paard en ziek zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

paard en ziek zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 16:54

Hallo bokkers.
Ik vroeg me af wat jullie met je paard doen als jullie ziek zijn. En dan bedoel ik niet een dagje, maar voor langere tijd. De dokter kwam er een paar dagen geleden achter dat ik kinkhoest heb en behalve hoesten houd dat ook in overgeven, misselijk zijn, onwijs moe zijn (slaap met gemak 12 uur per nacht Verward) etc. En dat kan nog een paar maanden duren. Nu heb ik wel een bijrijder ( de ene week 1 dag en de andere week 2 dagen) die af en toe ook wel een dagje vaker kan komen. En op stal zijn ook wel een paar meiden die hem af en toe kunnen doen of beweging geven, maar hun hebben natuurlijk ook hun eigen paarden te doen, dus weinig tijd.
Kortom hoe lossen jullie dit op, er zullen vast meer bokkers zijn met hetzelfde probleem.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:09

ik bel dan gewoon mijn instructrice op waar ik bij op stal sta, en die rijd haar dan, ze wordt dan elke dag afgespoten, benen gewassen, onder het solarium, en krijgt de goede training, of die zorgen er zowizo voor dat ze uit haar stal komt. dus wat wil je nog meer Knipoog zowizo doet zij hem ook altijd als ik op vakantie ben...

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 17:10

dat is niet verkeerd Lachen

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:41

Ik heb gelukkig verschillende mensen die mijn paard kunnen/willen doen als ik ziek ben ofzo. Bij ons op stal doen we dat gewoon voor elkaar!! Ik laat alleen mijn bijrijd meisje rijden (vind teveel verschillende mensen op m'n paard niet fijn) maar anderen gooien d'r los of longeren d'r als ik niet kan!! Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:53

Dan doet mijn moeder meestal longeren of mennen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:53

Onderling regelen met stalgenoten, dus zorgen dat je een goed "netwerk" hebt op stal. Ik heb een leuk clubje mensen op stal die allemaal op een verschillende tijd komen, we zetten dan altijd elkaars paard in de stapmolen of in de paddock ofzo, zo komen ze er ook meerdere keren per dag uit, dat is wel zo fijn. Vakanties worden zo ook vaak opgevangen. Het is wel altijd een heel gesleep en kost best wel wat tijd, maar je krijgt er natuurlijk ook weer wat voor terug, dus ik doe het graag. De meesten bij ons doen het zo.

Ik heb er nu een paard bij van een stalgenootje die haar enkel gebroken heeft en dus niet kan komen en die draait nu gewoon mee in het "circuit" van buiten zetten en ik rij 'm af en toe en haar bijrijdster ook, gaat prima. Het gaat nog wel zeker 2 maanden of langer duren voordat ze zelf weer wat kan doen, maar die tijd komen we best door zonder dat het dier iets tekort komt.

Het scheelt wel als je een volpensionstal hebt, dus dat je niet ook nog eens aan een ander moet vragen om je stal te mesten etc.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:03

Ik ben nu al vier weken geveld door de (buik)griep en hoef me gelukkig geen zorgen te maken om mijn paardje. Wij staan met 4 meiden en 2 mannen op stal. In principe wordt mijn paardje in deze periode 's ochtends even naar buiten gedaan als de eigenaar gaat mesten. Op het bord wordt dan geschreven dat er iemand langdurig ziek is en dan vullen ze ondeling in wie wanneer je paardje doet. Elke dag komt mijn paardje er dus 2x uit: longeren, rijden of lekker tutten. Zo kun je goed uitzieken zonder dat je je zorgen hoeft te maken over je paardje.
Sterkte met je herstel!!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:10

Dat zou ik dus niet doen: mensen er op laten rijden zonder dat ik er bij ben.
Maar daarin is iedereen natuurlijk verschillend en het hangt er ook weer vanaf wie er op stapt. Ik hou er ook niet van als anderen in mijn spullen zitten, maar ook daar geldt weer hetzelfde voor.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:31

Wouw wat een luxe allemaal!
Maar ik begrijp hieruit dat bijna iedereen zijn of haar paard ergens gestald heeft staan (pension)!
Mijn paardje staat 'gewoon' thuis en als ik dus ziek ben, heb ik helaas geen stalgenoten ofzo die haar kunnen rijden, longeren of wat dan ook!
Wel heb ik een super mama! OK dan! (bij ons thuis zijn er verder eigenlijk geen paardenliefhebbers) en mijn moeder voert de paarden dan wel en wil ze ook nog wel naar buiten (in de weide) zetten, maar verder houdt het dan ook echt op. Als wij op vakantie zijn dan wil ze ook de stal wel een paar keer uitmesten (omdat dat dan moet). Ik ben dan al lang blij dat ze dat wil doen en ik kan dan ook niet meer van haar verwachten!
Als ik dus ziek ben of op vakantie ben, hebben de paardjes ook 'vakantie' Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:38

ik kan het niet aan mijn stalgenoten overlaten, dat komt niet goed, ze hebben een andere manier van rijden en paarden verzorgen en ik heb geen alledaags paard waar je iedereen mee weg kan sturen....

Ik zou gewoon Margreet lief aankijken of ze Morrie af en toe in het bos uit wil laten *LOL*

Verder staat ie iedere dag buiten en wil de boer hem ook wel binnen doen in geval van nood, alleen worden dan de benen niet ontdaan van bagger en de hoeven niet verzorgd

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:45

Tsja...dan zou Par een hele lange tijd gelongeert en losgegooid worden...alhoewel longeren ook niet bij iedereen lukt Haha!

Andere mensen erop zetten vind ik neit zo fijn idee, ten eerste maakt zij er verschrikkelijk misbruik van, ten tweede wil ik niet dat er dingen zo anders gedaan worden dat ik straks weer alles meot veranderen, en dat kan best als het een paar maanden gaat duren.

Misschien dat ik mijn instructrice zou bellen om te vragen of zij er 1 keer in de week op zou willen kruipen, dat gaat sowieso goed

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:34

heej Car! Alex wil m ook wel wat vaker rijden hoor Lachen Gaan we gewoon samen 's avonds rijden. Alleen poetsen enz doet ie liever niet Verward

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:26

smurf schreef:
Ik zou gewoon Margreet lief aankijken of ze Morrie af en toe in het bos uit wil laten *LOL*

Heel lief kijken dan en op dit moment achteraan in de rij aansluiten Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:35

Citaat:
Heel lief kijken dan en op dit moment achteraan in de rij aansluiten

niet ziek worden dus voorlopig

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:36

Dat lijkt me het allerbeste ja Haha!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:04

mijn vriendin doet mijn paardje dan voor mij. ik ben nog nooit voor een lange tijd ziek geweest, maar toch. en ook al ben ik ziek, ik ga meestal wel even naar hem toe, even gedag zeggen he! Tong uitsteken kan het niet laten! *LOL*

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:20

Als ik ziek ben doet mij moeder het Haha! Lachen of een vriendin van mij..
Ik hoef me eigenlijk nooit zorgen te maken Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:29

mijn paarden hebben een loop stal en mijn rijpaardje is gelukkig zo braaf
dat als ik een paar weken niet gereden heb zo weer op kan stappen en wegrijden (natuurlijk rekening houdend met zijn conditie maar de mijne is ook niet zo top dus vullen we elkaar lekker aan ) daarbij heb ik 2 pension klanten genomen die mee helpen in de verzorging (staan dus tegen kost prijs) en die kwam ook elke ochtend helpen de boel te doen en als ik ziek was alleen en dan kwam ze smiddags terug met de dochters (waar de ponys van zijn ) die deden de rest (borstellen en uitmesten )

na de verhuizing staan ze in de achtertuin , hoef ik er niet meer voor te reizen , maar ga wel op zoek naar een bijrijdster .. wie weet lukt dat zelfs
mijn paard schijnt nogal moeilijk bereidbaar te zijn Verward

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:36

ik rijd bij en zijn bazin is net 2 weken druk geweest met de verbouwing van haar huis. Nou heb ik het ook druk met mijn werk, studie en vriendje. Als we allebei niet kunnen wordt hij door de stalhouder op de wei gezet met een stel vriendjes. Dan beweegt hij ook maar issie wel wat viezer als je weer terugbent Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:40

De mijne ging naar een vriendin die een box vrij had omdat er een paard naar cursus was. Maar toen die terug zou komen, en bleek dat ik toch ook niet veel beter zou worden, moest ik mijn paard verkopen.

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:44

Ik heb dan een stalgenootje die me uit de brand helpt. We helpen elkaar altijd als we niet kunnen. Maar rijden ofzo. Nee, als ik ziek ben heeft de mn paardje vakantie.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:23

zolang ik kan lopen en autorijden ga ik toch zelf....opstrooien/losgooien zowieso..

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 13:30

Wat een reacties alweer!! Mn bijrijder kan lin gelukkig dit hele weekend doen en daarna moeten we het weer even aankijken.

RockyLover schreef:
heej Car! Alex wil m ook wel wat vaker rijden hoor Lachen Gaan we gewoon samen 's avonds rijden. Alleen poetsen enz doet ie liever niet Verward

hey roos, tja alleen rijden is een beetje weinig. Dat wil bijna iedereen wel doen. Alleen de meeste hebben de tijd niet om verder ook nog wat te doen Scheve mond

Ingsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:31

Ja ik ook, al ben ik groen en geel van misselijkheid en heb ik koorts o.i.d. naar stal gaan zal ik.. Al is het alleen al om mijn paardjes te zien..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:34

ik heb ze gelukkig nu ook direkt aan huis, voeren en uitmesten doen we nu ook al om de beurt, ligt er aan wie hoe laat werken moet, en als ik ziek ben wordt er gewoon niet gereden, alleen lekker de wei op, is eigenlijk geen probleem om ze daarna terug op te pakken, en omdat ik niet ver tot aan de stal en wei hoef kan ik ze ook verzorgen als ik ziek ben,een beetje frisse lucht doet dan eigenlijk wel goed.