Praktijkweek Oenkerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bella

Praktijkweek Oenkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 13:22

....ben ik weer met mn praktijkweekvraag!

Maargoed, we gaan dus begin februari naar Oenkerk. Ben ingedeeld bij 'Paardenmelk', maar wat moet ik me daarvan voorstellen. Een hele week draaien als in een paardenmelkbedrijf oid?? (had gehoopt meer verscheidene dingen te kunnen zien/doen daar eigenlijk)......

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:52

de hoofdtaak is de paardenmelkerij, maar je gaat dan ook nog andere dingen doen.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 16:12

En wat zijn die andere dingen? En wat zijn de gedetailleerde hoofdtaken? *hoezo ik ben nieuwschierig?:D*

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:47

he leuk ik ga pas in mei....

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:57

ik ben niet in oenkerk geweest maar ben 2x naar horst geweest en 1x naar emmeloord, was ook suuuuper gaaf! dit jaar gaan we of weer naar horst of naar barneveld Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:59

wil ik ook wel eens heen

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:58

Bella schreef:
En wat zijn die andere dingen? En wat zijn de gedetailleerde hoofdtaken? *hoezo ik ben nieuwschierig?:D*

dat weet ik dus niet hahaha, ben er alleen geweest voor de melkveehouderij! Maar dan doe je dus ook allerlei andere dingen dan alleen de melkveehouderij.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:25

Ben ook in Oenkerk geweest, was er geweldig Haha!
Maar ook ik heb de Veehouderij kant gedaan en weet dus niet hoe het zit met de paardenhouderij weken daar.

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:29

Heeeej, ik ga ook begin februari volgens mij! Jij bent ook een Fw'er toch? Ben in aug/sep ook al een keer geweest, en dat was best leuk... Wij hadden alleen geen melkerij ofzo, maar grooming, mennen, rijden en longeren. Ik zal voor je duimen dat je ook zoiets mag doen, alleen melken klinkt ook niet bepaald boeiend Scheve mond

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:41

Klopt ja haha...heet op Fw zelfde als hier, lekker makkelijk!

Maarja, had gehoopt dat ik bij certificering hengstenhouderij kwam, maar helaas, melkerij lijkt me ook wel interessant maar niet een hele week lang Knipoog....Hoop dat we ook beetje zelfde mogen als jullie mochten...lijkt me wel leuk! En we zijn met gezellige groep (nou ja deel dan)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:56

Welke opleiding doe je? Ik heb me daar uitstekend vermaakt met het rijden en mennen om te oefenen voor de bewijzen Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:26

Ik ben 1e jaars HBO Dier en Veehouderij in Deventer Knipoog

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:46

Haha, ik ben ook ooit eens in Oenkerk geweest..... Haha!
dat was hét uitje van het jaar!
Ik deed Veehouderij - Management en wij hebben op Oenkerk alleen
maar gefeest! OK dan!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:22

Ik studeer ook aan Larenstein (3e jaars Paardenhouderij)
Ik zat wel in de CH groep, maar daardoor is de praktijkweek niet anders hoor, alleen je project!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:00

fresco schreef:
maar gefeest! OK dan!

HAHAHA, dat is ook het enige wat ik me nog kan herinneren van Oenkerk (en Barneveld).
Ik heb alleen wel veehouderij daar gedaan, dus voor de rest geen ervaring met het paardengebeuren daar.

Oh wacht....En die vreselijke bel 's ochtends heeeeel vroeg voor de mensen die moesten melken Scheve mond

Veel plezier in ieder geval Haha! En feestze!!

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:55

Feesten in Oenkerk? In die duffe bar/filmzaal? Hahah, ik ben niet meer zo vroeg naar bed geweest als in die week... Vond het echt een behoorlijk duffe boel daar... Overdag was wel leuk!

Ik had t trouwens vandaag met een vriend over Oenkerk, en hij zei dat toen zijn lichting er was, dat ze bij het brood paardenrookvlees kregen *LOL* Lekker dubbel Knipoog Maar ff opletten dus als je daar rookvlees pakt Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:09

Ik moest koeien melken in Oenkerk (van Hall instituut diergezondheidszorg), dat was een redelijk drama. We mochten ook paarden kijken, maar het bleef helaas echt bij kijken. Kijken naar de bouw, kijken naar de pezen, enz.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:59

fresco schreef:
maar gefeest! OK dan!

ik heb dezelfde opleiding gevolgt, die van mij duurde alleen 3,5 jaar in oenkerk, diverse praktijk weken en elke week daar lessen was fun...is alweer 7jaar geleden dat ik daar voor het laatst geweest ben

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:41

Ik heb er een half jaar stage gelopen samen met SAKKIA.
Wij hadden ook vaak feest s'avonds, elke week kwam er een ander zootje paardenboeren die ons probeerden te versieren.. : "Dus jij houdt van paarden ?"
"ja"
"Mijn zusje heeft ook een pony!!'
"ja...dus? "

Heb daar veel lol gehad, ook veel alcohol Haha! ( soms iets teveel als je smorgens weer moest mesten,voeren etc, voor de paardengroepen eraan kwamen Knipoog )

Paarden melken... heb het ze nog nooit zien doen daar eigenlijk... zelf ook verschillende weken voor praktijkles geweest voor school, maar dat niet gedaan of gezien..

Maar misschien is het iets nieuws ofzo.. dat zou kunnen
Of je moet je gaan verdiepen in melk van paarden Tong uitsteken

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 10:59

Knipoog het is al duidelijk geworden. We zijn in projectgroepen ingedeeld en daar zit ik dus in de groep welke een Sectorproject moet maken m.b.t. Paardenmelk. En in Oenkerk.....daar gaan we zoals het nu lijkt gewoon de standaarddingen doen rijden, mennen, longeren, groomen etc....school was zoals gewoonlijk weer eens onduidelijk!! Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:54

Ik ga ook in februari, veterinaire keuring bij paarden en EHBO. In Oenkerk ben ik nog nooit geweest wel vaak naar Barneveld!
Ik heb er ontzettende zin in!

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:54

Heb t even gechecked en wij gaan week 7, van 14 t/m 18 februari... Dus laat maar even weten wie dan ook gaat, kunnen we een bokt-meeting houden Knipoog Als jullie al wel maar vast weten dat ik de slaapkamer met 'privé-badkamer' claim Schijnheilig Haha!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:59

Hebben ze dat nu ook in Oenkerk... ik ben er 2 maal geweest, ik vond het ontzettend leuk, alleen je moest wel vroeg je bed uit voor het melken Scheve mond
Daphne18 schreef:
Feesten in Oenkerk? In die duffe bar/filmzaal? Hahah, ik ben niet meer zo vroeg naar bed geweest als in die week... Vond het echt een behoorlijk duffe boel daar... Overdag was wel leuk

Nee in 'de bar' van Oenkerk... of was het het dorp erna.. In ieder geval moet je langs de manege het pad uitlopen... rechtsaf en dat uitlopen en voila links de bar.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:03

Jeetje Oenkerk!!
Dat is lang geleden; ik ben daar 20 jaar geleden geweest!
Wat een feest was dat! Niet naar bed, teveel gez*pen en het dorp onveilig gemaakt, maar wat een lol hebben we daar gehad!
Paardenmelkerij was er toen alleen nog niet.......
Veel plezier hoor!!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:20

Ik ben ook in Oenkerk geweest, maar wij deden allemaal verschillende dingen;

koeien melken
geiten melken
schapen bekappen
medicijnen ingeven
vruchtbare periodes ed bepalen
koeien wegen
koeien scheren
gezondheidszorg paarden
hoefverzorging paarden

En nog wel veel meer, maar dit is het eerste wat me zo te binnen schiet.