Welke winterjas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:43

Aangezien ik een enorme koukleum ben koop ik morgen niet alleen thermolaarzen maar ook gelijk een nieuwe winterjas.

Weet iemand welke jassen echt warm en wind+waterdicht zijn? Hoeft niet per se een paardenmerk te zijn (wel makkelijk omdat ik er toch ben morgen)

Wie helpt Liek warm de winter door Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:43

Niemand die zijn eigen jas geweldig vindt en met mij wilt delen welk merk dat is???? Boos!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:56

Deze Anky winterjas is werkelijk geweldig *LOL* :

Afbeelding

Het type is ATC42005.

Ik heb hem nu twee weken, warm, waterdicht, winddicht, zit lekker met rijden (ik zit er nooit op met rijden, terwijl hij toch lang genoeg is om lekker warm om je kont te zitten als je niet rijdt). Zit een lekkere zachte capuchon op en is ook te koop in het turquoiseblauw/zwart en camel/zwart. Hij is van achter wat langer dan van voren.

Het enige nadeel ervan is de prijs Verdrietig .

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:15

Ik heb laatst bij Divoza de MoutainHorse Grace gekocht:
Afbeelding

Ik vind hem super! Gisteren toen het vroor heb ik hem ook aangehad met een polo-shirt eronder, en ik heb het niet koud gehad OK dan!
Waterdicht was hij laatst ook met een flinke stortbui...
Alleen vond ik hem wel eigenlijk te duur Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:16

ik heb een Sprayway windstopper fleece die super bevalt. Geen paardenmerk, wel heerlijk warm.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:42

ik heb een jas van BR
zo'n super ding is het!
wind en waterdicht. en er zit een hele lkkre fleecevoering bij je mouwen zodat er ook geen lucht naar binnen waait Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:54

ik draag nooit een jas op de manege. Zit gewoon ongemakkelijk met het rijden.

ik draag dus drie of twee pulls over elkaar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:58

Pouskintje schreef:
ik draag nooit een jas op de manege. Zit gewoon ongemakkelijk met het rijden.

ik draag dus drie of twee pulls over elkaar Lachen

Maar een manege heeft een binnenbak OK dan! en ik niet, alleen een buitenbak die aan twee kanten onbeschut is omdat er weilanden naast liggen Verdrietig

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:06

Ik rij ook bijna nooit met een jas. In een buitenbak omringd met weilanden.
Heb meestal een dikke trui aan met een fleecevest.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:58

Javmo schreef:
Ik rij ook bijna nooit met een jas. In een buitenbak omringd met weilanden.
Heb meestal een dikke trui aan met een fleecevest.

Maar zoals vandaag.. in de regen.. vind ik het toch ook wel fijn om een warme, lekkere, waterdichte jas te hebben Haha! (bij ons is het ook totaal onbeschut)

Ik hebt trouwens zo'n standaard rij jas, maar die heb al 3 jaar geloof ik, en nu is hij toch echt niet meer goed waterdicht Boos! Ga maar eens naar me vader Schijnheilig Knipoog

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:31

Ik heb sinds een week een winterjas van kyrak K.
Gisteren heb ik er voor het eerst mee gereden en hij is echt heel lekker warm, ik heb een kort model dus ik zit er ook niet op.
Of die waterdicht is weet ik dus niet want ik heb er nog niet mee inde regen gereden maar ze zeiden in de winkel van wel, dus daar ga ik maar vanuit.
En hij is ook winddicht trouwens.

Oja er zitten lekker veel zakken in maar dat vind ik dan weer belangrijk, jij misschien andere dingen.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:36

Ik heb zo´n jas met een losse binnenjas erin (2-in-1-jas) en dat vind ik echt ideaal! Ik kan met rijden gewoon 1 jas aandoen, maar dan heb ik toch nog iets extra´s als ik eraf kom, zodat ik niet meteen kou vat. De binnenjas is niet waterdicht, maar de buitenjas weet ik eigenlijk niet (kun je trouwens ook zelf waterdicht maken). Oja het is een jas van Happy Valley (dus de prijs was ook nog om te doen...)

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:38

Ik heb een heerlijke jas van Happy Valley. Het is niet zo'n lange jas, maar ook weer niet te kort. Gewoon een lekker maatje. Ik ben ook een enorme koukleum, en deze jas is altijd lekker warm.

Enne zelfs in de binnenbak bij ons rijd ik met jas Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:15

Ijk rij met outdoor spullen.
Ben erg gek op Goretex, das me te duur, maar Tenson kan ik betalen!

Super windregen en weet ik vee lwat allemaal dicht..
Bij de outdoor zaken of Perry sport ofzo te koop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:02

Nou het is een jas van Eurostar geworden. Wind en waterdicht met lekker veel zakken en een capuchon die je ook nog kan verstoppen in de kraag zeg maar. Verder heeft ie zo'n knoop aan de achterkant voor het rijden. Het was de warmste die ik aangehad heb, de duurste ook trouwens Boos! (heb ik echt oog voor schijnbaar hahaha)

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:09

Fjordenmaniak schreef:
[image]

Ik vind hem super! Gisteren toen het vroor heb ik hem ook aangehad met een polo-shirt eronder, en ik heb het niet koud gehad OK dan!

Jaaa, deze heb ik ook!!! Geweldige jas.....

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:29

Ik heb sinds kort deze jas: http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... 41436.jpg. Een heerlijk kort jackje voor het rijden. Eigenlijk heb ik hem gekocht als regenjas voor op wedstrijd, maar ik heb m nu telkens aan, dus koop er straks nog 1. Echt voor de wedstrijden, zodat ie mooi netjes blijft. Lachen
Echt een heerlijk jackje: waterdicht, fleece voering en super warm! En dat voor een bedrag van.... 59,95 euro! Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:52

Ik heb ook de MountainHorse Grace. Super jas, ademend en waterdicht en bovendien een super fijne warme en hoge fleece kraag. Gezien de prijzen die je voor goede outdoorkleding moet betalen (Jack Wolfskin, The Northern Face, etc.) vind ik de prijs van deze jas juist alles meevallen!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:31

I heb er 1 van Br, kan alleen geen foto vinden.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:06

Prince schreef:
Deze Anky winterjas is werkelijk geweldig *LOL* :

[image]

Het type is ATC42005.

Ik heb hem nu twee weken, warm, waterdicht, winddicht, zit lekker met rijden (ik zit er nooit op met rijden, terwijl hij toch lang genoeg is om lekker warm om je kont te zitten als je niet rijdt). Zit een lekkere zachte capuchon op en is ook te koop in het turquoiseblauw/zwart en camel/zwart. Hij is van achter wat langer dan van voren.

Het enige nadeel ervan is de prijs Verdrietig .

Jaaaaaaa!!! Deze is geweldig!!! lekker licht en toch warm. Ik heb hem nu een paar weken maar ik ben er niet uit te slaan!! En de prijs vond ik Anky-technisch gezien zeg maar, best meevallen!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:16

Fjordenmaniak schreef:
[image]

Die had ik ook gezien, vond 'm erg mooi, alleen wat duur. Nu rij ik in m'n Gaastra-jas als het echt koud is. Maar meestal rij ik in een paar truien + fleecetrui/zomerjas.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:38

mounntainhorse, kentuky, br en anky vind ik allemaal heel erg fijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:41

Fjordenmaniak schreef:
[image]

die heb ik ook, tip: als je hem gaat wassen: was de capuchon niet mee, die verliest alle vorm en stop hem niet in de droger, er zit plastic tussen de jas en de voering (vandaag waterdicht ) en dat smelt in de droger, dan krijg je dus een heel raar trekkerig effect Boos!

je raadt het al: ik heb de jas met capuchon en al gewassen en in de droger gestopt Schijnheilig

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:44

je moet een jas ook alleen maar in de droger doen als er dons in zit en anders niet. als er dons in de jas zit staat het ookk op het wasetiket dat deze in de droger kan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:53

wasetiket, wie kijkt daar nou op, ik pleur echt álles in de droger... ik woon erg piepklein, anders krijg ik het nooit droog en zit ik altijd tussen de klamme was.......maar deze jas kon er dus niet tegen