Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)

sommige paarden durven niets meer tegen hun baas te 'zeggen' en kunnen zo veel ergere problemen ontwikkelen voor 'de bom barst'. 
de eigenaar rijdt er niet op, omdat hij oud is en zijn been heel stijf is. soms gaat hij een rondje draven en doet dit dan als ik klaar ben, en het paard dus niet meer steigert. dan is hij warm. het probleem is, hij lijkt gewoon nooit moe te worden. denice schreef:nog een keer echt bedankt. ik voelde me er best wel rot door. nu wat minderde eigenaar rijdt er niet op, omdat hij oud is en zijn been heel stijf is. soms gaat hij een rondje draven en doet dit dan als ik klaar ben, en het paard dus niet meer steigert. dan is hij warm. het probleem is, hij lijkt gewoon nooit moe te worden.
ik wil niet bang zijn en hem gewoon een flinke rotklap geven, maar dat durf ik niet meer zo goed, en ik ben zo boos op mezelf!
maar aan de andere kant weet ik eigenlijk dat het komt omdat hij gewoon te weinig eruit komt en doet. dus heeft slaan dan wel zin?
soms vind ik het ook echt te gevaarlijk. stel je voor dat we beiden naar achter klappen....
denice schreef:ik wil niet bang zijn en hem gewoon een flinke rotklap geven, maar dat durf ik niet meer zo goed, en ik ben zo boos op mezelf!
maar aan de andere kant weet ik eigenlijk dat het komt omdat hij gewoon te weinig eruit komt en doet. dus heeft slaan dan wel zin?
soms vind ik het ook echt te gevaarlijk. stel je voor dat we beiden naar achter klappen....
MAAR zoals ik al eerder zei, werkte slaan (tussen de oren of waar dan ook) bij mijn 'heethoofdje' ook alleen maar averechts! Ze werd dan nog heter en ging nog hoger steigeren!
en ik denk (als ik dit zo lees) dat dit paardje ook zo'n (over)gevoelig typje is.
en nu heb ik geleerd om mijn handen op mijn plaats te houden, door te rijden en dat hoofd meteen opzij te brengen!!!
en ze kan/ doet het niet meer!