opstapbeugel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

opstapbeugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:23

ik zag zo'n beugel staan op internet, en aangezien ik altijd mijn beugelriemen 6 gaten langer maak voordat ik opstap Schijnheilig leek het mij wel handig Bloos

heeft iemand een idee of het ook echt werkt?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:44

Ik denk dat een krukje handiger is. En is ook nog eens beter voor je zadel en de rug van je paard (ivm scheeftrekken bij het opstappen)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:45

Ik ben van mening dat een krukje ook makkelijker is Haha!.
Aangezien ik ook uit ervaring weet dat je zo heel snel het zadel scheeftrekt indd Haha!. (Ook al singel je goed aan van te voren)

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:54

krukje!!!!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:59

jaa zeker een krukje de eigenaresse van mijn verzorgpaard doet dat ook;)
is erg handig
GR patricia

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:04

door middel van een krukje opstappen is zoiezo beter vootr je paard, je gewicht komt dan niet aan een zijde te hangen dit is minder goed voor zijn rug en je zadel trrek je niet scheef, je linker beugel zal dan ook niet langer worden dan je rechter (heeft echt bijna iedereen last van )

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:10

ik snap dat idee van het krukje niet helemaal, als je met een krukje opstapt, moet je toch alsnog eerst je linkerbeen in de beugel plaatsen en dan jezelf "ophijsen" ? Dan hangt er toch nog steeds hetzelfde gewicht aan de beugel?? of zie ik het nou verkeerd.... Verward

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:23

Er komt wel iets minder kracht te staan op je beugel, zadel en paard, omdat je van minder hoog komt...
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook lees alsof mensen vanaf het krukje direct op hun paard springen... Lijkt me gevaarlijk als je paard ergens van schrikt tijdens het opstijgen!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:28

Pablo is 1.51 en ik kan vanaf ons krukje zo gaan zitten. Ik vind het heerlijk en handig. Ligt inderdaad aan hoe hoog het krukje is en hoe hoog je paard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:14

hoi, ik zoek geen manieren om er op te komen

mischien is een krukje wel hanidger maar aangezien ik die mogelijkheid niet heb ivm het krukje wegzetten (gaat lastig vanaf een paarden rug)

ik maak mijn beugel sowieso wel langer, daarom vroeg ik of die beugel werkte ipv langer maken Lachen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:45

Val in herhalingen maar een krukje is idd veel beter voor zijn rug. Kan je niet net voor de bak opstappen, zodat het krukje dan kan blijven staan?

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:58

Ik heb een keer een heel klein vrouwtje bij de manege bij ons in de buurt zien opstappen met zo'n speciale beugel!
Zag er heel erg handig uit!!!! Haha! Knipoog
En volgens mij klapt de beugel vanaf weer op, zodra je zit! Ideaal dus! OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:42

ik had een beugelriem die je zo kon verlengen, nog uit de tijd dat ik jaagde, dan had ik altijd een groot paard en op die manier hoefde ik de beugelriem niet langer en korter te maken, gin gmet een haakje, ideaal!!!!

Volgens mij heeft Margreet hem momenteel, misschien kan je haar om een foto vragen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:33

smurf schreef:
ik had een beugelriem die je zo kon verlengen, nog uit de tijd dat ik jaagde, dan had ik altijd een groot paard en op die manier hoefde ik de beugelriem niet langer en korter te maken, gin gmet een haakje, ideaal!!!!

Volgens mij heeft Margreet hem momenteel, misschien kan je haar om een foto vragen

Je was me voor Haha!
Ik heb 'm inderdaad. Nog niet gebruikt overigens, maar ik denk dat over een poosje een stalgenootje met een kapotte enkel 'm dankbaar gaat gebruiken!

Het is dus een gewone leren riem, maar dan met een nylon verlengstukje er tussen dat je dubbel omhoog kunt haken.

Ik zal wel even wat foto's maken.

Loek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:43

Bij mijn vorige paard had ik zo'n opstapbeugel. Het paard was 1.78 groot en ik ben maar 1.60. Ik gebruikte het ding vooral als ik er toevallig buiten een keer af moest....reuze handig hoor. Ze zijn vrij prijzig, maar zeker de moeite waard als je geen andere opstapmogelijkheden hebt.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:29

Ik was gisteren op een pagina, daar verkochten ze een band die over de rug van je paard ging en daar om z'n voorbeen moest.

Er zat een soort lus aan zodat je zo op kon stappen. Als je eenmaal zit dan kan je hem gewoon losmaken en dan om de nek van je paard klikken, zodat je als je op buitenrit bent en onderweg af moet stappen hem gewoon weer kan gebruiken.

Zal even een plaatje zoeken het heet de bareback buddy

http://www.hotstuff4horses.com/how_it_works.htm
Weet niet of mijn pony dat nou zo fijn zal vinden zo'n band om d'r voorbeen.........[/url]

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:31

dat kan je ook met een lang halstertouw doen, mij is het nooit gelukt, ik ben te zwaar, maar ik heb het mensen van rond de 50 kilo zien doen en dat ging perfect!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:01

ik gebruik altijd een krukje, de DA heeft me vertelt dat het beter is voor je paard, anders moet je ook een keer andersom op gaan stappen, want als je altijd aan 1 kant op stapt, komt je paard/pony aan die kant vast te zitten.
ik denk duzz dat een krukje handiger is dan een opstapbeugel, maar dat is mijn mening

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:07

shemar schreef:
Ik was gisteren op een pagina, daar verkochten ze een band die over de rug van je paard ging en daar om z'n voorbeen moest.

Er zat een soort lus aan zodat je zo op kon stappen. Als je eenmaal zit dan kan je hem gewoon losmaken en dan om de nek van je paard klikken, zodat je als je op buitenrit bent en onderweg af moet stappen hem gewoon weer kan gebruiken.

Zal even een plaatje zoeken het heet de bareback buddy

http://www.hotstuff4horses.com/how_it_works.htm
Weet niet of mijn pony dat nou zo fijn zal vinden zo'n band om d'r voorbeen.........[/url]

Hihi, dat ziet er wel grappig uit. Dat is wel handig voor mij, want ik ben zo stijf als een hark en kom met mijn 1.75 niet eens op mijn verzorgpony van 1.52 Bloos Schijnheilig
Ik vraag me alleen wel af hoe ze daarop zou reageren.. denk dat ze de lucht in gaat, en ik met mijn kont het zand in.. Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:19

Afbeelding
Afbeelding

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:12

Ik denk dat een krukje echt beter is dan a dat extra gewicht aan de rug van je paard. Zelf stap ik vaak via de bakrand op (die is bij ons laag Knipoog )

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:24

Het hangt er gewoon vanaf hoe handig je bent.
Als je sleur hijs kreun steun naar boven moet, pak dan een hulpmiddel.
Kun je er gewoon hup lichtvoetig en snel op klimmen, dan kun je dat imo gewoon zo doen.

Het eerste paard dat alleen scheef wordt door het opstappen en niet door scheef rijden of natuurlijke scheefheid moet volgens mij nog geboren worden.

Ik heb een paard van 1.80. Met m'n dressuurzadel stap ik er zo op, met m'n springzadel met korte beugeltjes wordt het lastiger, het gaat wel, maar ik pak dan liever een krukje of vraag een pootje.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:06

vinci schreef:
anders moet je ook een keer andersom op gaan stappen

Moet je eens proberen, het lijkt helemaal verkeerd als je dat doet.
Het is echt vreemd om te doen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:08

waarom zou het verkeerd zijn om eens van de andere kant op te stappen Verward Ik doe dat met grote regelmaat, echter altijd met een krukje en mijn paard is maar 1.55 hoog!

Wat ik veel raarder vind, is aan de andere kan afstappen, mijn linkerbeen wil dan maar niet begrijpen dat ie over het zadel moet, wat mijn hersens hem ook doorseinen

Ammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:17

OF......
Je koopt een pony dan heb je dit probleem niet meer *LOL* *LOL* *LOL*
Knipoog