Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dutske schreef:ook hier advies van wachten
wat je wel al kunt doen, is met een simpel halstertje (!!!) buiten gaan wandelen, in de piste over balkjes stappen (!!!)
gewennen aan paraplu's, zeilen, noem maar op
poetsen, hoefsmid, wromenkuur leren aanvaarden (met spuit met appelmoes)
Zon klein,e dingen
eventueel kun je wel al een zadeltje opleggen, maar geen bitje in, en zorg dat hij er geen slechte ervaringen mee krijgt
niet gaan longeren!!!

kom op, Doe lekker rustig aan, en doen het dan op zn derde/vierde ofzo, dan kunnen zijn spieren en botten de druk beter aan,

dutske schreef:eventueel kun je wel al een zadeltje opleggen, maar geen bitje in, en zorg dat hij er geen slechte ervaringen mee krijgt
niet gaan longeren!!!

Citaat:Ik denk dat je ook beter nieuwe dingen een paar keer kan herhalen, bijv. 3 keer in 1 week een bitje in. Dan accepteren ze het snel. Ik zie het nut er niet van om 1 keer in de 2 maanden er iets mee te doen, ik denk dat hij het dan vreemd blijft vinden en het niet als normaal gaat zien.
altingd schreef:misschien ff oftopic; mijn haflinger van bijna 2,5 jaar trekt me soms ook gewoon mee.Ze krijgt af en toe een hoofdstel in met bitje,maar ik heb een halster eronder ,waar ik longeerlijn aan bevestigd,om mee te gaan wandelen,dus dat bitje heeft nog geen werking...Maar ik kan dus al wel een extra lijn bevestigen aan het bitje,en zodra ze gaat trekken,kan ik een klein rukje teruggeven?
zou niet met bitten gaan werken als je iets bereikt is het waarschijnlijk niet het goede.
Het is een kwestie van opvoeden. Altijd achter je laten lopen consequent zijn Jij bent de baas jij leidt straal dat ook uit. * zoekt een smilie die zelfvertrouwen uitstraalten* laat hem anders eens een paar meter (misschien wel meer) naar achteren lopen. Dat is de meest dominante beweging die jij kan maken. en iedere keer als hij je probeert voorbij te lopen weer 10 meter naar achteren. doorlopen hem niet aan kijken.
Gooi die alsjeblieft in de wei en laat hem met rust. Hier bereik je alleen maar nare dingen mee en hij gaat een stuk minder lang mee. 
verkeer heeft hij niets mee supper mak met buiten lopen maar wil graag alles in een korte tijd zien

:D maar helaas hij heeft sins ik hem heb niet op de wie gestaan