Waarom spiritus na het scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Waarom spiritus na het scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:00

Onderwerp zegt genoeg denk ik....

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:03

Verward nou, dacht het niet... drink je het zelf? Smeer je het op je paard? Schenk je het over de scheermachine.... Verward

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:04

Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar ik gebruik zelf wel kamferspiritus op kale plekken. Het maakt de huid harder zodat er minder snel een wondje op komt. Misschien daarom? Om de huid te verstevigen?

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:07

Smeer je je paard daar dan mee in? Ik heb er nog nooit van gehoord!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:09

Hmm es effe denken, is dat niet voor het ontvetten van de vacht, zodat ie weer mooi glimt? Gok ik, denk ik. Trouwens nog nooit van gehoord dat ze dit na het scheren gebruiken.

Apple

Ik snap eerlijk gezegd ook niets van je vraag Haha!

Janski

nou het enige dat ik me kan bedenken is dat het tegen de strepen werkt misschien net als bij ramen lappen .....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:11

Riant schreef:
nou het enige dat ik me kan bedenken is dat het tegen de strepen werkt misschien net als bij ramen lappen .....

Zoiets ja, effe de zeem erover en klaar is kees

Janski

Het is volgens mij inderdaad om de vacht te laten glimmen. Je doet tijdens het scheren regelmatig olie op je tondeuse dat geeft soms een heel vlekkerig effect op je paard. Maar ik vind het stinken en onzin dus ik doe het nooit die vlekken gaan vanzelf wel weer weg.

Janski

Morris schreef:
Zoiets ja, effe de zeem erover en klaar is kees

Haha!

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:20

Heb het ook nog nooit gehoord...

Zelf gebruik ik babyolie, wel zo fijn voor het paard na het scheren, werkt verzachtend voor de huid.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:22

ik heb er wel van gehoort. verdunne met water en dan daar je paard/pony mee afsponzen. ik heb gehoort dat het goed helpt tegen de juik is ze overhouden van de kleine lossen haren

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:34

Maar toch ik vind het nooit fijn gevoel op mijn handen als ik er de ramen mee heb gelapt, laat staan dat ik het op mijn paard wil smeren.

Die kleine haren haal je dan ook met goede vettige pluk wol weg of andere doek bv snoetenpoetsers oid zijn ook goed voor glans en halen ook wel die haartjes weg.

Zou het zelf niet zo snel doen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:57

in sommige wasproducten voor paarden zit ook wat spiritus verwerkt,kijk maar enes op de fles...

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:57

GeJe schreef:
:? nou, dacht het niet... drink je het zelf? Smeer je het op je paard? Schenk je het over de scheermachine.... Verward

De vraag is dus waarom mensen dat doen.... (Dat staat er toch ook, Waarom spiritus na het scheren) Als ik het wist had ik het niet hoeven vragen.... Verward

Ik had vandeweek mijn pony geschoren en toen vroeg dus iemand of ik een doek met spiritus nodig had??? Voordat ik kon vragen waarom was die persoon alweer verdwenen, vandaar mijn vraag.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:05

je haalt er perfect de losse haren mee weg, en alle stofjes en rommel.
en ze gaan dus inderdaad er mooi van glimmen..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:06

normale spiritus kan ik me niks bij voorstellen

kamferspiritus wel , gebruik ik zelf ook voor op mijn ellebogen gebruikt bv daar was het zo droog dat het scheurde met kamferspiritus word het weer zacht , dus misschien idd voor droge plekken / kleine wondjes

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:13

Ik smeer altijd pure spiritus op mn paard na het scheren. Beetje hetzelfde effect als een man die aftershave gebruikt. Voor het ontsmetten van kleine wondjes, tegen de jeuk en om idd te ontvetten. Werkt perfect (ik gebruik het alleen na het scheren want het is slecht voor de natuurlijke vetten van de huid. Dus nooit vaker)

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:22

Kel2004 schreef:
Ik smeer altijd pure spiritus op mn paard na het scheren. Beetje hetzelfde effect als een man die aftershave gebruikt. Voor het ontsmetten van kleine wondjes, tegen de jeuk en om idd te ontvetten. Werkt perfect (ik gebruik het alleen na het scheren want het is slecht voor de natuurlijke vetten van de huid. Dus nooit vaker)

Nou... gebruik nooit aftershave! Prikt als de ziekte en je krijgt er rode vlekken van. Vond de vraag toch niet echt duidelijk hoor, maar nu snap ik 'm. Had er echt nog nooit van gehoord >;)

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:28

GeJe schreef:
Nou... gebruik nooit aftershave! Prikt als de ziekte en je krijgt er rode vlekken van. Vond de vraag toch niet echt duidelijk hoor, maar nu snap ik 'm. Had er echt nog nooit van gehoord >;)

hahaha (sorry hoor maar kreeg ineens een beeld voor me van een kerel met een hele lange baard met rode vlekken op zn huid)

Omdat er zoveel alcohol in de spiritus zit vervliegt het heel snel. Dus het is niet gevaarlijk en ook niet giftig voor het paard. En paarden hebben een veel dikkere huid dan wij dus je kan je eigen handen er niet mee vergelijken (ook niet met ramen lappen dames)

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 17:32

Vanavond ga ik mijn paard scheren, denk dat ik dan toch maar een doek met spiritus er overheen ga halen, al die kleine haartjes lijkt me ook niets en om het nu te wassen met dit weer, no thanx....

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:52

Hetja schreef:
De vraag is dus waarom mensen dat doen.... (Dat staat er toch ook, Waarom spiritus na het scheren) Als ik het wist had ik het niet hoeven vragen.... Verward

Maar de vraag was niet duidelijk wat ze doen, je zegt waarom spiritus na het scheren? Niet waarom spiritus op de huid smeren na het scheren. Ik snapte ook niet wat je bedoelde omdat ik er nog nooit van had gehoord..

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:58

Lijkt mij niet echt gezond Verward Spiritus is toch een heel zure stof? Dus dan onttrekt dat toch vocht? Dit heb ik iig geleerd met scheikunde, weet niet of dit helemaal klopt.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:04

Ik heb gelezen dat prof het vaak doen voordat ze een wedstrijd hebben, dan smeren ze snel een lap met spirtus over de huid heen, zodat die goed gaat glimmen.
Maar of het pure spiritus of kamferspiritus is weet ik niet.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 18:21

Aramat schreef:
Maar de vraag was niet duidelijk wat ze doen, je zegt waarom spiritus na het scheren? Niet waarom spiritus op de huid smeren na het scheren. Ik snapte ook niet wat je bedoelde omdat ik er nog nooit van had gehoord..

Excuses, ik zal volgende keer een duidelijkere vraag neer zetten Knipoog