wie voert er pavo en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shana

wie voert er pavo en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:43

hello

ik voer momenteel roosens aan mijn paarden , de gewone mengeling zonder haver !

nu moest ik van de da aan mijn jongste paard pavo geven , dit zou betere voeding zijn voor de gewrichten !
nu krijgen mijn 2 jongste paarden pavo veulenbrok en mijn andere paarden roosenmengeling !

nu twijfel ik of ik mijn andere paarden ook op pavo brok zou zetten ?

wie voert er dus ook pavo of roosens?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:56

Ik ken Roosens niet, maar heb wel een tijdje Pavo gevoerd. Maar mijn paard lustte dat na 2 maanden niet meer (zinnige, verwende knol Knipoog )

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:01

ik voer pavo sinds ik mijn paardjes heb. en dan de basisbrok.
puur eigenlijk omdat de standaart biks is die onze stal laat komen.
als ik ander biks wil kan ik dat zo aanvragen, maar ze doen het goed op deze biks.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:03

Wij voeren Pavo, de paarden krijgen sportbrok (ConditionX?) en het veulen van dit jaar veulenbrok. Onze paarden doen het er iig super op!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:07

Oh TeguilaRos, mijn paarden komen hinnikend door de wei aangescheurd als ze me zien lopen met het voer.

Ik heb mijn jongste tot zijn anderhalf a 2 jaar ook veulenbrok gevoerd.
Hij deed het er erg goed op. Er zit Podo(?) in, dat blijkt iets te zijn voor jonge paarden.
Inmiddels eet hij wat de pot schaft en dat was tot voor kort Pavo Condition.
Nu is dat Pavo Energy Control geworden omdat daar iets meer vetten in zitten.
Waarom Pavo? Omdat ik een aantal brokken heb geprobeerd (bv horsefood, subli enz) maar ik vond het niet bij ze passen. Pavo doet het goed voor ze, en ze zien er tevens goed uit.

Verder heb ik ook veel slobbertjes geprobeerd en krijg je mij absoluut niet meer van de Pavo slobber af. Geen overeind staande wintervacht meer en ze blijven glanzen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:09

Die van ons heeft vijf jaar Pavo 2 gegeten. Onze vorige pony kreeg het ook. Toen we verhuisden naar een andere stal bleek dat ze daar draversbrok van Havens voerden. En daar bleek hij minder van nodig te hebben dan van Pavo terwijl hij zelfs nog intensiever werd gereden. Nu houden we het dus bij Havens.

Verder heeft hij ook de muesli met haver van Pavo gehad, maar inmiddels zijn we daar ook van af. Ik kreeg afgelopen zomer gratis een hele partij Havens van de sponsor van een wedstrijd waar ik had geholpen en daar blijkt hij het ook goed op te doen. Dubbel Havens dus nu.

Pavo slobber lust hij trouwens niet, die zak mocht ik terugbrengen. Haha!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:10

@ Holly, ik voerde altijd Havens, maar dat wilde mevrouw niet meer eten, toen ben ik overgestapt op Pavo, maar ook dat was mevrouw niet naar gelieven....*zucht*. Vandaar dat ze nu Subli krijgt, maar das niet mijn eerste keuze, maar dat eet ze tenminste

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:24

TequilaRos, mijn nieuwste aanwinst, vrat het ook niet de eerste keren.
Wat een boer niet kent dat vreet ie niet.
Dat komt mede doordat ze een tik heeft. Je mag haar neus niet aanraken, en een natte neus is al helemaal uit den boze.
Ik meng brok met slobber, je had haar moeten zien kijken de eerste keren. Ieuw vochtig voer.
Nu eet ze zowat de hoefkes erbij op zo lekker dat ze het vind.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:33

Ik voerde eerst Pavo 1 aan mijn rijpaard, toen deze minder ging werken, ben ik overgegaan op Pavo Sibro. Nu geef ik mijn Haflinger Pavo Stimix (eiwit arm) aan mijn Haflinger. Ik voer ook 1x per week een klein beetje slobber van Pavo.

Waarom Pavo. Op de meeste goede stallen waar ik geweest ben, voerde ze Pavo en zagen de paarden er altijd top uit. Dus het was mijn eerste keus toen ik zelf voer moest inkopen. Ze doen het er bij mij altijd prima op.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:33

ik voer pavo op aanbeveling van de veearts. ze is nu eindelijk niet mager meer. ben er dus super tevreden over.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:35

Mijn paard krijgt op de stal waar die staat alleen maar pavo brok.
Pavo 1 voor de energie en ben er super tevreden over!!
Ik voer ook weleens Stimix of de slobber van pavo is ook zo lekker

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:28

Alikesflame, welke soort voer jij?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:34

Ik voer ook Pavo dat is die muslie zonder haver voor onrustige paarden Lachen
M'n pony is de laatste tijd wel rustiger maar dat kan ook andere redenen hebben Lovers Pling

Cwessielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:48

ik voer mijn pony ook pavo en dan de variant: condition.

Ik ben er erg tevreden over. Pling

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:50

Ik voer ook al jaren pavo. De jonge paarden en veulens pavo veulenbrok en de oudere dieren Condition X en 1x per krijgen ze slobber van pavo. En ze doen het er heel goed op.

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 17:37

Mijn paard krijgt mee het gewone voeder waar op stal mee gevoederd wordt, maar ik heb wel de Pavo Musli Moments voor na het rijden en daar is hij echt verzot op.
Musli Moments is een gezonde "snack" voor na het werk als beloning of als snoeperij en bevat geen krachtvoer.
Eigenlijk werd dit in de AVEVE-winkel aangeraden omdat dit veel kruiden bevat en helpt tegen "stofhoest".

Mijn ander paard, een 20-jarige merrie op pensioen, krijgt Pavo Herbasan omdat dit speciaal voor oudere paarden is die geen tot weinig prestaties meer moeten leveren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 17:52

Ik voer ook Pavo alleen een soort die weinig mensen voeren Haha! Namelijk Pavo Liga Gaedingar, dat is een biks voor IJslanders en andere sobere rassen. Hij doet het er al 2 jaar prima op, dus zie geen reden om te veranderen.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:00

Ik heb bijna 10 jaar 'Schleedoorn'brok (gewoon eigen merk van de Schleedoorn brokken fabriek hier in de buurt) gevoerd en was daar in principe heel tervreden mee.

Totdat mijn paard last kreeg van spierverzuring begin dit jaar! Toen werd er aangeraden om extra Selenium en vitamine E te voeren! Dit kun je als poedervorm bijvoeren (Pavo E-plus) en dat heb ik in die periode ook als extra gedaan, maar ik ben toen ook opzoek gegaan naar een betere brok, waar dit gewoon standaard inzit! En in de Pavo brok zit dus standaard veel vitamine E (in elke soort van Pavo). Vitamine E is een voedingsstof die het lichaam helpt bij de afvoer van afvalstoffen, waaronder de spierafvalstoffen (zoals melkzuur).

Ik voer mijn paard: PAVO ALL SPORTS
en mijn kleine A-welsh (gezelschaps)pony: PAVO BASIC
daarbij krijgen ze allebei iets muesli erdoor gemengd, voor iets extra's en voor de 'lekkerheid'.

en ze vinden het allebei erg lekker! en zien er goed uit!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:05

Ik voer Pavo Liga.
Omdat het speciaal bedoeld is voor ijslanders en andere sobere rassen.
Novia is een tinker en ze doet het er prima op!

Hee, ik zie net dat ik niet de enige ben die dat voert.
En dat idee had ik wel altijd Haha!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:13

vroeger heb ik eigenlijk altijd pavo gevoerd, dat was toen een sportbrok in een blauwe zak, hoe dat nu zou heten weet ik niet meer, om een simpele reden dat pavo indertijd de enige was die garandeerde dat er geen dierlijk afval in de brok ging, en de grondstoffen voor de brok een gelijkmatige goede kwaliteit zouden zijn, de paarden deden het er in elk geval heel goed op, inmiddels voer ik nu al weer ruim tien jaar de gerste-mix van de firma Mijten uit België, (ons veulen krijgt de veulenmengeling, ze hebben verschillende varianten), ben ik heel tevreden over, zou ik nooit meer van afstappen, dat is ook heel natuurlijk voer, geen chemische toevoegingen, (dat was in de tijd van de MKZ crisis ook het enige voer dat zonder problemen mee over de grens mocht, ik woonde toen nog niet in België, sommige voerleveranciers hebben indertijd leverproblemen gehad, dat zegt genoeg denk ik).
Ik ben een keer niet uitgekomen met het voer en heb toen een zak van Roosen gekocht, omdat we inmiddels zelf direkt naar Mijten gaan om het voer te halen en het best wel een eindje rijden is, leek er goed uit te zien, maar ik wil altijd weten wat er in zit, wel chemische toevoegingen en antioxidanten er in die ik persoonlijk liever niet zie, ben ik wel van geschrokken, dat koop ik dus ook niet meer,

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:09

Kiara schreef:
Ik voer Pavo Liga.
Omdat het speciaal bedoeld is voor ijslanders en andere sobere rassen.
Novia is een tinker en ze doet het er prima op!

Hee, ik zie net dat ik niet de enige ben die dat voert.
En dat idee had ik wel altijd Haha!

Ik voer de Aurakoeken van Pavo.Zodra er echt geen gras meer is, ga ik ook Liga bijvoeren!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:23

die van mij krijgt ook Pavo, pony-brok simpelweg omdat het t makelijkste is omdat de welkoop t verkoopt Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:33

Mijn veulens krijgen Pavo veulenbrok, omdat de ene dat al krijg voor ze van ons was en de ander is later gekomen en eet gewoon mee.

Onze sportpony's eten Havens draversbrok

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:34

Het heeft een super kwaliteit en het wordt hier in de buurt veel verkocht. Bij de ruitersportzaak en bij een voerwinkel. Dus het maakt niet uit waar we voer gaan halen, maar we hebben wel iedere keer hetzelfde.
Ook hebben we verder nog nooit last gehad van een soort 'bijwerkingen' of tekortkomingen bij de paarden.

Een kennis die koopt altijd het goedkoopste voer, maar heeft al verschillende keren paarden met bloedarmoede gehad.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:47

Mijn verzorgpony's krijgen Pavo kruidenmelange, en ze vinden het heerlijk! Lachen