Hulp gezocht bij mishandeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Hulp gezocht bij mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:12

Hallo allemaal.
In de nacht van zaterdag 27 november op zondag 28 november is er iemand in de wei geweest bij mijn pony's en heeft mijn veulentje toegetakeld. Hij heeft een knie die twee keer zo dik is en een vleeswond op zijn pijpbeen aan het achterbeen. Hij is pas 5 maanden oud en doet echt geen vlieg kwaad. Hieronder een foto van Vincent. Ze heeeft/hebben ook de voertonnen open gezet waardoor mijn andere pony dus 10 kilo muesli gegeten heeft.

Afbeelding

Alsof dit nog niet erg genoeg is. Maandag 29 november tussen 16.45 uur en 21.30 uur is dezelfde eprsoon weer geweest en Jiimmy heeft nu een snee op zijnknie zitten en hij was vreselijk overstuur. Wij kwamen om 21.30 uur en het was dus net gebeurd. Het was gewoon mijn pony niet zo erg overstuur was hij. Als ik hem wilde aaien vloog hij alle kanten op en hij probeerde echt van zich af te schoppen. Om 23.00 uur was hij pas weer een beetje gekalmeerd. Hieronder een foto van Jimmy.

Afbeelding

De politie kan weinig doen. Het gaat waarschijnlijk om een meisje, omdat wij een haar elastiekje gevonden hebben bij het hek waarover ze naar binnen komt/komen. Waarschijnlijk iemand die niet zo oud is omdat het dus niet echt laat op de avond is gebeurt.

Ik maak me natuurlijk elke dag weer zorgen over wat ik de volgende dag in de wei gaan aantreffen. Wij rijden vaak langs als het donker is maar hebben helaas nog niemand kunnen betrappen. Wij weten dat die persoon regelmatig in de wei bij de pony's komt maar er was nooit iets aan de hand met de pony's. Hoe meer mensen opletten hoe groter de kans is dat we iemand kunnen betrappen.

Daarom wil ik vragen aan iedereen die in Ermelo of omgeving woont as ze bij de pony's in de buurt zijn om even te kijken of alles in orde is.

Mocht iemand een verdacht persoon daar zien probeer dan te zien hoe diegene eruit ziet en bel dan direct de politie.

We hopen dat er een hoop mensen zijn die kunnen helpen en dat wij snel de schuldige kunnen betrappen.

Alvast bedank namens Jimmy, Vincent en baasje.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:49

Kan je niet zelf een tijdje lang op stal blijven, in het donker. Zodat je de 'dader' kan verrassen. Ook kan je een cameraatje ophangen en hopen dat je het gezicht van de dader kan zien en kan doorgeven aan de politie.
Verder veel sterkte en hopen dat je pony's snel herstellen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:53

Het is in de stal bijna net zo koud als buiten dus dat is haast niet te doen. We gaan straks na het eten weer posten. Stiekem in de auto is het tenminste nog een beetje warm. Cameraatje kost een hoop geld, heb ik helaas niet.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:02

achter de bosjes berstoppen,camera plaatsen,meer langsrijden,pony's tijdelijk verhuizen.....pakken die mafkees

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:22

Ja we gaan zo weg gaan we weer posten aangezien het gisteren ook rond deze tijd was. Hopen dat ze weer terug komt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:25

Neem je fototoestel mee, dan kan je misschien met die foto naar de politie. Dan kunnen ze er misschien meer mee.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:27

Nee foto's van de wonden hebben ze al en ook dat elastiekje. Kunnen ze niets mee totdat we iemand gezien hebben of zei iemand zien.

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:28

hoop voor je dat je te weten komt wie het is....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:34

Ik bedoelde een foto van de dader maken... Daar hebben ze zowiezo ook al meer aan als alleen een beschrijving van het uiterlijk.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:36

Ja moeten we diegene wel eerst tegen komen.

We gaan er nu heen

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:36

wat een $%@%^#$@^%poedersuiker mensen leven er toch hier op de wereld heh, dit slaat toch nergens op, zoek een hobby of een vriendje weet ik veel, ik hoop dat jullie haar pakken, en als er nog iets gebeurt of iets zou ik ze even tijdelijk ergens anders zetten, succes met je paardjes

xxx naomi

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:57

veel succes! ik hoop dat jullie de dader snel pakken!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:08

Sterkte ermee!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:16

wat ontzeteend klote zeg! maar een meisje? die doen zoiets normaal toch niet? vind t meer iets voor een of andere gefrustreerde vent ofzo

kan dat haarelastiekje niet van iemand zijn die de pony's gewooj komt aaien ofzo, deed ik vroeger ook weleens, een weitje ingaan en de pony aaien e een appeltje geven Bloos

maar ik hoop echt dat je erachter komt wie dit heeft gedaan en ik hoop dat het nooit meer gebeurd, bij geen enkel paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:24

Tjee wat lopen er rare gasten rond op deze wereld zeg! Wat hebben dieren jou ooit misdaan om ze zo toe te takelen! Ik hoop dat jullie die freak te pakken krijgen!

Suc6 en beterschap met je paardjes...

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:47

Ik hoop dat je degene die hiervoor verantwoordelijk is snel te pakken krijgt voordat jouw of andere paarden nog wat overkomen.
Wat bezielt sommige mensen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:48

Ben benieuwd of je wat tegengekomen bent...

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:53

Nou hopelijk kan je de dader op heterdaad betrappen. Zou het wel heel raar vinden als het een meisje is. Ik kan niet geloven dat ze dieren iets kunnen aandoen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:19

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 01-10-23 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 22:36

Gelukkig niemand gezien. Hopelijk zijn ze morgen ochtend ook nog in orde. Ik weet bijna zeker dat het een meisje is. Er komt al heel lang iemand stiekem in de wei. Soms hadden ze extra hooi gekregen en hij is zelfs een keer gepoetst, dus ik snap niet waar nu in een keer die agresiviteit vandaan komt. Daarom maak ik me er ook wel heel erg veel zorgen over. Het word dus steeds geweldadiger.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:54

Verward gelukkig niemand gezien? je had wel iemand moeten zien!
zijn er geen mensen die in de buurt wonen en die wel eens een keer langs willen rijden of in de gaten willen houden of er verdachte personen langs komen?
succes en ik hoop dat je de dader snel vind

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 23:09

Dat is juist het probleem er wonen genoeg mensen in de buurt maar niemand ziet wat.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:10

waarom zet je je pony's niet een tijdje op stal? degene die de pony's heeft geaaid en gepoetst hoeft niet per sè dezelfde te zijn als degene die ze mishandelt. ik zou ze bij huis halen/ op stal zetten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:14

het is toch te gek voor worden dat je je pony's moet gaan verstoppen omdat je bang bent dat ze ze pijn doen???
het word ook steeds gekker, idioten tegenwoordig Boos!:(

Ik zou na Hart van Nederland stappen, mischien schrikt die dader dat wel af als die ziet dat jet best ernstig zou worden bestraft

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 23:17

Zoals ik al zei kan ik ze niet op stal houden.

Nimmedor ik heb al een e-mail naar de krant gestuurd en zat er inderdaad over na te deken om iets van Hart van Nederland te bellen maar denk niet echt dat ze op zo'n verhaal zitten te wachten.