Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MustangS schreef:Nou, eigenlijk zit er (nog) niet echt een bedoeling achter.
Mijn vriendin is helemaal gek van die hengst en hij blijkt tekoop te staan.
Op stal is hij heel braaf, eigenlijk merk je nooit dat hij eeen hengst is. Het is alleen omdat we het weten. Hij reageert niet op merrie's of ruinen ofzo. Hij is gewoon heel lief.
Ze heeft al een keer op hem gereden toen er niemand in de bak was, dus als hij alleen rijd is het ook prima.
Maar nu denk ik dus, als ze moest wachten tot er niemand in be buurt is.. dan zal hij misschien niet het zelfde zijn als in zijn stal??
Of kan het zo zijn dat hij 10 keer gewoon langs een merrie loopt en dat hij er de 11 keer op wil?
Mijn vriendin is namenlijk helemaal gek van hem maar omdat hij een hengst is zou ze ook wel eens problemen kunnen krijgen met de stalling hier in de buurt. Ze moet er op de fiets heen kunnen, maar geen enkele stal hier in de buurt, wil een hengst..
loesjuhh schreef:hij kan dan natuurlijk geen veulens meer krijgenmaar ik vraag me af of hij dan wel veel aan zijn karakter zal veranderen. hij zal zeker wel een paar hengstenmanieren houden en vooral als hij al een paar keer gedekt heeft...

MustangS schreef:Dus.. eigenlijk, als we er toch niet mee gaan dekken (wat ook niet de bedoeling is) zouden we hem gewoon kunnen laten castreren?
Op stal is het net alsof hij echt geen hengst is. Zo lief enzo. Tegen merrie's en ruinen doet hij niets, zolang hij maar op stal staat.
Hoe hij daarbuiten is weet ik eigenlijk niet, omdat toen mn vriendin wou rijden, ze pas de bak in mocht toen iedereen eruit was.
Dus aan de andere kant, denk ik.. Dat hij toch niet 100 % te vertrouwen is bij andere. Maarja, daar is het een hengst voor
Maar, kan je als je een hengst hebt laten ruinen, er gewoon mee bij andere in de bak en op buitenrit? (-->8 jaar, heeft al is gedekt<--)