Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rina schreef:heb je de gelegenheid om te oefenen met een trailer??
en hoe reageert je paard als hij de trailer ziet??
als het angst is, en je hebt de kans te oefenen met de trailer. moet je eens beginnen met voeren ervoor. daarna op de klep en steeds een stapje verder de trailer op. alles in alle rust en reken dat je er een aantal weken of misschien nog wat langer voor uit moet trekken om hem dat te leren.
ik zou het dus niet zomaar opgeven.
denice schreef:ja je kan hem ook naar een stal laten gaan, en daar het probleem laten oplossen. of je zet hem in de wei, en voert hem alleen in de trailer, hij moet dan haast wel de trailer ingaan.
Nimmedor schreef:Ik oefen al jaren...En dan gaat het 1 keer goed, maar dan lukt het op de terug weg niet.
Het is idd angst, met met touwen aan de zijkanten, en touw na de stang, met blinddoek, met zweepjes, al het bedenkbare hebben we al gedaan, niks werkt...
Liselot (lissy hier op bok) heeft hem er wel ingekregen met iemand anders, maar nu issie wel heel extreem, hij doet het gewoon niet.
Ik heb er het geld niet voor hem naar een trainingsstal te sturen, en wil me ook niet steeds zorgen gaan maken over dattie de trailer niet in gaat...
baal hier echt vreselijk van
twist schreef:niet opgeven meid
ik denk dat je er al een tijdje mee bezich bent
en dat het nu wel irri aan het worden is
maar goed geef nooit op
want je gaat je rot voeolen dat als je hem /haar
weg doet en bij de nieuwe eigenaar gaat het paard wel de
traailer in ik zou zeggen blijf proberen
Zodra ze hem zag blokkerde ze en stond vast genageld aan de grond, met geen stok meer van dr plek te krijgen.
ik hup gelijk wortel gegeven en wat brokjes in de trailer gevoerd, beetje rond gestapt in dat ding.
en zorg voor een ervaren chauffeur die rustig rijd, ga zelfs eens een keer in dat ding staan, met de chauffeur die jou paard rijd, wellicht dat je snapt waarom jou paard op de terugweg denkt bekijk jij het maar

Margreet schreef:Hoe breng je je paard naar zo'n trainingsstal toe als 'ie de trailer niet op wil?
Leuke suggestie hoor, maar praktisch niet echt haalbaar lijkt me
smurf schreef:Ik heb nu een ander probleem: hij is wagenziek....... hoe we dat gaan oplossen weet ik nog niet, maar de trailer loopt ie nu zo in
) is ook wagenziek(zelfde als een paard wagenziek is) ze was eerst ook bang van de auto maar dat is nu over. En we deden het ook met snoepjes enz. Nu gaat ze zonder pardon de auto in en *kotst* ook al veel minder alleen op lange stukken kotst ze wel. Een paard zou dan denk ik ook wel een soort van kotsen doen ofzo.. We geven de hond ook reistableten(primatour ofzow weet niet zeker)