Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:tog nooit van weten wat ze daar met je paard doen of wel...?

Zep schreef:Ik denk dat er vanuit Spanje ook wel transporten over de weg gaan, al is dat echt een lange reis. Waarschijnlijk wel goedkoper. Zuid-Spanje staan ze denk ik 3 dagen voor op de wagen. Een goede transporteur heeft onderweg rustplaatsen waar ze een nacht op stal gaan. Zo is Sven een keer vanuit Gothenburg via Denemarken naar NL gereisd. Toen heeft ie ook een nacht in Hamburg op stal gestaan.
Vliegkosten worden idd per box bepaalt, het is dus goedkoper als er 3 paarden in een box staan dan wanneer er maar 1 instaat.
Voor info over vliegen ben je al bij de juiste persoon.
Verder zou ik het als een pre zien als je paard meekan met iemand die ervaring heeft in het regelen van dit soort transporten, ipv te zitten zeuren over dat je

je kan het het beste met KLM doen idd, ik heb een paard al eens laten overvliegen, maar dan moet je denken aan de quarantaine he!!! Als het kan zou ik het via de weg laten doen!!! En desnoods vraag je aan de verkoper of die het transport regelt, of het een hengst is of niet dat maakt weinig uit of hij moet een probleempaard zijn dan kunnen ze er moeilijk over doen, hij moet ook ingeënt zijn tegen alle mogelijke middelen dat Nederland vraagt, denk daaraan, want anders mag hij het land ni in!!!
Concorde schreef:Vanaf de stal waar ik af en toe werk gaan wel eens paarden richting Spanje, en die reizen met Gelissen (over de weg) ze hebben daar goede ervaringen mee, en als ze heen rijden, gaan ze vast ook weer terug!