Goede ruiter vinden voor jong paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Goede ruiter vinden voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 21:38

Maar dat is nog helemaal zo makkelijk nog niet Scheve mond ,ik heb dus een 2 jaar en 8 maanden oude merrie van ooseven,plaatje van een dier,dat erg graag aan het werk wil

Het beleren willen we gewoon bij marcel beukers laten doen,en aangezien ik zelf voor erna geen tijd en zin nog heb was ik op zoek naar iemand die toch minstens op m niveau rijd,zodat ze volgend jaar eventueel voor pavo keur enz enz ,alle leuke wedstrijden mee kan doen,en natuurlijk gewoon landelijk starten.

Maar het lijkt wel onmogelijk zo iemand te vinden,jullie hier ervaringen mee?
Het liefst laat ik haar ook gewoon hier op stal staan. Lachen Alles is aanwezig en scheelt hoop kosten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:39

Is er dan niemand te vinden. Bel naar een grotere stal. Daar zijn er wel mensen die haar kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:21

Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Ik denk dat als je je merrie goed voor wilt laten stellen door iemand, zodat ze ook serieus mee kan doen op de pavo etc, je toch al aan iemand komt die je gewoon trainingsgeld moet betalen. Jonge paarden zijn er zat te rijden, en ik denk dat je maar moeilijk iemand vind die voldoende kwaliteit heeft en dat tegen kostenovername voor je doet.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 08:10

Als je echt wilt dat het goed gebeurt, is de kortste klap het bellen van een trainingsstal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 08:17

Ik ga met Zep mee, zonder de portomonaie te trekken komt zo een ruiter niet bij je rijden.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 10:16

hhhm nee ben r al bang voor,en dat word me toch echt te gek,niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn,je kan immers het paard als eigen gebruiken,en stal en andere kosten voor ons.maar ja.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 10:48

Tja, maar dan moet er al net iemand in de buurt zijn, die daar tijd voor heeft en zin in, om dat kosteloos te doen.
Je zou Jura kunnen vragen, maar geen idee of zij nog tijd heeft en dat gratis wil doen.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:22

paulanda schreef:
Maar dat is nog helemaal zo makkelijk nog niet Scheve mond ,ik heb dus een 2 jaar en 8 maanden oude merrie van ooseven,plaatje van een dier,dat erg graag aan het werk wil

Het beleren willen we gewoon bij marcel beukers laten doen,en aangezien ik zelf voor erna geen tijd en zin nog heb

mag ik vragen waarom je zelf geen zin hebt om haar te rijden? klonk mij een beetje vreemd in mijn oren.... voor de rest ga ik met de rest mee, idd een grote (trainings-) stal bellen, maar of je iemand gratis kan vinden... weet het niet

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 12:34

Fitzroy schreef:
Tja, maar dan moet er al net iemand in de buurt zijn, die daar tijd voor heeft en zin in, om dat kosteloos te doen.
Je zou Jura kunnen vragen, maar geen idee of zij nog tijd heeft en dat gratis wil doen.

Haha dat had ik al gedaan,en ze wou wel,maar ja de verhuizing he Haha!

En waarom ik geen tijd en zin heb?ik heb zelf nog 2 paarden,sport fanatiek in sportschool,werk,pensionsstal,ehb het gewoont e druk en jonge paarden rijden is ook niet echt mijn ding Knipoog
Maar ze is ook voor de helft van mijn moeder,en als we niks kunnen regelen word ze denk ik verkocht hoor.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:06

Heb je al eens een meisje geprobeert wat wat lager dan M rijdt?
Iemand die zeg maar gewoon mee kan groeien met het paard, met goede les erbij kan dat ook het gewenste resultaat leveren.

Als de combinatie klikt en beide "talent" hebben komt het mijns inziens ook wel goed.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:12

Ik had het wel heel graag gewild, gratis, *LOL* (en ik rijd M1 ), maar ja, ik woon in Friesland he Scheve mond Boos! Ik heb namelijk een pony die ik niet weg wil doen, maar ik wordt volgend jaar wel 18 en zou wel graag een paard serieus willen uitbrengen op wedstrijden...
Maar de afstand zal wel een probleem zijn denk ik Scheve mond
Ik heb juist het idee dat het erg moeilijk is om een goed paard te vinden en uit te mogen brengen op wedstrijden zonder dat je een vermogen moet bijbetalen

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 15:42

hhm tja op zich vind ik wat jonger iemand dan wle ok als hij/zij echt serieus is maar dan toch echt liever aan huis,met een wat ouder persoon eventueel dan ergens anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:09

Het hangt er altijd een beetje vanaf wie er belang bij heeft dat dat paard gereden wordt. Als jij meer belang hebt dan de ruiter ben jij degene die daarvoor betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:13

Volgens mij zijn er toch ook zat mensen die wel een eindje kunnen rijden maar zelf (nog) geen paard kunnen kopen. Als ik volgend jaar 18 wordt wil ik graag blijven rijden zonder daar grof voor te moeten betalen.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:25

Hoi begrijp ik goed dat je er zelf geen tijd of zin in heb om je paard in te rijden?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:47

Anders zou je Familie Vlaar even moeten bellen in Westwoud.
Zij beleren en rijden ook jonge paarden..Kennis van mij heeft daar haar jonge dier keuringsklaar laten maken...
Kan evt telefoon nummer opzoeken voorje..Stuur maar een pbtje als je m wilt..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:33

zoals ik al had vermeld.... zal het idd moeilijk worden, je paard sowieso op stal te houden. ik denk dat je blij mag wezen als hij nog in de buurt ergens staat...
maar ik hbe je er al over gepb!!laat me ff weten als je iemand gevonden hebt!!

groetjes

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 17:25

Pietra schreef:
Hoi begrijp ik goed dat je er zelf geen tijd of zin in heb om je paard in te rijden?

en verder door te rijden,idd ja,maar wellicht als ik niet verder kom met huidige paard wil ik graag met haar verder.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:17

Ik zou het super graag willen doen wanneer voor mij de startgelden worden betaalt, maar ik zit veel te ver weg. Het lijkt mij echt een uitdaging, voor het uitbrengen van mijn huidige paard krijg ik immers ook geen geld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:21

Zo´n jong dier kun je na het inrijden toch ook gewoon een jaar laten lopen en dan weer oppakken? Waarom zo´n haast om van alles met haar te doen? en waarom heb je zo´n jong ding als je er toch zelf niet op wilt. Gewoon verkopen zodra Marcel er mee klaar is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:26

paulanda schreef:
hhhm nee ben r al bang voor,en dat word me toch echt te gek,niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn,je kan immers het paard als eigen gebruiken,en stal en andere kosten voor ons.maar ja.

ik vind jou wel een beetje goedkoop zo..

wie gaat er nou voor een ander een paard helemaal klaarstomen..
zo gauw t beestje klaar en leuk en goed is word ie door jouw overgenomen..
en dan verwacht je dat iemand zo gek is omdat voor niks te doen..??

suc6 met zoeken zou ik zeggen

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:42

nou nou,kan wel beetje minder denk Scheve mond
Is toch gewoon een vraag,ik dwing toch niemand,toevallig vinden sommige mensen het geweldig om met jonge paarden te werken,en wellicht laat ik haar na inrijden wel eerst weer zomer land op,even kijken hoe ze het doet,ze is nogal werklustig.

En ik zeg niet dat ik haar weer overneem,dat is een optie.En anders misschien een veulentje fokken,ik heb nou eenmaal angst voor het rijden van jonge paarden,en lijkt me verstandiger er dus niet aan te beginnen.
Maar misschien als ze goed doorgereden is ,wie weet.
Er zijn echt wel meer mensen met paarden,die ze laten uitbrengen door andere hoor,helemaal niet zo vreemd.
We hebben haar zelf gefokt,haar moeder is met 3 weken dood gegaan,dus het is een flessenveulen,dus we zijn erg gek met haar,ik wil er nog niet op9en geen tijd),maar we willen haar nog niet wegdoen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:48

Zet een advertentie in het clubblad van de rijverenigingen in de buurt. Hang een briefje op in hun kantines...Kent Marcel niet iemand?
Maar ik zou zuiniger op haar zijn en haar na het inrijden laten lopen en als vier jarige pas weer oppakken. Dan gaat ze langer mee...
wie draait er voor op als er ongelukken gebeuren? Moet je wel even bij stilstaan. Bij jonge paarden is dat risico dus wel groter.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 03-12-04 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:50

maar ook met drie dagen per week 20 minuten onder het zadel kom je een heel eind.

Een kundige ruiter weet wanneer te stoppen en tevreden te zijn

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:34

dat is een hele goede gijsenkim!