.Ik heb diegene vierkant uitgelachen, maar ergens heeft ze wel een punt...
Mijn verzorgpaard had een heel erg moeilijk karakter, mijn favoriete manege pony heeft een heel moeilijk karakter en m'n verzorgpony heeft een moeilijk karakter (shetlander
, stronteigenwijs).M'n eerste verzorgpaard werd meestal ontweken, ik vond het een schat van een beest, soms botste het wel eens, als ik iets wou wat zij niet wou, maar dat was niet al te dramatisch. Ik heb goede herinneringen aan haar, maar een ander grietje kan niks goeds over haar zeggen...
Mijn favoriete manegepony schijnt vroeger mishandeld te zijn, en is niet altijd even lief. Ze loopt telkens te knarsen en te dreigen... Ik weet niet waarom, maar ik ben dol op haar, ik kan gewoon achter haar staan zonder problemen (nou ja, ik krijg wel telkens de opmerking "het beest trapt" te horen maar het paardje maakt er geen probleem van).
Tsja, Harry is een shetlander en stronteigenwijs, dat botst soms wel eens. Maar hij weet wat hij wel mag flikken en wat hij niet mag flikken. In het weekend doet iemand anders hem, die ging een keertje met mij mee. Ze heeft 8 jaar rijervaring en ook ervaring met jonge beestjes... Ze vond het helemaal geweldig dat ik niet strak van de spanning met hem loop
. Ik weet niet waarom, maar bij haar loopt hij meer te klieren dan bij mij.Laatst ging ik op een manegepony (Lotje) rijden, het is een schat van een beest, maar ze mag me duidelijk niet. Ze begon te happen en neidig te doen, volgens Rianne (lovelotje ??) doet ze nooit zo... Best vreemd vond ik zelf want het is een vriendelijk paardje...
Nu de vraag waar iedereen op wacht
: Klopt het dat mensen met een moeilijk karakter beter op kunnen schieten met paarden en pony's met een moeilijk karakter? Het lijkt er wel op maar het klinkt niet logisch in mijn oren...

En bij mij klinkt het eigenlijk wel logich, maar ook weer niet
. Maar ik vind het vreemd, van tegen mensen met een moeilijk karakter loop ik de hele dag te schreeuwen 
Ben er wrsch net wat te ongeduldig voor ofzo...Geef mij maar een beetje een flegmatiek paard waar je goed mee alle kanten uit kunt.
Maar ik kan ook goed overweg met makkelijke paarden..
, een draver die niks kende en ook niks wilde kennen, 4 hengstjes die volkomen onbeleerd waren, Kelvin die onverwachts kon exploderen en nu Okkie die om de haverklap uit elkaar springt...
Zo heb ik 2 jaar op een B' tje gereden, daar lag ik iedere les naast. Geweldig beest was dat