paard verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deedee32

paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 15:17

Zou iemand mij kunnen adviseren hoe en waar je je paard het beste kan verzekeren? Aanstaande vrijdag komt mijn paardje. Het is een Noriker. Ik wil voornamelijk recreatief gaan rijden en de aanschafprijs was niet bijzonder hoog (2000 euro).

Heb vandaag al contact gehad met Interpolis maar ik begrijp dat de uitgebreide verzekering van 300 euro per jaar de dierenarts kosten nog maar voor 80% dekt met een maximum van de aanschafprijs. Kan iemand vertellen of dit gangbaar is?

Want wat nou als je voor écht hoge rekeningen komt te staan??

Graag jullie advies/ervaring.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:44

Ik zit op dit moment ook de dubben over verzekeren. Ik weet sowieso niet welke verzekering ik moet nemen. Ik wil niet iedere keer gezeik hebben over uitkeren e.d.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:49

Kijk eens op www.efo.nl Daar ben ik ook verzekerd. Is een hele goede

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:54

IK heb mijn paard verzekerd bij Onderlinge Paardenverzekering Bierum in Hasselt. Ze zijn niet zo duur als Interpolis en doen helemaal niet moeilijk over dingen. Ik ben met hun dik tevreden. Ik betaal 276,36 per jaar premie. Dierenarts wordt 90% vergoed maar als je naar als je naar paardenkliniek de Veluwe gaat wordt alles dus 100% vergoed. Je hebt in de ziektenkosten een eigen risico van 100 euro maar daar zit je vlug aan als je paard iets mankeert.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:00

marianna schreef:
Kijk eens op www.efo.nl Daar ben ik ook verzekerd. Is een hele goede

Die vergoedt geloof ik 80% toch?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:29

Efo en interpolis schelen elkaar niet zoveel heb ik toen gezien.

Op www.interpolis.nl kan je een prijs berekenen. Een uitgebreide verzekering kan jij niet nemen omdat hij onder de 4500 zit.

Er zijn hier al diverse topics over geweest. Je moet voor jezelf op papier zetten wat je wil verzekeren. Ieder klein wondje of alleen de grote dingen (koliekoperaties enz..). Ziektekosten gaat apart bij de interpolis.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:32

toscana schreef:
IK heb mijn paard verzekerd bij Onderlinge Paardenverzekering Bierum in Hasselt. Ze zijn niet zo duur als Interpolis en doen helemaal niet moeilijk over dingen. Ik ben met hun dik tevreden. Ik betaal 276,36 per jaar premie. Dierenarts wordt 90% vergoed maar als je naar als je naar paardenkliniek de Veluwe gaat wordt alles dus 100% vergoed. Je hebt in de ziektenkosten een eigen risico van 100 euro maar daar zit je vlug aan als je paard iets mankeert.

Interpolis betaalde keurig binnen 4 dagen mijn 80% van de schade uit. Wat en hoeveel ze uitbetalen ligt helemaal aan het geval en hoe verzekerd. 100% kan ik mij niet voorstellen want je hebt een eigen risico.

Ben benieuwd voor wat voor een waarde en welke verzekering je hebt bij efo?.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:43

Prisca schreef:
Efo en interpolis schelen elkaar niet zoveel heb ik toen gezien.

Op www.interpolis.nl kan je een prijs berekenen. Een uitgebreide verzekering kan jij niet nemen omdat hij onder de 4500 zit. .

Waar staat dat?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:50

Citaat:
Een uitgebreide verzekering kan jij niet nemen omdat hij onder de 4500 zit.

Volgens mij klopt dit niet. (of de regels moeten inmiddels veranderd zijn?) Mijn paard is ook bij Interpolis verzekered voor een waarde onder de 4500, uitgebreid pakket en incl. va kosten. Ik heb inderdaad een eigen risico van 20% met een minimum van 40 euro per behandeling. Voor echt immense DA kosten zal ik zelf dus ook nog flink wat moeten betalen maar iig nooit zoveel als zonder verzekering Knipoog Ik ben inmiddels al weer 1,5 jaar naar volle tevredenheid verzekerd bij Interpolis. Ik heb al enkele malen iets moeten claimen, dit is allemaal snel en makkelijk afgehandeld OK dan!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:35

pff ik zit ook al zolang te twijfelen waar ik me paard zal verzekeren.. interpolis of amev.. je hoort van alle 2 verschillende reacties van mensen.. zowel goed als fout en volgens mij schelen ze ook niet veel van elkaar..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:36

gucci_girl schreef:
pff ik zit ook al zolang te twijfelen waar ik me paard zal verzekeren.. interpolis of amev.. je hoort van alle 2 verschillende reacties van mensen.. zowel goed als fout en volgens mij schelen ze ook niet veel van elkaar..

Waarom niet de EFO?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:37

Prisca"]
Een uitgebreide verzekering kan jij niet nemen omdat hij onder de 4500 zit.
[/quote]

[quote="MarchaL schreef:
Volgens mij klopt dit niet. (of de regels moeten inmiddels veranderd zijn?)

Nee, volgens mij heeft dat weer met keuringen te maken (bij Amev tenminste). Daar moet een paard dat verzekerd wordt voor een bedrag hoger dan 4500 euro klinisch en röntgologisch goedgekeurd worden.

Maar dat geldt voor jou niet. Als je 'm bij Amev wilt verzekeren moet er een klinische (goed)keuring bij. Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:43

mijn paard is ook verzekerd onder de 4500 en daar heb ik de volledige uitgebreide verzekering voor. Daarboven moet je inderdaad een rontgenkeuring hebben.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:51

Bij Interpolis kan je je paard uitgebreid verzekeren en heb je tot 4500 euro geen rontgenfoto's nodig. Zelfs een klinisch rapport is niet noodzakelijk - dan komen ze bij je langs. Bij mijn prijsvergelijking kwam Interpolis er goedkoper uit.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:05

Tessebes schreef:
Waarom niet de EFO?

weet ik niet.. nog nooit van gehoord eigenlijk Verward
ik zal eens op de site gaan kijken

deedee32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 20:22

ja maar dan blijf je dus zitten met het feit dat je max 2000 per jaar vergoed krijgt. En wanneer er dus écht iets is kan je alsnog voor de kosten op draaien! Als voorbeeld de boer waar ik sta zijn lieveling heeft afgelopen jaar hoefkanker gehad, en is na heel wat behandelingen genezen kosten: 27.000! En omdat bij mij de aanschaf waarde relatief laag ligt betekend dat dus eigenlijk dat ik bij ieder groot gebeuren bij moet leggen! Dit is overigens bevestigd door de Interpolis.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:39

Volgens mij werkt dat bij Efo niet zo. Bel ze eens. Dat heb ik toen ook gedaan, en ik ben heel erg tevreden.

Welkom op bokt trouwens deedee32

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:47

is toch eigenlijk ook logisch dat je alleen het verzekerde bedrag terugkrijgt? naar mijn idee hoor. Misschien kan je het paard dan voor een hoger bedrag verzekeren, daar betaal je dan wel weer hogere premie over natuurlijk (in verhouding met je te verzekeren bedrag).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:05

Maar hoe bepaal je nou wat je paard waard is en trappen ze zomaar overal in?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:14

geen idee eigenlijk hoe ze dat doen. Je betaalt premie naar verzekerd bedrag met daarbij wel of geen rontgenkeuring. Je hebt wel een persoon van die verzekering die langs komt bij opname voor verzekering. Over het algemeen zal je een standaard shetlander dus niet voor 6000 euro verzekeren. Ik denk dat ze voor zoiets wel wat richtlijnen hebben, ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Maar volgens mij is het verzekerde bedrag het maximum voor vergoeding per kalenderjaar/verzekeringsjaar, correct me if I'm wrong.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:35

Ik heb mijn veulen voor 4000 laten verzekeren bij interpolis. Had e verzekering binnen 3 dagen in huis. Er is alleen nog niemand langs geweest. Ik wist ook niet waar ik hem voor moest verzekeren. En mijn vriend zei doe maar voor 4000 euro.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:39

Bij EFO wordt je paard niet uit de verzekering gegooid als ze een bepaalde leeftijd bereiken. Uitkering is bij een ouder paard 80 % van de verzekerde waarde.
Er zijn maatschappijen die paarden bijvoorbeeld bij het bereiken van 18 jaar uit de verzekering doen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:50

Dat heeft Interpolis ook volgens mij, ik weet alleen niet de juiste leeftijd daarvoor.

Interpolis zat in april met een onderbezetting/achterstand en zijn ook bij mij niet langs geweest. Bij mijn vorige paard zijn ze wel langs geweest voor opname.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:01

Maar stel dat ik mijn jaarling kruising voor 2000 euro zou willen verzekeren, dan liggen ze daar waarschijnlijk niet wakker van?

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 01:29

Bij verzekeringen is het zo dat je premie betaald aan de hand van het verzekerd risico. Bij risico's boven de €4500,- willen ze de daadwerkelijke waarde van het verzekerd "object" bepalen om fraude uit te sluiten. (bij elke verzekeraar is het bedrag weer anders)

Voor verzekeraars is het niet anders dan risico berekeningen. Wat moet de verzekeraar per jaar uitbetalen voor een bepaalde verzekering (risico)en hoeveel premie moeten de klanten betalen om met elkaar dit risico te dekken(plus winst natuurlijk) Alle verzekeringsnemers bepalen dus met elkaar wat het risico op langer temijn is(zal jullie er niet verder mee vermoeien)

Of het verstandig is om je paard te verzekeren hangt af van jou persoonlijke situatie. Hoeveel risico kan (wil) je zelf dragen/ wat is de waarde van je paardje en hoe is je financiele situatie......

Ik heb mijn paard wel verzekerd..... niet voor de volle mep omdat ik eventule hogere kosten zelf kan/wil dragen. Ik hoop nooit gebruik te hoeven maken van deze verzekering maar voor mij is het wel een geruststellige gedachte. 1 tip ga voor de bekende verzekeraar (interpolis/ amev) deze hebben een grote organisatie achter zich en kunnen het risico beter verspreiden.