Paard verzekeren > EFO of Interpolis?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Paard verzekeren > EFO of Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:25

Mijn toekomstige paard gaat ook serieus in de verzekering, en waarschijnlijk in een pakket dat ook ongeschiktheid voor de sport wegens ziekte én kreupelheid vergoed.

Die komen in de betreffende prijsklasse allemaal rond de 7.5%

Ik vond vooral EFO en Interpolis erg aanspreken, Amev valt af, Fairmount idem.

Heeft iemand ervaring met de bovenstaande verzekeringen?
Suggesties voor een vergelijkbare verzekering bij een andere maatschappij?

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:48

Ik heb mijn paarden bij beide verzekerd en ben over beide zeer te spreken.
Alleen is interpolis vind ik iets voordeliger.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:55

Er zijn op het moment erg veel topics gaande over verzekeringen.
Als je daar even op zoekt kom je denk ik wel genoeg tegen!

Succes! (btw, wij hebben de paarden naar volle tevredenheid bij Interpolis)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:55

Ik heb 1 van mijn pony's verzekerd via Interpolis...goede verzekering tot nu toe...Service is goed

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:19

Interpolis... glashelder...

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:31

Ik heb mijn pony bij EFO verzekerd maar heb hem per 1 januari opgezegt. Ben nog aan het kijken naar welke andere verzekering ik wil gaan.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:39

De mijne is bij EFO verzekerd. Nadeeltje vond ik dat het nogal lang duurde voordat die inspecteur 't paard eens kwam bekijken. In haar voorlopige dekking is ze dus door het schrikdraad gegaan, ze moest gehecht worden en wat er zo bijhoort. Toen ze dat al een week of twee had is de inspecteur dan eindelijk komen kijken. Hij kwam op het gelukzalige idee om het paard (dat dus al twee weken zo goed als niet) uit haar stal geweest was, buiten een stukje te laten stappen en draven. Scheve mond Ik had al een paar keer gezegd dat het niet handig was, maar hij wilde het toch even zien. Hij heeft meer bokken aan een touw gezien dan draven, maar hij deed niet moeilijk, ze kon zo definitief in de verzekering opgenomen worden.
Tot zover het nadeel, ik vond dat deze persoon een beetje rare ideeën had................. Maar dat zal per persoon verschillen! Ligt er net aan wie komt.

Het voordeel, over de kosten van de verwonding hebben ze absoluut niet moeilijk gedaan! Hij heeft even gekeken en ik kon de rekening insturen, wat dat betreft vond ik het weer heel netjes allemaal. Niet zeuren maar gewoon uitkeren.

De andere verzekeringen ken ik niet, over deze had ik goede berichten gehoord.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:54

Bij de EFO moet je wel goed opletten in welke polis je je paard verzekerd. Ik kende iemand die z'n paard in de B-polis had verzekerd. Paard kreeg spat, moest worden afgemaakt. Eigenaar kreeg alleen het geld wat de slager ervoor gaf. Er werd dus niet uitgekeerd.
Vraag anders van beide verzekeringen een folder aan zodat je kunt vergelijken.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:59

Porscherider, dat geldt voor elke verzekering. Er zijn verschillende soorten die bij verschillende oorzaken van dood pas uitkeren. Je moet dus altijd goed de voorwaarden lezen.

Interpolis vind ik dus niet zo glashelder. Heb toevallig vanmiddag op hun site gekeken en mij is volledig onduidelijk wat er nou wordt vergoed bij hun medische verzekering. Ze verwijzen daarvoor naar de basis polissen en daar worden alleen medische handelingen tgv verwondingen vergoed, dus alleen wat van buitenaf wordt veroorzaakt. Zo glashelder is het dus niet voor mij.

Ben zelf verzekerd bij EFO zonder enig probleem.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 06:55

Interpolis, idd glashelder (als je ook de kleine lettertjes leest, maar dat geld voor elke overeenkomst die je sluit)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 07:49

Bergje schreef:
De mijne is bij EFO verzekerd. Nadeeltje vond ik dat het nogal lang duurde voordat die inspecteur 't paard eens kwam bekijken. In haar voorlopige dekking is ze dus door het schrikdraad gegaan, ze moest gehecht worden en wat er zo bijhoort. Toen ze dat al een week of twee had is de inspecteur dan eindelijk komen kijken. Hij kwam op het gelukzalige idee om het paard (dat dus al twee weken zo goed als niet) uit haar stal geweest was, buiten een stukje te laten stappen en draven. Scheve mond Ik had al een paar keer gezegd dat het niet handig was, maar hij wilde het toch even zien.

Dat vind ik zo raar nog niet, natuurlijk moet zo'n inspecteur de beweging en het paard in zijn geheel zien, ik vind het vervelender dat zo'n jong beest 2 weken haar stal niet uit komt. Zo'n advies is ook per DA verschillend. Maar van rondjes in de stal draaien is nog nooit een paard opgeknapt.
De onze is dus bij de EFO verzekert, had ook de Amev kunnen zijn of Fairmount. De koppelverkoop van interpolis/rabobank staat me niet aan dus die viel om commerciële redenen af. Kan best een goede verzekering zijn maar de Rabo/interpolis loert er direct op om al je verzekeringen en bankzaken te gaan regelen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:43

wij hebben onze paarden al ruim 25 jaar bij de EFO verzekerd en helaas al een enkele maal moeten laten uitkeren, dat was zo geregeld, het geld stond binnen 2 weken op onze rekening OK dan! ( www.efo.nl )
het blijven natuurlijk allemaal verzekeringen, die liever niet dan wel uitkeren!
goed de kleine lettertjes lezen, je goed laten voorlichten en dan zelf op je gevoel afgaan!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:50

Ik zweer bij EFO. Ik heb de afgelopen 2,5 jaar voor ruim 5000 euro gedeclareerd (ik had hem 2 maanden en toen werd hij al voor 3000 euro geopereerd aan koliek) en heb altijd alles (80%) binnen 2 weken vergoed gekregen. Daarbij vind ik het altijd super vriendelijke mensen aan de telefoon en ik heb zelfs een keer op zaterdagavond de directeur aan de telefoon gehad om me te troosten toen ik met spoed naar de kliniek op weg was met een doodziek paard achterin...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:01

Ik heb mijn paard ook bij EFO verzekerd. Bij mij duurde het ook érg lang voordat er een inspecteur kwam kijken en Ivank was tegen de tijd dat hij kwam kijken 12 en dan nemen ze geen paarden meer op in de gehele ziektekosten polis oid. Maar omdat het zo lang duurde voordat hij was komen kijken, heeft hij haar toch daarin laten opnemen OK dan!
Vond ik dus ook heel erg fijn!

En ik heb gelukkig nog niets uit moeten laten keren Lachen !

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:09

Heb net een goede ervaring met de EFO achter de rug, vorige week schadepapier opgestuurd en gisteren het geld al binnen, was bij mijn vorige verzekering wel anders

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:41

Ik had mijn vorig paard ook bij EFO verzekerd. Altijd even vriendelijk, en ik kreeg altijd mijn rekeningen (80%) binnen een maand vergoed.

Mijn vorig paard heb ik met grote spoed naar de kliniek moeten brengen om te opereren. Ik kon niemand bij EFO bereiken, en ook niet de inspecteur (vrijdag avond). Hele weekend gebeld, maar kreeg maandag pas iemand aan de telefoon. Was geen enkel probleem dat ik het later melden, de eerste vraag was hoe het met mij en met mijn paard ging. De verzekering keurig op de hoogte gehouden van herstel, en weer keurig 80% van de rekening vergoed gekregen.

Goede service en klantvriendelijk OK dan! .

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:45

Citaat:
Dat vind ik zo raar nog niet, natuurlijk moet zo'n inspecteur de beweging en het paard in zijn geheel zien, ik vind het vervelender dat zo'n jong beest 2 weken haar stal niet uit komt. Zo'n advies is ook per DA verschillend. Maar van rondjes in de stal draaien is nog nooit een paard opgeknapt.
De onze is dus bij de EFO verzekert, had ook de Amev kunnen zijn of Fairmount. De koppelverkoop van interpolis/rabobank staat me niet aan dus die viel om commerciële redenen af. Kan best een goede verzekering zijn maar de Rabo/interpolis loert er direct op om al je verzekeringen en bankzaken te gaan regelen.

Even voor Amondi: paardje was geblesseerd, stond daarom op stal en mocht er niet/zo weinig mogelijk uit (wond zat op een zeer ongelukkige plek)!! Dus dat hij het moet zien snap ik, maar een later tijdstip was handiger en veiliger geweest!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:30

Ik ben bij Interpolis verzekerd en ik ben echt zeer tevreden. OK dan!
Rick was gevallen en binnen een week nadat ik het schadeformulier had verstuurd stond het geld al op mijn rekening (350 euro) Ik kon zo gelijk de dierenarts betalen en hoefde gelukkig niets voor te schieten.

Bij AMEV duurde het vaak 3 maanden voordat het geld eindelijk op de rekening stond.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:54

Ik ben bij EFO verzekerd en ben heel erg tevreden. De man kwam trouwens al de volgende dag kijken Lachen)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:51

Mijn paardje is bij de EFO verzekerd. Tot nu toe een goede verzekering. Wel vind ik het vreemd dat nu na twee jaar nog niemand mijn paardje heeft gekeurd of gezien. Ik heb alleen telefonisch contact gehad ten tijde van inschrijving. De gegevens zijn doorgegeven, vervolgens nog een telefoontje gehad van de directeur dat alles goed was Verward OK ik heb een betrouwbare stem Tong uitsteken, dat zal het zijn!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:46

Mander is bij Interpolis verzekerd. Of ze glashelder zijn weet ik (nog) niet. Ik heb er nog geen beroep op hoeven doen. Mander is niet tegen ziektekosten verzekerd, maar wel bij accute dood, diefstal, molest (klinkt raar, maar gebeurt te vaak tegenwoordig), blijvende ongeschiktheid en bij accute koliekoperaties.

Na het aanmelden kwam er in no time iemand kijken van Interpolis.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:58

Ik heb mijn paarden verzekerd bij Interpolis. Nooit problemen mee gehad. Is een kwestie van de factuur opsturen en je hebt het geld zó terug (alleen wacht ik nu al 2 maanden op de terugstorting van de laatste factuur, toch maar ff bellen)... Knipoog

harmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:49

Mijn paard is verzekerd bij de EFO en ik ben erg tevreden. Ze keren dan wel niet alles uit wat ik graag zou willen (ben een beetje eigenwijs en doe vaak iets anders dan de meesten zullen doen als er iets met mijn paard is) Maar andere verzekeringen vergoeden dat ook niet. Er kwam binnen enkele dagen iemand kijken bij mijn paard, werd zonder problemen opgenomen in de verzekering en de uitkering is altijd vlot. Ik heb toch bnnen een paar maanden best wat problemen gehad met mijn paard, maar nooit met de EFO

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:27

ik heb net eindeloos gezeik achter de rug met EFO Boos!

had via de verkoper van mijn paard een "tijdelijke"verzekering afgenomen vanwege de proeftijd (2 maanden) ,na proeftijd en goedkeuring van het paard door een veearts heb ik netjes gebeld om te melden dat ik niet doorging met de verzekering en over zou gaan naar de verzekeringsmaatschappij waar ik al jaren tevreden was verzekerd met mijn oude pony.

afijn..........

krijg ik me daar toch 2 vette rekeningen van ze binnen!!
1 voor een half jaar en 1 voor een jaar!

dus ik netjes op bellen en ik wou het verhaal gaan uitleggen
zeg die k*t aan de telefoon dat het haar probleem niet is en bekt me zo af! Boos!
ik moest het maar via de verkoper gaan regelen... Scheve mond

verkoper geprobeerd te bellen maar onbereikbaar,dat dus ook uitgelegd aan de verzekering....maar niks hoor
kreeg mooi incassobureau achter me kont aan

ik dus 2 hele boze brieven geschreven(met dreiging voor rechtszaak)

en nu mag ik dus 2 maanden premie betalen Haha!

je begrijpt:
deze verzekeringsmaatschappij heeft bij mij geen goede voet in aarde gezet

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:25

Beetje late reactie misschien, maar ik twijfel ook tussen EFO en Interpolis, het wordt nog niet echt duidelijk na dit topic. Ik kom er maar niet uit.