Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zilly schreef:Ja ok het is super lekker voor je paard, maar gaan daardoor de prestaties niet achteruit, ik bedoel om het maar even zo 'bot' te zeggen zijn er mensen die Z dresuur/springen of hoger zijn die dit ook doen? Dag en nacht op het land?
Zilly schreef:Ja ok het is super lekker voor je paard, maar gaan daardoor de prestaties niet achteruit, ik bedoel om het maar even zo 'bot' te zeggen zijn er mensen die Z dresuur/springen of hoger zijn die dit ook doen? Dag en nacht op het land?
cissie schreef:Heel weinig denk ik, ik reed m dress (z trainen) geld dat ook![]()
Maar wat heeft het nivo van rijden te maken met het wel/niet buiten houden van je paard?
Ik bedoel als je b/l rijd kun je net zo hard trainen als iemand die m/z rijd toch?
Zilly schreef:Ja dat weet ik dus niet, of het gevolgen heeft voor de prestaties, maar dat is juist mijn vraag.

Zilly schreef:Ja dat weet ik dus niet, of het gevolgen heeft voor de prestaties, maar dat is juist mijn vraag.
zweren bij volledige weidegang, als een paard dat prettig vind en je hebt de mogelijkheid vooral doen is ook zeker goed. Maar er zijn mensen die vergeten (of hebben geen ervaring met deze paarden) dat er ook paarden zijn die het prettig vinden om snachts binnen te staan, dat dit deels met gewenning te maken heeft ben ik van overtuigd.cissie schreef:Paarden zitten over het algemeen toch wat dikker in het haar, dat is met trainen best lastig, optie is half scheren dan kan een paard met deken op toch buiten blijven en met rijden is vrij snel weer droog.