Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) volledig aan bij RK . Een veulen hoort buiten op het land te kunnen spelen en opgroeien tussen zijn leeftijdsgenootjes, en niet op stal te staan. Jammer dat de TS er niet veel over te zeggen heeft, maar wel goed dat hij blijkbaar in de toekomst toch bij een ander paardje komt te staan. navanto schreef:ik vind het een beetje belachelijk dat jullie elkaar zo aanvallen!!
ik heb ook een merrie(haflinger van 1,5) en die staat nu ook gewoon dag en nacht op stal(4,5 x 3), naast een fjordenmerrie van 2,5.
dat kan gewoon niet anders, omdat ze anders het land kapot maken, dus je kan wel vinden dat veulens, jaarlingen in de wei horen, maar als de wei dat niet toelaat moet je iets...
vind trouwens wel dat je een veulen dan veel aandacht moet geven...
en dat vind ik dus heel goed van je!!
ellenlouise schreef:Jij vindt het enkel belachelijk omdat jij je jaarling onder dezelfde omstandigheden houdt. En wat jouw mening ook is, het is een totaal ongeschikte manier om een jong dier te houden. Daar hoeven we niet over te discussieren.
Als je geen geschikte plek hebt dan zou je beter kunnen wachten met de aanschaf van zo'n jong dier.
Voor een veulen is aandacht van soortgenoten veel belangrijker dan die van mensen, en ook niet te vervangen door mensen.
En inderdaad, de topicstartster is niet bij machte de situatie te veranderen en probeert er wat van te maken. Jìj bent eigenaar van je jaarling.............