendin daar op vakantie geweest en we hebben daar toen paardjes gehuurd voor een strandrit.. het was echt super gaaf!!!

Roozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:04

Poelenburgh in schoorl is echt heel leuk OK dan! 2x op kamp geweest paar jaar terug en dat was ook super!

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 16:49

*LOL* *LOL* Leuk al jullie reacties. Over manege Poelenburgh zijn de meningen verschillend. Ik vind het wel een pluspunt dat deze in Schoorl is. Heb hier namelijk mijn vriend ruim 6 jaar geleden leren kennen op een camping. OK dan! OK dan! Als er nog meer reacties zijn graag, en ik ga alvast kijken bij de sites die ik gehad heb!!
Thanks!

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:25

Vicky,
Jij zegt dat we eventueel ook bij jou ponies kunnen huren. Even wat vraagjes>
Ga jij dan mee als begeleiding? Hoe zijn je ponies? Is het een leuke route naar het strand? Kunnen we ook lekker gallopperen op het strand of is het er te druk? In welke periodes van het jaar maak jij ritten? We beheersen stap, draf en galop maar zijn geen topruiters is dit een probleem? Wat is de prijs... en dat zijn wel weer genoeg vragen dacht ik zo haha
Ik vind het op zich wel een voordeel als we met zo'n klein clubje gaan!! *LOL* *LOL* En we verwachten natuurlijk wel vrolijke begeleiding he Haha! Haha!
Ik hoor het wel,
Groetjes Barbara

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:26

ooh ja en heb je evt. een paar foto's van je ponies en omgeving Knipoog

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:29

bij manege lisiduna in burch-haamstede (zeeland)
is echt geweldig! leuke begeleiding en dan kun je ook met zijn 2 en een leidster! dus hoeft niet perse een groep! OK dan!

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:13

Cow_horse schreef:
manege krol Lachen
dat is in Zeeland, in Renesse..

Ik ben ooit met een vriendin daar op vakantie geweest en we hebben daar toen paardjes gehuurd voor een strandrit.. het was echt super gaaf!!!

Die manege heet toch Manege Grol. Ik ben daar ook een keer geweest. Leuke paarden, maar een verschrikkelijke rit. Je moet eerst best lang naar het strand rijden en het regende verschrikkelijk, dus we waren blij toen we op het strand eindelijk konden galopperen. De rit duurde bij elkaar 3 uur.
Ik werk nu zelf bij manege Berestein in Den Haag en wij organiseren 1 keer in de 2 weken op zondag ook een buitenrit naar het strand. Je rijd ongeveer 45 minuten richting strand door de bossen. Daarna lekker een stuk over het strand. Dus ongeveer ritten van 2 uur, soms wat langer.
Voor meer info PB

Vrouw1515

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:15

Ik heb vroeger bij manege le Cavalier, Scheveningen, gereden. (Alkmaarsestraat 20 2587RN 's-Gravenhage )
Op zondag maakte we geweldige tochten via strand en duinen. Onderweg ergens wat drinken en of eten.
Maar vroeger is echt vroeger...schat zelf zo'n 15 a 20 jaar geleden....
Misschien doen ze het nog, dan zeker de moeite waard !!!

YellowKitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:26

Lachen Ameland! Daar is een hele mooie strandrit te maken op friezen. Knipoog Ik weet niet of je daar dicht bij in de buurt zit? Tong uitsteken

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:33

Puk25 schreef:
Vicky,
Jij zegt dat we eventueel ook bij jou ponies kunnen huren. Even wat vraagjes>
Ga jij dan mee als begeleiding? Hoe zijn je ponies? Is het een leuke route naar het strand? Kunnen we ook lekker gallopperen op het strand of is het er te druk? In welke periodes van het jaar maak jij ritten? We beheersen stap, draf en galop maar zijn geen topruiters is dit een probleem? Wat is de prijs... en dat zijn wel weer genoeg vragen dacht ik zo haha
Ik vind het op zich wel een voordeel als we met zo'n klein clubje gaan!! *LOL* *LOL* En we verwachten natuurlijk wel vrolijke begeleiding he Haha! Haha!
Ik hoor het wel,
Groetjes Barbara

Ja ik ga mee als begeleiding.
De ponies zijn braaf maar niet lui. Ik heb in de kerstvakantie 1 haf en een e pony beschikbaar mijn andere haf is dan ongeveer uitgerekend dus gaat niet meer mee.
De weg naar het strand is langs straat met bermen e.d. Is prima te rijden. Je kan 2 kanten op naar katwijk of noordwijk.
Je kan op het strand, duin en een stukje bos.
Het hele jaar door kan er hier gereden worden OK dan! .
Zolang je gewoon redelijk kan rijden is het geen probleem een bokje moet je uit kunnen zitten doen ze bijna nooit, maar je weet het nooit zeker. Haha!
Ik vraag 20 euro voor een rit dan zit je er zo`n 3,5 uur op waarvan 2 uur op het strand e.d.
Gezellig ben ik wel. hoor!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:49

Ik ga altijd naar Manege Kikkert op Texel, gave paarden en op het strand ga je 2X in rengalop, verder rijd je door de duinen en het bos.