Waarom springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiepprinZ

Waarom springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 18:28

Mijn vraag voor vandaag Tong uitsteken

Waarom springen jullie? Behalve dan dat je start in het springen.

Ik rijd met mijn paard m2 dressuur, en rijd ook wekelijks in het bos. Ik ambieer het NIET om wedstrijden te gaan springen (is echt helemaal niets voor mij Bloos ), maar zijn er nog meer mensen die het doen 'just for fun'? en lessen jullie of doen jullie het op eigen gelegengheid?

Ik hoor het graag van je!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:30

Ik ben dressuurruiter en werk op een Paardenhouderij met vooral springpaarden Haha! Op het moment voel ik er niets meer voor om te springen op wedstrijd, al heb ik dat bij de pony's wel veel gedaan. Maar voor de lol vind ik het nog steeds leuk en ik vind het ook heel interessant om er veel over te leren. Maar regelmatig springen doe ik niet. Mijn taak is om de paarden daar dressuurmatig te rijden. Dat gaat me beter af

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:31

ik doe het omdat het goed is voor mijn paard zijn ontwikkeling, af en toe een sprongetje, en omdat ik hetgewoon heel erg leuk vindt om te doen. met een normale hoorgt dan Haha! Knipoog
ook mijn paard vindt t fantastisch.
als ik wedstrijden zou kunnen springen zou k t doen maar helaas. het is een hengst en ik ben nog niet eerder met een merrie of ruin gestart
maar ik doe het vooral omdat ik t gewoon leuk vind, en mijn paard ook!!! Haha!

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:38

ik doe het voor de fun en voor de afwisseling , en daar komt nog bij dat ik het idee heb dat mijn paard het ontzettend leuk vind en dat is voor mij eigenlijk de grootste reden om af en toe even een hindernisje op te zetten

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 18:39

Gewoon op eigen gelegenheid dus, geen les?

Ik weet wel wat van springen af enzo, maar wil het graag goed doen, en mn paardebeest niet verpestten... denk wel aan les... nog goede adressen in omgeving Emmen-Schoonoord?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:42

Ik spring ook voor de fun, zonder les. Ik vind het gewoon leuk en mijn paardje vind het duidelijk te zien ook. Wedstrijden lijken me dus echt niets met al die wendingen enzo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:43

Ik spring vooral omdat mijn paard het leuk vindt en voor de afwisseling. Met mijn zusje heeft hij M met wp. gesprongen bij de pony's en hij loopt nu L bij de paarden in het SGW. Dat vindt hij schitterend. Nu mijn zusje voor dik een half jaar in het buitenland zit, vind ik het zonde om hem al die tijd niet te laten springen. Ook vind ik het zelf wel leuk om af en toe een (laag) sprongetje te maken, hooguit 90 cm. Afgelopen najaar heb ik wat eenvoudige crossjes gereden (waaronder de Tripalon) en dat vond ik eigenlijk best leuk. Maar vooral omdat mijn paard ervan geniet - en hij geeft mij vertrouwen.

Mijn 'ambities' met hem liggen ergens anders, namelijk bij de endurance. En hoger dan 90 cm vind ik al niet leuk meer, daar heb ik dan weer net te weinig vertrouwen voor (aan het paard ligt het niet, meer aan mijzelf Knipoog ). Maar op deze manier heb ik een tussenweg gevonden die voor het paard en voor mijzelf acceptabel en leuk is. Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:45

Ik ben gaan springen in de hoop dat m'n paard wat minder kijkerig en zeikerig wordt in de dressuurring. Daarnaast is het ook goed voor de afwisseling en hij wordt er lekker los van in z'n lijf. Ik vind het een waardevolle aanvulling op de dressuurtraining
Inmiddels begint hij zo goed te springen, dat ik daar misschien ook nog wel eens in ga starten.
Ik spring alleen als ik les heb, 1 keer in de week. Paard & ik zijn allebei onervaren in het springen, dus ik wil het goed aanpakken. Ik leg ook nog wel eens een balkje neer in het dressuurwerk, dat doe ik wel zelf.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 18:48

Hoevaak springen jullie ongeveer?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:50

Hooguit eens in de week. Ik rijd momenteel in de verenigingsles waar mijn zusje normaal in rijdt en daar wordt altijd de laatste 10-15 minuten gesprongen. Als ik niet naar les ga, maak ik die week meestal thuis wel een sprongetje. Ofwel onder het toeziend oog van een stalgenoot ofwel op eigen houtje (in het laatste geval houd ik het lekker simpel Haha!).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:51

Ik probeer 1 keer in de week, maar het wordt ook wel eens 2 a 3 keer per maand.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:11

Krummel is gek op springen en ik vind het ook heel leuk. Soms heb ik priveles springen maar dat is heel soms verder spring ik vaak buiten over boomstronken enzo, maar ook gewoon binnen met balken en staanders. En het ligt eraan hoe vaak ik spring buiten is het net wat ik tegenkom, en binnen in de bak net of de bak vrij is of niet.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:27

ik rij gewoon dressuur en soms voor de lol spring ik maar dat is dan niet om echt te trainen maar zijn baasje springt er wedstrijden mee omdat zij niet zo goed dressuur kan met haar pony

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:51

afwisseling paard.
ik vind het leuk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:53

ik vind springe leuk, dus daarom sprong ik met mn paard!
toen we z1 dressuur waren wilde ik graag ook op wedstrijden gaan springen, maar helaas werd mn paard toen kreupel, anders had ik nu dus ook wedstrijden gesprongen.

ik hou wel van afwisseling, vandaar dus dat ik geregeld sprong met mn paard

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:57

ik spring omdat men paardje en ikzelf het het liefste doen Tong uitsteken Haha!
spring wel maar 1 keer per week en dan in het wedstrijdseizoen in het weekend wedstrijd dan is het een dag de cross en een dag de jumping

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:59

Wij leren de kinderen springen omdat de manege in het bos ligt. Zodat als we een buitenrit maken dat we niet met bange kinderen zitten en gevaarlijke situaties krijgen zodra we een greppel ofzo tegenkomen. Ook is het echt gaaf om eens af en toe over een verdwaalde boomstam te springen. Het is ook voor de paarden dat ze niet de hele dag dressuur moeten lopen ze vinden het ook echt leuk om te springen.
(Zie *Van de grond af leek het wel 1.90 daar door MOEST ik wel zo hoog springen!*)

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:22

Ik spring omdat ik het erg leuk vind en mijn paardje ook. Na al dat dressuren wil je ook wel eens wat anders. Ook vind ik het een beetje horen bij het 'hele paardrijden gebeuren'.
Maar ik rijd dan ook dressuur, reacreatief en springen. Dus vanalles wat, en dat vind ik wel zo leuk!
Bovendien train je dan ook weer spieren die bij dresuur enzo niet zo erg aan bod komen..

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:55

ik spring met mijn paarden omdat ik dresuurrijden nou niet echt wat aan vind, ben het nooit eens met de jury enzo. dat betekent natuurlijk niet dat ik helemaal niet dresuur rij ofzow. Maar de paarden die ik rijd, zijn allemaal springgefokt. dus ik spring omdat ik dat leuker vind dan dressuur en mn paarden het onwijs geweldig vinden!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:59

ik spring puur omdat ik het leuk vind, vooral in het bos vind ik erg leuk, jammer alleen dat Margartia niet de trailer in durft en ik daarom nog niet in het bos geweest ben met haar.
maar ik spring puur voor de lol, zo af en toe 1 keer en de 2 a 3 maanden..

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 01:06

Ik heb nu met Angel 2x gesprongen (voor het eerst dat ze gesprongen had, en wel 20 centimeter gelijk, hahaha).
Maar ik heb wel het idee dat ze het heel erg leuk vindt, oortjes naar voren. Voor mij hoeft het niet zo perse. Hoe hoger het wordt, des te onzekerder word ik, maar zover zijn we nog niet... dat scheelt Haha!

Tralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 01:20

Voornamelijk omdat mijn paarden het leuk vinden voor de afwisseling.
En omdat het ook wel goed is om mee te nemen voor de ontwikkeling.
Ik zelf zit er niet echt om te springen (:D) meestal, i.v.m. een hele slechte knie.
Als ik iets te lang doorga met springen kan ik een week niet lopen Verdrietig

Als ik spring is dat meestal wel in een les, maar dat gebeurt eigenlijk veel te weinig. Gelukkig is er iemand anders die mijn paard iig af en toe even lekker laat jumpen

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 04:55

Ik deed het eerder heel veel voor de fun. Ook wel boomstammetjes in het bos springen. Die pony die ik toen reed vond het geweldig en ik ook dus waarom ook niet Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:27

ik spring omdat ik het leuk, vanwege de afwisseling voor de paarden, omdat ze er losser in het lijf van worden en last but not least omdat het wel handig is met spring- en crosswedstrijden Knipoog

Ik heb een keer in de week les, verder spring ik zelden thuis. Wel spring ik ook nog met het paard van iemand anders, opnieuw voor de afwisseling.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:47

Ik spring omdat mijn paard en ik het leuk vinden. We starten wedstrijden en zijn sinds kort L-startgerechtigd (bakkie vol zo'n 28 wp in de B).

Ik les een keer per week in een speciale springles, daarnaast wordt er in het weekend ook wel eens een parcoursje neer gezet.