Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dimple schreef:
Hoe wil je je paard de hindernis overkrijgen zonder concentratie en coordinatie?
Ben van mening dat dressuur de basis is van alles, dus ook van springen.

Lyte schreef:Ik ben het niet eens met Sily, dressuurruiters en springruiters zijn even nauwkeurig, want als je niet pietje precies ben met springen heeft dat meer en ergere gevolgen dan bij dressuur! Het paard moet in precies het goede tempo lopen, een goede afzet hebben, niet te vroeg en niet te laat. Verder moet het paard helemaal recht en voor het midden van de hindernis staan. Dit houding is met springen denk ik ook wat moeilijker, je hebt telkens een andere houding; verlichte zit, de houding bij de afzet, de houding over de sprong in de lucht, de houding naar het landen toe gaan, en dan nog de houding bij de landing, en dit dan met een enorme snelheid. Met dressuur heb je over het algemeen 1 houding, natuurlijk moet je je beenligging soms een beetje veranderen, bijvoorbeeld als je naar de galop wilt, maar met dressuur is alles veel rustiger. Ik denk dat je even nauwkeurig moet zijn bij springen als bij dressuur.
Sily schreef:Citaat:Als ik tv aan het kijken ben zie ik kwa pietje precies een groot verschil tussen dressuur en springen, bij springen moet er idd weleens onverwachts gereageert worden, bij dressuur wordt dat niet op prijs gesteld, alles moet keurig netjes gaan. Handen en benen die bewegen worden niet op prijs gesteld, dus dier moet nog preciezer reageren.