Wintec

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 20:47

Ik heb een Rossner Amerika zadel die niet goed ligt op mijn paard. De boom is te laag. Hij drukt bij de schoft. Nu kan ik een wintec over kopen van mijn vriendin. Ze vraagt er echt heel weinig voor en hij is 3 maanden gebruikt. Hij is helemaal compleet en er zitten ook 3 bomen bij.

Zou een wintec altijd passen? Als je de boom kunt verwisselen?

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:57

ja dat is mij wel verteld dat hij altijd past.. ik heb ook een wintec en die paste ook.. nadat ik er een andere boom in had gedaan

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 21:01

Ja mij ook. Maar ik vraag me af of hij da ook nog past bij de kussens enzo. Mag ik vragen wat voor wintec je hebt en wat voor boom erin hebt zitten en op wat voor paard hij ligt?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:03

ik had een wintec op mijn haflinger liggen,
maar hij schoof te veel dus naar links en rechts,
als ik er een bredere boom in zou doen zou hij alleen maar meer gaan schuiven,
dus mijn ervarring is neit goed,
maar hij zat wel heel lekker,

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:11

je hebt bij een wintec wel meer kans op passen omdat je de bomen kunt verwisselen, maar dat is geen garantie dat het op elk paard gaat passen.
gewoon even goed laten passen op je paard door een zadelkamer of iig iemand die er goed veel verstand van heeft

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:22

Je zegt dat er 3 bomen bij zitten, dan kan je ze toch allemaal even proberen. Dat is het makkelijkst.
Ik heb een wintec close contact met een zwarte boom op mijn arabier van 1.60 hoog.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 21:32

Ik lees net over een luchtsysteem in de kussens. Dan zou hij toch met lucht en een boom op maat gemaakt kunnen worden? Ik begin namelijk te twijfelen dat een wintec wel op elk paard past ook al heeft hij een verwisselbare boom.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:51

soms past het niet, maar meestal wel. en past ie niet dan kun je hem snel weer slijten hoor. om welk model gaat het voor welk paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:59

Door het Wintec-systeem met verwisselbare bomen (Wintec 2000 vzh en 500 dacht ik) en omdat bepaalde types idd met luchtkussens zijn gevuld, zijn ze makkelijker aan te passen. Maar het is nog steeds geen garantie om een 100 % goed passend zadel te krijgen. Sommige paarden zijn gewoon niet zo makkelijk helaas...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:06

ik heb aan die Cair wintecs nog niet het ventieltje of wat dan ook kunnen ontdekken om er lucht in of uit te doen. Verward waar zitten die verstopt dan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:08

als jouw paard zo'n moeilijke rug heeft is het IMO verstandiger om een goede zadelmaker erbij te halen om jou een zadel te verkopen dat echt goed past Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:09

Ik kan een wintec 500 over kopen. Met 3 verwisselbare bomen.

Het is voor een paard. Die nu nog aan de magere kant is. En zijn ruggengraat steekt nog een beetje uit. En hij heeft een vrij hoge schoft. hij is gelukkig al een stuk dikker. Maar er moet nog meer vlees aan.

Afbeelding

Het is niet te zien op de foto. Maar ik heb geen andere foto.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:45

Een wintec past niet altijd. Ik heb een wintec pro dressuur op Annelie liggen (wijdste boom) en die ligt bij haar heel goed. Ik denk dat je gewoon even moet passen om te zien of het wat is voor je paard.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:52

Ik ben helaas zo arm als het maar kan. Dus vond het wel een uitkomst dat ik dat zadel van mijn vriendin kon over kopen. Voor heel goedkoop en met drie bomen. Moet hij inderdaad wel passen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:07

Je kan die bomen zelf verwisselen, dus je kan in ieder geval even kijken hoe hij met de verschillende bomen erin ligt. Het voordeel van een wintec is wel dat als je paardje in de bespiering veranderd je je zadel vaak makkelijk hieraan aan kan passen door een boom te verwisselen

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:16

ik heb ook een wintec en heb er inmiddels de breedste boom in. De witte. het is echt super zadel. Ik heb de wintec 500 veelzijdig. Ik heb hem al 5 jaar en nog steeds super. als ie ooit op is dan koop ik weer een wintec.

Ik heb trouwens al 3 keer van boom gewisseld, van een ongespierd fjordje tot een gespierde fjord. dat is het fijne aan die wintec. maar inderdaad gewoon passen
Laatst bijgewerkt door mjet op 06-12-04 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:17

ga er voor. dus. Ik ging ook voor het goedkope, want heb ook geen rooie... maar ben er echt super blij mee. en ook als ik ooit veel geld heb dan komt er nog steeds en wintec

jecanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:35

Wintec past lang niet altijd en slijten vrij snel.
Ik geef de voorkeur aan een lederen zadels.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:16

dat snelle slijten valt erg mee hoor! ik ken wintecs van 10 jar oud die er nog goed uit zien en super te gebruiken zijn!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:04

Het lijken mij heerlijke zadels.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:47

Saskia9 schreef:
ik had een wintec op mijn haflinger liggen,
maar hij schoof te veel dus naar links en rechts,
als ik er een bredere boom in zou doen zou hij alleen maar meer gaan schuiven,
dus mijn ervarring is neit goed,
maar hij zat wel heel lekker,

ik heb dit probleem ook toen had ik de boo verstelt en schuift nog steeds alle kanten op
en hij daalde niet doen in
nu ga ik over op en haflinger zadel

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:56

Het lijkt mij ook een heerlijk zadel, de wintec, als ik dadelijk een nieuw zadel krijg wil ik ook het liefst een Wintec denk ik.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:58

Ik heb laatst ook een wintec gekocht bij een zadelmaker en die heeft zelf een boom gemaakt die nog heel wat breder is als de breedste van wintec zelf. Ook heeft hij de achterkant nog wat opgehoogd. Er kan op zich heel veel met een wintec, maar helaas niet alles Knipoog

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:07

Pellie schreef:
ik heb aan die Cair wintecs nog niet het ventieltje of wat dan ook kunnen ontdekken om er lucht in of uit te doen. Verward waar zitten die verstopt dan?

Cair is geen luchtsysteem maar een systeem met gelkussens, dus zonder ventieltje. Vullen kan, maar dan op de klassieke manier.

Ik heb ook een Wintec gehad, en was eigenlijk op zoek naar een dressuurversie ervan toen ik de mijne weggedaan heb, maar toen kruiste er een lederen koopje mijn weg. Ik ben altijd erg tevreden geweest van mijn wintecje en had ook een paardje met een moeilijke rug, maar met de juiste boom erin was dat opgelost (het was dan wel een nieuw zadel dat zich nog naar het paardje kon zetten).

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:08

Citaat:
Er kan op zich heel veel met een wintec, maar helaas niet alles

Inderdaad, het is niet dat een Wintec per definitie altijd past maar eigenlijk is het meer dat bepaalde modellen (met verwisselbare boom) vaak wel passend gemaakt kunnen worden. Ik heb mijn Wintec (500) laten passen en aanpassen door een zadelmaker. Ze hebben er toen de juiste boom in gezet en de kussens achter iets opgehoogd. (ik vind die bij veel wintecs vaak iets plat Verward ) Na een klein jaartje gebruik heb ik hem toen weer opnieuw iets op laten opvullen en de boom laten bekijken. Mijn Wintec past ook prima en ik vind het een fijn zadeltje!