Belachelijke levertijd Divoza :: Ervaringen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Belachelijke levertijd Divoza :: Ervaringen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 19:20

Hallo!

Toen Gracy afgelopen zomer ( de maand juni Scheve mond ) het land op ging, hebben Monique en ik een nieuw bit besteld bij Divoza. De Robart 11,5cm. Ze hadden alleen nog 12,5 en 13,5 dus vandaar dat hij besteld moest worden. 'Goed, ongeveer 6 tot 8weken lervertijd ZEIDEN ze... Nu 8December hebben we het bit nog niet! We hebben al meerdere malen gebeld en teleurgesteld aan de balie gestaan, maar niks helpt.. Ligt het nu aan ons of is de levertijd normaal? ( zo ongeveer al een half jaar Boos! ) Volgens mij maakt Divoza er een potje van want zo'n lange levertijd voor een bitje klinkt in mijn ogen niet logisch Boos!

Hebben jullie ervaring hiermee?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:23

Ik heb mijn spullen altijd binnen 3 dagen, en 1x iets gehad wat later geleverd werd maar dat had ik ook binnen de aangegeven tijd in huis..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:24

Ik heb er geen ervaring mee maar het is iig niet normaal. Oke, als het een weekje langer duurt, maar dit?!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:25

Vandaar dat ik wanneer ik een brief krijg dat het niet in vooraad is meteen afbestel en naar een gewone ruitersportzaak ga Knipoog

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:28

Ik heb er nu 2x wat besteld..de eerste keer netjes binnen 2 dagen in huis.. en nu zit ik al ruim een week te wachten op laarzen aan en uittrekkers Rolleyes
Als ik dat had geweten...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:34

Ik heb er geen ervaring mee om iets te bestellen, zijn ze jullie nietgewoon vergeten??

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:42

Heb geen ervaringen met bestellen bij Divoza maar vind het wel een beetje een flutwinkel. Van de shabrakken die in de gids staan hebben ze de helft niet in de winkel hangen. "Ik kan het wel bestellen voor je maar ik weet niet hoelang dat dan duurt" Nou, laat maar zitten denk ik dan...
Ik zou hem als ik jou was bij van Rijs bestellen, veel betere service daar.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:44

Geven ze geen uitleg over waarom hij er niet is?
Neem aan dat ze niet maar 1 keer in het half jaar bestellen bij die firma, dus dan zijn ze het of vergeten, of de firma waar hun bij bestellen hebben het bit niet.

Ik heb bij een andere winkel weleens maanden gewacht en toen kwam het er eindelijk uit dat desbetreffend artikel uit de handel was..als ze dat nou een paar maanden daarvoor verteld hadden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:12

Ik heb mijn laarzen binnen 2 dagen binnengehad. Maar bij een andere winkel had ik voor mijn examen een hoofdstel gehad en ik kreeg hem 6 maanden NA het examen eindelijk binnen...

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:29

ik heb er ook wel een paar keer wat gehaald maar de bestelling was netjes binnen drie dagen geleverd

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:30

Ik heb altijd alles binnen een paar dagen...

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:32

Ik denk dat het probleem niet bij divoza zelf ligt, maar bij de leveranciers. Als die iets niet op voorraad hebben, kan het echt heel lang duren!!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:46

Hmm.. Divoza mag wel es betere voorraden aanleggen, het gebeurt zo vaak dat ze iets niet hebben..

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 20:58

Sting schreef:
Ik heb er geen ervaring mee om iets te bestellen, zijn ze jullie nietgewoon vergeten??

We zijn zovaak langs geweest, we hebben gebeld en noem maar op..

Laatste keer waren we echt boos zeiden ze, ja maar sommige producten hebben gewoon een lange levertijd daar kunnen we miks aan doen dat ligt aan de fabriek.. Ookal moet een bit van nog zo ver komen en half jaar is BIZAR! ik kan er echt pissig om worden want we worden gewoon aan het lijntje gehouden..

Probleem is dat we al betaald hebben, anders was ik allang weggeweest naar andere zaak.. Heb je als klant dan nog recht op geld terug?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 20:59

_Michelle_ schreef:
Heb geen ervaringen met bestellen bij Divoza maar vind het wel een beetje een flutwinkel. Van de shabrakken die in de gids staan hebben ze de helft niet in de winkel hangen. "Ik kan het wel bestellen voor je maar ik weet niet hoelang dat dan duurt" Nou, laat maar zitten denk ik dan...
Ik zou hem als ik jou was bij van Rijs bestellen, veel betere service daar.

Zeker Divoza heeft maar weinig op voorraard, ook al met peesbeschermers en bandages... Alles moet dan maar besteld worden! Nou lekker met dit soort levertijden! Boos!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:18

op sommige artikelen zitten nou eenmaal een lange levertijd ( en ja ik weet er alles van werk nml op een groothandel) daar kan niemand wat aan doen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:49

en ze zeggen maar bij divoza dat ze alles op voorraad hebben, niet dus Ze hebben nooit hetgene op voorraad wat ik wil.
Ik bestel mijn meeste spullen nu bij andere winkels over internet, is ook nog eens goedkoper Pling Geld, geld!
nee, ik heb het wel gehad met divoza.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:59

jah heb ik ook gehad, bestelde een maand voor mijn verjaardag stalschoenen en nog wat spulletjes, alles was binnen 3 dagen binnen behalve de stalschoenen. Ikke netjes wachten, na twee weken bellen, zeiden ze "ja die komen binnen een paar dagen" ikke nog meer wachten, nog 100 keer gebeld en een maand na mn verjaardag waren ze er nog niet! Ik heb toen de bestelling afgezegd (had ik al veel eerder moeten doen!) en ergens andere besteld. Denk niet dat ik ooit nog iets bij dovoza bestel, vond de verzendkosten bovendien erg veel vergeleken met andere online ruiterwinkels. En als ze dan zeggen dat het wel eens lang kan gaan duren, maar nee, elke keer zeggen ze dat ze er binnen een paar dagen zijn!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:11

Een vriendin heeft op die manier ooit een onderdeken besteld. Ze heeft de betreffende deken pas een jaar later kunnen gebruiken (werd na 3/4 jaar geleverd) maar dat was toen wel verder afgesproken.
Persoonlijk zou ik kijken of ik dat bitje ergens anders zou kunnen krijgen. Als er geen duidelijke afspraken worden gemaakt, dan hoeven ze ook niet op mijn geld te rekenen.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:17

Sily schreef:
Geven ze geen uitleg over waarom hij er niet is?
Neem aan dat ze niet maar 1 keer in het half jaar bestellen bij die firma, dus dan zijn ze het of vergeten, of de firma waar hun bij bestellen hebben het bit niet.

Ik heb bij een andere winkel weleens maanden gewacht en toen kwam het er eindelijk uit dat desbetreffend artikel uit de handel was..als ze dat nou een paar maanden daarvoor verteld hadden Boos!

Laatste keer ik had nagevraagd was aan de balie een paar maanden geleden...
Toen zeiden ze dat het lag aan het fabriek, en ze zouden gelijk erachter aan gaan bellen!

Doordat Gracy is aan het herstellen en ik heb helaas andere dingen aan mijn hoofd, ben ik niet aan toe om voor de zoveelste keer achter de bit aan te gaan. Het is al betaald, was een kwestie van een goede bit maat krijgen...

pppffffff... inmiddels ben ik aangeraden door Vippie om de directie hierover te benaderen, want dit duurt veeeeels te lang

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:06

Ik heb eingelijk altijd alles netjes binnen 5 werkdagen gehad, behalve 1 keer met een appelbitje. Dat duurde ook zo absurd lang dat ik na een paar maanden de bestelling heb afgezegd en hem maar ergens anders ben gaan halen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:51

Ik zou m'n geld terug gaan halen, zonder twijfel!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 00:08

Gracy schreef:
Laatste keer ik had nagevraagd was aan de balie een paar maanden geleden...
Toen zeiden ze dat het lag aan het fabriek, en ze zouden gelijk erachter aan gaan bellen!

Doordat Gracy is aan het herstellen en ik heb helaas andere dingen aan mijn hoofd, ben ik niet aan toe om voor de zoveelste keer achter de bit aan te gaan. Het is al betaald, was een kwestie van een goede bit maat krijgen...

pppffffff... inmiddels ben ik aangeraden door Vippie om de directie hierover te benaderen, want dit duurt veeeeels te lang

Zou idd de tip van Vippie proberen, misschien dat er dan ene beetje schot in komt.

Ik heb het zelf in de winkel gehad met een hoofdstel voor een klant, wat al maandenlang duurde...en mevrouw had hem nogal nodig, dus ik bleef bellen, en kreeg iedere keer te horen dat het onderweg was en binnenkort zou komen, helemaal leip wordt je er van, en ik was blij dat mevrouw genoeg geduld en vertrouwen had om toch nog te wachten.

Uiteindelijk heeft ze hem toch nog gehad *na drie maanden ofzo* maar de reden waarom iets wat binnen een paar weken geregelt zou zijn zoveel maanden duurde heb ik nooit gehad.

Ik zou ook nog even vragen wat er dan precies fout gaat bij de fabriek, gewoon om er achter te komen of je niet lekker makkelijk afgescheept wordt.
Wat ook nog weleens helpt is gewoon zelf naar de fabriek bellen, zetten sommige er nog weleens meer haast achter dan als de winkelier belt.
Maar ja...ze zu dat nummer wel niet willen geven.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 00:58

Jeetje!

Nooit problemen gehad met Divoza eigenlijk. Alles altijd mooi op tijd, verzendkosten wel duur. Maarja, omdat ik ook alles op tijd krijg, heb ik dat er aan de andere kant ook wel weer voor over..
Maar dit zou ik inderdaad aan de directie voorleggen of in ieder geval je geld terug vragen, dit is voor hun niet leuk, maar voor jou ook niet...

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 02:22

Ik rijd nog niet zolang en ik had natuurlijk een heleboel spullen nodig: rijbroek kreeg ik, maar ik moest natuurlijk een cap, jodphurs en chaps hebben.
De chaps waren op voorraad, dus meteen meegenomen (ik woon om de hoek). De cap en jodphurs niet dus die moesten besteld worden. Afijn, na een paar weken nog niks gehoord, dus ik gebeld. Hadden ze de cap dus gewoon niet besteld en de jodphurs waren er nog niet.
Cap ergens anders gekocht dus en nog maar wachten... Weer een paar weken later nog maar eens gebeld: "Ja mevrouw de jodphurs zijn aangekomen". Toen ik zei dat ik ze dan onmiddellijk kwam halen: "Neen maar mevrouw, ze zijn aangekomen op de HOOFDVESTIGING. Nu moeten ze nog uitgepakt worden, administratief verwerkt en dan hebben wij ze over 14 dagen in de winkel".
Wat een zaak zeg !!! Inmiddels natuurlijk allang ergens anders jodphurs gekocht. Drie weken later word ik gebeld: "Mevrouw, uw jodphurs en uw cap zijn aangekomen". Pfffffffffff... Uitgelegd dat ik alles al ergens anders had gekocht en dat ik dat ook had doorgegeven. Twee weken later nogmaals een telefoontje: "Mevrouw, uw jodphurs en uw cap zijn aangekomen"..... Lachwekkend gewoon.
Tot zover mijn ervaringen met Divoza.
Volgens mij moet je daar alleen dingen kopen die in de aanbieding zijn en op voorraad. Tenminste dat geldt voor mij dan, omdat ik het persoonlijk op kan gaan halen.

Groetjes,
ElanII