Stallen De Bilt/Bilthoven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SpenkieBenk

Stallen De Bilt/Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 12:34

Ik ben op zoek naar stalling in De Bilt of Bilthoven. De enige stal die ik daar ken, is Stal Peek en die valt af voor mij.

Weet iemand in die omgeving een betaalbare stal? Wel is een rijbak (met verlichting) en uiteraard weidegang gewenst

Ben benieuwd naar suggesties, want in mijn beleving is er niets te vinden in die regio… Scheve mond

aftands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:40

rand bilthoven net in maartensdijk Stal Arends, zeer correct, echte paarden mensen!!!!!

SpenkieBenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 12:47

En weet je daar ook de kosten van?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:06

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:15

je hebt de paddock in bilthoven, de Molshoop in Bosch en Duin, Stal brons in Hollandse Rading.

SpenkieBenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 15:30

Heeft de paddock een site? En wat kost het daar?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:46

geen idee

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:26

SpenkieBenk schreef:
Ik ben op zoek naar stalling in De Bilt of Bilthoven. De enige stal die ik daar ken, is Stal Peek en die valt af voor mij.
\

Waarom valt Stal Peek af? volgens mij wordt die op het moment helemaal verbouwd met binnenbak en alles er op en eraan!?

SpenkieBenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 03:46

ponymens schreef:
Waarom valt Stal Peek af? volgens mij wordt die op het moment helemaal verbouwd met binnenbak en alles er op en eraan!?

Omdat een kennis van mij daar stond met een Fjord. Beest was na een maand graatmager, en dat krijg je niet zo makkelijk voor elkaar bij een Fjord Knipoog

Dus een stal waar niet goed gevoerd wordt, valt direct al af. Mogen de andere fasciliteiten nóg zo goed zijn Knipoog

Vind het dus ook niet de moeite waard om er te gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 08:10

SpenkieBenk schreef:
Omdat een kennis van mij daar stond met een Fjord. Beest was na een maand graatmager, en dat krijg je niet zo makkelijk voor elkaar bij een Fjord Knipoog

Dat hoeft niets te zeggen. Ik heb ook een Fjord gehad die binnen no-time veranderde in een wandelend geraamte. Zelfs met onbeperkt hooi, 4 kilo brok, maismeel en slobber per dag bleef ze afvallen. Lijkt me geen kwestie van te weinig voeren en na enkele onderzoeken bleek de oorzaak medisch te zijn (en gelukkig goed verholpen te kunnen worden).

De stal in kwestie ken ik niet, maar ik zou eerst met eigen ogen willen zien wat er gevoerd wordt, voordat ik er vanuit zou gaan dat de hoeveelheid niet klopt. Misschien voeren ze inderdaad te weinig, maar dat hoeft dus niet.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 09:41

Ik sta op stal Peek en heb een volbloed, als er 1 ras is waaraan je het direct zou moeten zien dan is het een volbloed, en mijn paard staat echt alles behalve mager op stal..

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 09:59

Misschien eerst komen kijken en dan zeiken? De paarden zien er prima uit bij ons!!! Dus ik zou zeggen: kom een keertje langs!

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:35

de molshoop is Bosch en duin is een hele mooie maar wel dure stal, Brons trouwnens ook! succes met zoeken!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:35

Ik denk dat je zoiezo niet meteen van verhalen van anderen uit moet gaan. Een eigen mening is altijd het beste. Je hebt nu vooroordelen omdat je het hebt gehoord, heb je dat bij mensen ook meteen? Volgens mij is het een erg gezellige stal.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 13:46

heb je al op www.paardensport.nu gekeken, daar staat volgens mij ook een overzicht van pensionstallen, misschien staat daar iets tussen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:19

Ik stond eerst op een stal waar ik het niet zo leuk vond. Ik wilde toen naar een andere stal gaan en hoorde ook van iedereendat ik het niet moest doen. Ik ben er wezen kijken en het zag er heel goed uit. En het is er hartstikke gezellig mijn paard staat dik in het stro. Krijgt heel veel hooi. Mijn paard zuigt nu ook veel minder lucht. En hun vonden het niks en ik ben er echt over te spreken.

Ik zou gewoon gaan kijken. Misschien vind jij het als je het gezien hebt wel helemaal geweldig.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:14

Stal Brons is heel duur. Stal Arends is ook goed. Ik sta er niet maar les er elke week. Paarden staan er goed bij. 20x60 buitenbaan en 20x40 overdekte buitenbaan. Stallen zijn in orde. Genoeg paddock's een longeervolte, overdekte stapmolen en weidegang. Prijs weet ik niet maar niet duurder dan 300 euro. Hans en Cora Arends zijn geweldig n geven allebij prima les. Zowel springen als dressuur.
Bij de bende van Peek staat je paard er ook prima bij hoor dus die roddels die je hebt gehoord zijn echt niet waar.

SpenkieBenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 17:05

Iig allemaal bedankt voor de reacties! OK dan!

Ben inmiddels de andere kant op gegaan met zoeken, dus... Lachen

*BTW: ik zeik niet, ik geef alleen maar aan wat ik met mijn eigen ogen heb gezien. Aangezien ik mijn paarden hier niet aan wil blootstellen (omdat ik de eigenaar nooit zou kunnen vertrouwen), hoef ik er niet eens te gaan kijken. Gelukkig mag ik die keus nog altijd zelf maken* Clown

Maar dit topic ging niet over Stal Peek Knipoog

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:50

Je bent niet bij ons geweest dus heb je het ook niet met je eigen ogen gezien. Misschien kon die fjord van je vriendin wel niet wennen en viel hij van stress af oid. Alle paarden zien er goed uit die bij ons staan en krijgen zeker genoeg te eten!

P.s. Eerst kijken dan zeiken is gewoon een uitspraak.....

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:21

Jij krijgt van mij 100 euro als je 1 paard bij ons op stal kan aanwijzen wat te mager is.. Ik vraag me af of jij niet gewoon zelf het meisje bent met de Fjord die beweerde dat het dier vermagerd zou zijn..
Want nu heb je het ineens met je eigen ogen gezien..

En daarbij.. Als er 1 stalhouder is die altijd voor je klaar staat, en alles wat je wilt of vraagt bespreekbaar is.. Dan is het zeker onze stalhouder!!
Hij staat zelfs wanneer dat nodig is je paard smorgens af te spuiten als hij kreupel is en je zelf niet kan ivm werk..

Noem mij er nog maar een paar die dat voor zijn klanten doen...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:31

Wil je een foto plaatsen van die graat magere fjord want graagmager is een term die op stal peek niet voorkomt namelijk. Ik vin het erg onbeleefd om zo over ene stal te praten terwijl het ronduit gelogen is.
Toen die fjord ging verhuizen werd ook gezegd dat hij naar de trandarts moest dus wellicht was het dier niet in orde.

Je krijgt ook van mij 100 euro als je 1 mager paard weet aan te wijzen op stal Peek. Mijn Merrie is bijna dood gegaan aan koliek en kwam graat mager terug (maar dan echt graat mager en niet verzonnen graatmager) ern die is dank zij de goede zorgen wer op en top rond.

Echt ik heb geen woorden over hoe onbeschoft ik dit vind. Die fjord is gewoon goed aan de dikke kant en werd goed gevoerd. Kreeg even veel als de andere pony's en die zijn bij ons allemaal eerder te dik dan te mager.

Ik zou graag zien dat je of je woorden (leugens) terug neemt of zelf komt kijken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:35

mee eens, het is inderdaad onbeschoft..
Als je er dan toch al van overtuigt bent dat het een slechte stal is zeg dan niets.. En hou je mond.. Maar ga geen onzin verspreiden of slechte woorden over een stal zeggen waar je zelf verder niets mee te maken hebt..

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:46

Je zegt dat het niet over de stal van Peek gaat maar je haalt die stal er wel meteen bij. Denk dat het dan meer dan normaal is dat er mensen zijn die hierop reageren. En vooral mensen die het tegendeel weten omdat hun paarden daar staan.

Vind het erg raar dat je zo kan oordelen over een stal. Beetje kort door de bocht. Hoelang is het eigenlijk geleden dat die fjord daar stond en zoals al eerder verteld is kan het zijn dat die gewoon ziek was of zo.

Ik vind het erg onbeschoft om een stal zo op internet te vernederen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:49

Ik ben ook eenmaal op stal Peek geweest, en vond alle paarden er erg goed uitzien.
Ben ook van mening dat je niet zomaar roddels moet gaan verspreiden als je het niet zelf gezien hebt, dat het niet jouw keus kan zijn oke, maar leugens verspreiden is niet eerlijk t.o.v. de stalhouder.

TaBASco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:53

"Dus een stal waar niet goed gevoerd wordt, valt direct al af. Mogen de andere fasciliteiten nóg zo goed zijn
Vind het dus ook niet de moeite waard om er te gaan kijken."

- Als je al met zulke gedachtes rond loopt is het idd maar beter dat je niet komt kijken zeg!

Jezus....

Jij bent geloof ik niet zo van: Eerst zien dan geloven?
Nou suc6 dan met het vinden van een een andere GOEIE, LEUKE, GEZELLIGE, MOOI GELEGEN en BETAALBARE stal;)