Stalverhoging 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gracy

Stalverhoging 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 10:56

Hoeveel wordt de stalverhoging voor jullie in 2005?

Bij ons op de manege wordt het vanaf 1 jaunari per maand verhoogd met 25,-!

Voorheen was het 300,- per maand voor een paard:
buitenbox,
volpension,
les inbegrepen

Nu wordt het met 25,- meerkosten per maand:
- 4 x per jaar ontwormen (voor de manege is het voordeliger met inkoop).
- 2 x per jaar entingen (normaal kost het ongeveer tussen 15,- of 20,- per keer, hangt er vanaf hoeveel mensen meedoen)
- stapmolen (voorheen kon je keizen of je wel of niet gebruik wilde maken van de stapmolen: meerprijs was 10,-. Nu is dat geen keus meer. Scheve mond

Ik heb geen probleem met de gezamelijk regeling van ontworming en entingen, maar toch vindt ik dit persoonlijk een forse verhoging Geld, geld!

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:59

Wat je er nu allemaal bij krijgt, lijkt me zeer redelijk. Alleen is inderdaad wel jammer dat je er nu helemaal niet voor kan kiezen!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:12

Nou ik vind het idd een forse verhoging. 12 x 25: 300 euro per jaar extra. Zeg een wormenspuit van 15 euro is 60 euro per jaar
2 keer enten voor 20 euro is 40. Is totaal 100. Als je geen gebruik zou maken van de stapmolen is het voor de manege toch een winst van 200 euro. En als je in de auto situatie zou zitten is het ook een winst van 80 euro.

Maar goed alles wordt duurder. Scheve mond

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:16

als ik het goed begrijp moet je nu dus 25 euro in de maand meer betalen en daarvoor krijg je de 4x ontwormen en 2x entingen voor terug, en je mag gebruik maken van de stapmolen.
dat houdt dus in dat je €300,- meer betaald per jaar, en wat je krijgt kost ehm..
€12 * 4 = 48 en 40 voor de entingen dus 88 euro, en dan zeg maar 120 euro voor de stapmolen (ook belachelijk veel)
je moet ze dus 300 euro extra betalen terwijl je maar 208 terug krijgt! beetje overbodig dus!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 11:22

EstherSi schreef:
als ik het goed begrijp moet je nu dus 25 euro in de maand meer betalen en daarvoor krijg je de 4x ontwormen en 2x entingen voor terug, en je mag gebruik maken van de stapmolen.
dat houdt dus in dat je ?300,- meer betaald per jaar, en wat je krijgt kost ehm..
?12 * 4 = 48 en 40 voor de entingen dus 88 euro, en dan zeg maar 120 euro voor de stapmolen (ook belachelijk veel)
je moet ze dus 300 euro extra betalen terwijl je maar 208 terug krijgt! beetje overbodig dus!

Sja, ze zeggen dat de overig bedrag is voor de algemeen verhoging...
alles wat omhoog gaat wordt doorberekend aan de klant Scheve mond

En voor diegene die hooi willen voor hun paard, komt nogeens 10,- extra
gelukkig eet mijn paard kuilgras

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 11:29

EstherSi schreef:
...en dan zeg maar 120 euro voor de stapmolen (ook belachelijk veel)

Ik heb tot nu toe geen gebruik gemaakt van de stapmolen, want er is voldoende bewegings mogelijkheden voor mijn paard.
Wel is het stapmolen handig voor mensen die niet veel tijd hebben, of voor de paar dagen in het jaar i.v.m het weer.

Dan is 120,- per jaar extra betalen voor zoiets wel overbodig Scheve mond

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 12:23

Ben ik de enige van Bokt die te maken heeft met stalverhoging in 2005 Verward

Zijn er nog meerdere bokkers? Nagelbijten / Gniffelen

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:27

Wij krijgen meestal in mei een verhoging maar dat is maar € 3,- dat is met de inflatie en de rest van de dingen zoals enten enzo dat is met een gereduceerd tarief omdat de hele stal dan gaat.

Maar ik vind het een behoorlijke verhoging die eigenlijk volgens mij niet eens zou mogen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:35

onze leskaart wordt verhoogd, hij is nu 70 euro en gaat naar 80 euro ivm de nieuwe binnenbak. voor de huurpaarden/pony's en pensioen paarden/pony's gaat de huur ook omhoog.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:37

Wij krijgen per 1 januari een verhoging van 5 Euro, en dat is net als bij Chronos ivm de inflatie en dergelijke. Dat is bij ons elk jaar zo, zover ik weet.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:02

Bij ons op stal gaat de stalhuur niet omhoog (gelukkig). Hoelang hebben ze dit bij jou van te voren aangekondigd? Ik weet niet of hier regels voor zijn maar vind een verhoging van 25 euro wel erg hoog eerlijk gezegd.

Iemand toevallig enig idee hoelang van te voren een staleigenaar zoiets moet aangeven???

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:04

Volgens mij is het ook ieder jaar toegestaan.

Bij ons gaat het met 2.3% omhoog.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:32

Ik vind het ook erg veel hoor.Als je zelf de wormenkuren en entingen betaald ben je goedkoper uit.De stapmolen kost verhoudingsgewjs lang niet zoveel.Ik denk alleen dat je weinig keus zult hebben,en je er bij neer moet leggen.Misschien moet je met zijn allen gaan protesteren tegen zo'n verhoging?Wie weet heeft het enig effect.Succes!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 13:34

sammetje"]
Bij ons op stal gaat de stalhuur niet omhoog (gelukkig). Hoelang hebben ze dit bij jou van te voren aangekondigd? Ik weet niet of hier regels voor zijn maar vind een verhoging van 25 euro wel erg hoog eerlijk gezegd.
[/quote]
Er hangt sinds een paar dagen op de mededelingbord, en rond de stallen een brief over de prijsverhoging.
Vandaag ga ik erover praten, want het is beste wel veel ineens. Scheve mond

[quote="sammetje schreef:
Iemand toevallig enig idee hoelang van te voren een staleigenaar zoiets moet aangeven???

Daar ben ik ook benieuwd naar Knipoog

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 13:42

Koortje schreef:
Wij krijgen per 1 januari een verhoging van 5 Euro, en dat is net als bij Chronos ivm de inflatie en dergelijke. Dat is bij ons elk jaar zo, zover ik weet.

Dat vindt ik meer aannemelijk.

Dan zou zoiets zijn:
12 x 5,- (ivm inflatie en dergelijke) = 60,-
4 x 15 (max. bedrag voor wormenkuur, alhoewel het kan ook goedkoper) = 60,-
2 x 20 (entingen) = 40,-

totaal = 160,-

verdeeld over 12 maanden is het een verhoging van 13.30 euro.
Dit is exclusief gebruik van stapmolen.

13.30 per maand verhoging vindt ik persoonlijk meer aannemelijk!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:47

Citaat:
Er hangt sinds een paar dagen op de mededelingbord, en rond de stallen een brief over de prijsverhoging.

Dat lijkt me toch echt dat ze dat te kort van tevoren hebben meegedeeld. Staat er iets over jaarlijkse verhogingen in het contract of de stalregels die je ooit gekregen hebt?

Zijn er meer mensen op stal die het er niet mee eens zijn? Als je met meerdere "bezwaar" maakt sta je toch iets sterker.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:48

Bij de stal waar ik stond zijn de prijzen in de afgelopen 10 jaar nooit omhoog gegaan. Dus dat kan ik niet vergelijken.

Een inflatiecorrectie lijkt me wel op zijn plaats. Vraag anders de pensionhouder duidelijker op papier te laten zetten hoe deze verhoging tot stand is gekomen? De punten die je zelf noemde zijn natuurlijk wel al genoemd, maar vraag gewoon waar dat restbedrag op gebaseerd is. Zijn bijvoorbeeld ook andere kosten gestegen voor de pensionhouder.
Als de eigenaar meer informatie geeft over het hoe, wat en waarom begrijp je misschien beter waarom er zo'n hoge verhoging komt en als je het niet begrijpt kan je altijd overleggen waarom jij vindt dat de genoemde verhoging te hoog is.

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:20

de verhoging moet in ieder geval ruim van te voren worden doorgegeven. zodat je de tijd nog hebt om eventueel je contract op te zeggen.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:30

een verhooging ?
niu dat is nieuw voor me hoor
wij hebben dat niet echt niet
we hebben met de eigenaar van de stal een prijs
afgesproken en daar blijft het bij
ik moet er niet aan denken dat hij
het omhoog gaat doen
maar dat doet hij ook niet hoor

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:41

ik merk alleen dat de prijs van t hooi&stro soms at omhoog gaat, verder heb ik nergens last van, ze staan nml aan huis Haha! mest wegbrengen kost me niets, als ik bij die mensen wel mn hooi koop, en t zelf als t in pakken op t land ligt op kom halen, prima, is voor een mooi prijsje en t is perfect hooi!

maar toen ik met mn paarden op een pensionstal stond toen onze stal was afgebrand, merkte ik het idd ook, t werd steeds duurder Scheve mond zelfs voor t buitenzetten moest je extra gaan betalen etc etc

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:07

sammetje"]
Dat lijkt me toch echt dat ze dat te kort van tevoren hebben meegedeeld. Staat er iets over jaarlijkse verhogingen in het contract of de stalregels die je ooit gekregen hebt?
[/quote]
Er staat in de huidig huisregels dat er zijn mogelijkheden tot een gezamelijk ontworming of entingen te regelen en dat gebruik van de stapmolen is tegen extra betaling, dus niet verplicht.
Verder staat in de huisregels 1 maand opzegtermijn. Scheve mond

Ze zullen nu de huisregels gaan aanpassen...
[quote="sammetje schreef:
Zijn er meer mensen op stal die het er niet mee eens zijn? Als je met meerdere "bezwaar" maakt sta je toch iets sterker.

Gisterenavond heb ik voor het eerst een stalgenoot dat niet mee eens was. Maar ze staat pas net 2 mdn bij ons op stal.

Ik ga vanavond verder informeren...

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:12

bij ons worden alleen de grotere stallen duurder in verband met strogebruik: (prijs is incl kuil, stro, buitenbak.. excl. brok)

3x3m = 125 euro
3,5x3m = 135 euro
4x3m = 140 euro

ik vind het allemaal nog meevallen gelukkig.. heb dan wel geen binnenbak, maar ik heb het prima naar mn zinnetje Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:47

ik ontworm iedere 8 weken met een spuit van rond de 6/7 uro (norromectin) zit zelfde werkzame stof ik als eqvalan, en een of 2x per jaar een duurdere. ik ent 1x per jaar, maarja heb wel 20 euro visite kosten erbij, maar ben evengoed nog goedkoper uit dan jou dan denk ik (als je die 10 euro per maand stapmolen niet meerekend) ik vraag stallig voor een paard 125 euro ongeveer en een shet 50, de rest ertussen in.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:11

bij mij wordt de stal niet duurder
sta op een gehuurd land wat ik jaarlijks moet betalen
vind 25 euro ook wel erg veel
zeker als je het uitrekend Bloos!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:24

Jeetje 25 euro is wel erg veel! Ik heb ze bij ons op stal niet gehoord over en verhoging dus neem aan dat er niet verhoogd word