maandstonden en rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

acropolis

maandstonden en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 14:30

Hallo

Ik zit met een probleempje. Verdrietig
Ik heb net mijn maandstonden en zou zo graag gaan rijden maar ik voel me eigenlijk niet opperbest en ik verlies vrij veel bloed.
Gaan jullie dan rijden? Of wachten jullie af tot het iets minder wordt?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:31

ik ga gewoon rijden,
dan ben jein bewegeing en dat helpt vaak.
tenminste bij mij.

ik ben ook behoorlijk heftig ongsteld, maar zorg dan dat ik niet hoef te fietsen naar stal en lekker op mn iegen tempo maar dr op ga ik wel en vaak lucht t ook op.

acropolis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 14:33

Ik moet wel op de fiets. Ongeveer een kwartiertje. En op stal heb ik geen toilet ofzo...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:34

Ik gewoon net als altijd.
Tampon erin en ik ben er klaar voor.
Nu heb ik het voordeel altijd licht ongsteld te zijn omdat ik aan de pil ben.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:45

Hmmm ja soms is dat wel vervelend. Als ik het echt heel erg heb, dat je zeg maar bij elke pas lichtrijden een plons voelt, dan ga ik uit wandelen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:09

Ik heb ook altijd hele zware menstruatie, zelfs nu ik een redelijk zware pil slik (3 fasen triginon) nog steeds.
Ik gebruik zowiezo altijd tampons, en met rijden gebruik ik meestal OB super ( ja dat zijn echte joekels Clown Haha!) Maar het helpt iig wel goed en je houd er makkeijk een les mee vol.
Verder ga ik ook weleens wanneer ik het echt erg heb en ook nog eens buikpijn/rugpijn erbij wandeeln met haar...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:14

Ik rij gewoon, zou het me ook niet kunnen permiteren om niet te rijden. Vaak is beweging er juist goed voor. Een paracetamol slikken en rijden zover dat je het aankan. Heb je de pil? Als je erg veel last hebt van je menstruatie dan helpt dat wel! Sterkte ermee Ach gut

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:18

Ik rijd ook gewoon, dat bewegen helpt echt hoor meid! zorg alleen dat je geen vervelend maandverband in hebt want dat kan flink schuren/irriteren. Ik rijd wel altijd met tampon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:57

Ik rijd ook altijd gewoon... Sinds ik aan de pil was (nu even niet, ben hoogzwanger) had ik minder last van hevige menstruaties. Daarvoor moest ik altijd met tampon EN maandverband rijden en dat leverde nogal eens doorrijplekken op.. Niet prettig... Maar als je gewoon met tampons om kan gaan, dan kan je gewoon rijden hoor! Lachen Doe je gewoon lekker rustig aan...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:02

gewoon rijden.. met een de grootste OB er in.. en net voor ik naar stal ga nieuwe er in.. en nergens last van.. wel alsik door zit heb ik af en toe last van me buik..

Anders longeer je hem toch?? is natuurlijk ook een optie

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:03

de eerste 2 dagen kan ik ook meestal niet rijden want ondanks ik ook aan de pil ben heb ik ook een zware menstruatie en heb er altijd ongeloofelijk veel last. vanaf dag 3 ga ik terug rijden meestal want dan zijn ze heel erg licht. als ik moet rijden wegens omstandigheden ofzo dan draag ik een tampon en dat lukte dan wel voor een kwartiertje of 3 om te rijden

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:05

Ik ga gewoon rijden, ik heb ze normaal, een tampon is het handigste, als je echt lang wegblijft naar stal zonder toilet zorg dan gewoon dat je een tampon bij hebt voor de zekerheid en er 1 hele dikke insteekt en een maandverband eronder, als het lekt merk je nix!

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:08

ik rij ook altijd gewoon. doe tampon in en voor de zekerheid maandverbandje. Nagelbijten / Gniffelen

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:11

@belli: daarom doe ik altijd allebei! ik ben altijd minstens een uurtje of 3 weg + mesten en rijden en alles..... je weet maar nooit OK dan! Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:40

Ik gebruik nooit maandverband, ik kan er gewoon niet tegen... gaat irriteren bij mij. (heb een heel gevoelig huidje Haha! )
af en toe als ik het echt heel erg heb een zacht inlegkruisje erbij voor de zekerheid, of een zwarte paardrijbroek voor het geval dat... Schijnheilig

Maar met de OB super heb ik meestal geen last van doorlekken, je hebt btw ook nog OB superplus Bloos! maar die zijn echt heel erg groot hahaha die krijg ik er denk ik nooit meer uit Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:47

als ik ga rijden met maandverband krijg ik daar last van, dus tampon erin en crossen maar!
gelukkig heb ik verder geen last van ongesteldheid..Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:50

XchantjuhX schreef:
je hebt btw ook nog OB superplus Bloos! maar die zijn echt heel erg groot hahaha die krijg ik er denk ik nooit meer uit Clown

Nah valt mee hoor! Als hij eenmaal "volgezogen" is Bloos! dan euh... "glijdt" dat er vanzelf weer uit! Haha!

Bleh... Smerig topic toch eigenlijk *LOL*

Len

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:07

Michellie schreef:
Nah valt mee hoor! Als hij eenmaal "volgezogen" is Bloos! dan euh... "glijdt" dat er vanzelf weer uit! Haha!

Bleh... Smerig topic toch eigenlijk *LOL*

Len

Bloos!

hahaha ja dat is idd ook waar Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:11

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:20

offtopic:
heb erger gezien hoor, op fok.nl Knipoog daar gingen ze aan jongens uitleggen hoe zielig vrouwen zijn, buikpijn en vies bloed met klonten enzo maar dan echt heel gedetailleerd Misselijk

maar meid, succes met je menstruatie Ach gut en een (lichte) pil werkt heel goed tegen die zware menstratie. Als je nog geen 2 uur uit kan houden met een super plus tampon dan is het toch niet goed hoor in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:28

Een vriendin van me had op een gegeven moment een erg fijne cyclus: 2 dagen niet ongesteld, 2 weken wel, enz...

Ging ze naar de dokter, wilde graag aan de pil... Dokter was er op tegen... "Ja de pil beschermt je niet tegen geslachtsziekten!" Daar was het haar dus helemaal niet om te doen, want ze had toch geen seks. Toen ze wees op haar zeer overdreven cyclus zei de dokter:

"Zo'n cyclus is helemaal niet zo bijzonder hoor!"

Jeah RIGHT!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:35

Ik rij ook altijd gewoon hoor , heb daar nooit zo'n last van ben ook aan de pil en is het dus wat minder met de bloedingen.
Alleen nu ben ik het ook maare tis niet me stopweek :S er iets iets niet helemaal in orde met met mij , maar goed gaat het niet over!

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:55

ik rij ook gewoon door. door beweging gaat het vaak beter. Lachen

Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:33

Ik rijd ook gewoon als ik ongesteld ben; grote plug erin en rijden maar! Maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik wel sneller geirriteerd ben, en als het dan niet wil lukken dan raak ik helemaal kriegel.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:43

Ik heb ook een zware menstruatie, alleen ik heb ook HEEL erg veel buikpijn. Stel: ik kom uit school, slik ik 2 aleve's, ga 2 a 3 urtjes naar bed, en dan kan het al wel weer met mij...

Gewoon een kurk erin douwen! Tong uitsteken