Wie naar CAH Dronten in 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Wie naar CAH Dronten in 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 21:43

Hallo,
Ik wil hoogstwaarschijnlijk management en paardenhouderij gaan studeren aan de CAH in Dronten. Ik ben vandaag ook naar een voorlichtingsdag geweest, waren daar trouwens meer bokkers?
Ik was dat meisje met rood haar en een donkergroene jas met bontkraag Lachen.
Het lijkt me een goede opleiding omdat het met paarden is, maar je toch ook veel bedrijfskunde krijgt, voor het grootste deel zelfs .
Ik heb al meerdere topics over de CAH gezien, maar nog niet van komend schooljaar, dus zijn er bokkers die komend schooljaar ook naar de CAH willen/gaan ? Dat lijkt me wel leuk, kunnen we vast elkaar een beetje leren kennen Lachen
Ik ga denk ik naar de campus en mijn pony naar de paardencampus Knipoog
Mensen die er al opzitten mogen zich hier ook melden!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:18

Ik was er vandaag ook maar dan aan de overkant bij de stoas heb me daar gelijk ingeschreven vor de opleiding recreatie en gezelschaps dieren. Ik ga denk ik ook naar de campus dus.....

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 18:11

O, leuk! Dan kom ik je vast nog wel eens tegen Haha!
misschien heb ik je wel gezien bij het rijden met de bus tussen de school en de boerderij, daar zaten Stoas en CAH bij elkaar in Lachen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:26

Ja misschien wel! Weet jij hoe je je kan inschrijven voor de campus of gaat dat automatisch als je je aanmeld voor 1 v.d. opleidingen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 19:34

Wij hebben een pakketje met aanmeldingsformulieren gekregen. Daar zat een aanmeldingsformulier voor de opleiding in en een aanmeldingsformulier van de campus.
Dus ik denk wel dat je je apart voor de campus op moet geven. Heb je daar geen formulier van gekregen?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:46

euh nee niet gezien, ik zal morgen meteen even bellen anders gaan natuurlijk de luxe kamers aan mijn neus voorbij Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:48

@marquez1 : leuk dat je op de stoas komt!! ik zit daar ook... ook recreatie en gezelschapsdieren!! 1 opmerking: veel mensen van stoas hebben spijt dat ze op campus zijn gegaan want je hebt maar 2 dagen les... de andere dagen loop je stage... en je moet volgens mij wel het volle pond betalen!!

Owja en als jullie lid worden van de USRA de Mascotte cie heeft nog leden nodig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:33

Campus moet je je apart voor opgeven, gaat volgens mij van de CAH uit, maar Stoassers, kunnen er vanzelfsprekend ook op. Ik ben er nooit naartoe gegaan, totaal niet mijn ding Haha!

Gut, mensen die er al opzitten... Eeh, even denken, zal wel niet iedereen hebben maar goed Haha! Na wat graafwerk, tot dit gekomen Ziek
Eerstejaars: Tequila, Gertruud1984, Magic1, Annemeik,
Tweedejaars: niet dacht ik?
Derdejaars: Maya, Siempie, Beaumau, Margje, Djoizz, Kuss,
Vierdejaars: Miseryfox, Redgirl, Alegna,
Avondopleiding: Westernfreak, Harriewijk, Jura

Stoas:
Dorine_81, Dekoezegtboe

Hebben erop gezeten, maar zijn gestopt, afgestudeerd of naar andere opleiding:
Snowdon, Pinacolada, Vinka, Nuv, Irish_lady, Romy,

Mensen die interesse hadden, maar waar ik het niet zeker van weet:
MSCM, Pluutje, SuzanneHK, Fellor, Unity, Gribaldifan, Piedrolover,

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 07:58

En ik woon gewoon in dronten ( maar heb ook nog 1 jaar op de cah gezeten ) .

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:42

Leuk, al die bokkers die er al opzitten Lachen
Van een aantal die maya noemt had ik ook al een keer op bokt gezien dat ze naar de CAH gingen.
Ik weet toevallig ook dat Pluutje nu in het eerste jaar op de CAH zit
@ cornelie: jij was toch diegene die ook stalling had in de buurt van de CAH? Wil je me daar eens wat over vertellen? Misschien via pb ook de prijs? Haha!
Ik denk wel dat ik mijn pony op de paardencampus zet, ik vind het erg mooi daar namelijk, maar ik vind het toch ook wel goed nog even naar de andere mogelijkheden te kijken Lachen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:42

Ik ga de versnelde opleiding doen dus dan hoef ik alleen het eerste jaar op kamers want dan heb ik 4 dagen in de week school dus is dan wel de moeite waard de laatste twee jaar tuf ik dan wel heen en weer. Voor die twee dagen ga ik geen kamer huren.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:02

oei marquez1... weet je zeker waar je aan begint??
je spreekt hier namelijk met een oud versneller en als ik het eerlijk moet zeggen en ik mocht mijn stoas tijd over doen zou ik er gewoon 4 jaar over doen!!
het is heel hard werken en de zaken waren heel slecht geregeld!!
als je meer over mijn mening over versneld wilt weten moet je maar even een PB sturen!!

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:01

Ik ben 5 november na de open dag geweest, donderdag 9 december ga ik er een meeloopdag doen!! Hoop dat ik dan mijn keuze met nog meer zekerheid kan maken!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:05

Ik zit nu op de CAH in het 1ste/ 2dejaar en doe management&paardenhouderij,zoals Maya al zei. Ik doe de 3-jarige opleiding,dus de eerste 2 jaar, doe ik in 1 jaar.
Ik op de campus.
Pluutje is trouwens al gestopt.
Peter_Pan zit ook op de CAH en doet Dier en Veehouderij, ook de verkorte opleiding.
Dus als je vragen hebt, kun je altijd even pb-en Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:07

Pluutje al gestopt? Das wel heel rap, wat was haar reden?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 22:07

@magic1: ik heb een vraag, dus ik pb je gelijk even Knipoog Haha!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 22:13

@nella: leuk dat jij misschien ook gaat! Lachen ik ben eind november naar de open dag geweest. Wil jij op de campus? Ik denk ik wel

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:32

@ ponylovertje:
Ja, ik wil ook zeker naar de campus! Weet van de campus alleen nog niet zo heel erg veel af, omdat we met de opendag de rondleiding hadden gemist.
Dit omdat bezoek aan schoolboerderij wat was uitgelopen...

Ga jij trouwens ook nog een meeloopdag doen? Of weet je al voor 100% zeker dat je naar Dronten gaat??

MissMargie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:06

Hey ik zit ook op de CAH, doe alleen 'gewone' bedrijfskunde ipv met paardenmanagement.. Is ook leuk, heb als profilerings modules dingen met paarden Tong uitsteken Zo hef ik t paardengebrek een beetje op Haha!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 19:33

@nella, ik ben wel bij de rondleiding van de campus geweest, mij leuk het wel leuk. Je hebt ook verschillende kamers, met en zonder douche en toilet enzo. Ik geloof dat de grootste kamer 16 vierkante meter is en de kleinste 9.
Ik denk wel dat ik het ga doen, maar misschien dat ik nog wel een meeloopdag meepak. Maar iig niet op 9 dec , want dat is tijdens mijn tentamenweek, dus dan moet ik echt leren en toetsen maken...
Wat vond je van de schoolboerderij? Ik had eigenlijk alleen interesse in de paardencampus Haha!, ik vond het er erg mooi uit zien, maar ik ben toch een beetje bang dat als het echt winter is, het er misschien wel erg koud is, omdat ze immers alleen van dat windgaas hebben.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:52

Maya schreef:
Pluutje al gestopt? Das wel heel rap, wat was haar reden?

Ja ze is al gestopt... Scheve mond waarom dat kun je het beste aan haar zelf vragen, dat kan ze zelf natuurlijk het beste vertellen Knipoog

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:51

Hallo mensjes,

Ik ben zelf vorig jaar in Dronten wezen kijken, bij de opleiding management en paardenhouderij, maar ik zie daar alvast vanaf, omdat dat managementdeel niet goed gaat komen... Boos! maar ik ben nu dus op zoek naar een opleiding met dieren in het algemeen, zeg maar. Kan iemand mij iets vertellen over die opleiding 'recreatie en gezelschapsdieren'? En is dat HBO?
(ik keek toevallig net even op de stoas-site, en daar staat dat stoas hogeschool een lerarenopleiding is?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:39

Stoas is idd een lerarenopleiding, maar een vorig huisgenootje heeft het niet omwege de leraaropleiding gekozen, zij is nu bezig met een manege op te zetten meen ik Lachen

Waarom denk je dat het managementgedeelte niet goed gaat komen?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:57

Ik ben ook op de open dag van de STOAS geweest, en daar hebben ze toch wel erg vaak herhaalt dat je er wel om moet denken dat het een lerarenopleiding is. Telkens weer was het: "Maar het is natuurlijk wel een lerarenopleiding". Veel mensen beseffen dat eerst niet genoeg en haken dan maar weer af omdat het toch te leraarderig is. Je komt ook al binnen een paar weken voor de klas te staan. dat hebben ze mij erg duidelijk gemaakt. Maar ik ga dus liever de bedrijfskant op, en toen hebben ze mij ook gezegd dat je dan bij de CAH beter op je plaats bent.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:41

Maya schreef:
Stoas is idd een lerarenopleiding, maar een vorig huisgenootje heeft het niet omwege de leraaropleiding gekozen, zij is nu bezig met een manege op te zetten meen ik Lachen

Waarom denk je dat het managementgedeelte niet goed gaat komen?

Nou, ik weet van mezelf dat ik totaal geen economie/m&o persoon ben, dus het lijkt mij beter om het niet te doen...
Maar het is dus een lerarenopleiding... dat is ook weer minder... Boos! Bestaat de opleiding 'recreatie en gezelschapsdieren' ook ergens zonder lerarenopleiding, dat iemand weet??